13. 10. 2012 23:02 − 3364× − 20

Škoda získala třetí titul IRC ve značkách v řadě

Značka Škoda slaví další úspěch. Potřetí v řadě zvítězila v hodnocení značek šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC).

› ŠKODA je nejúspěšnější značkou v historii IRC – 27 vítězství
› Tovární pilot Juho Hänninen nejúspěšnějším jezdcem IRC – 11 vítězství
› Týmový kolega Jan Kopecký druhý v historii IRC se sedmi prvenstvími
› Rally San Remo: Kopecký druhý, Hänninen soutěž nedokončil
› Tovární jezdci ŠKODA Motorsport letos získali tituly ve třech šampionátech

Značka ŠKODA slaví další úspěch. Potřetí v řadě zvítězila v hodnocení značek šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Svůj hattrick stvrdila na Rally San Remo, předposlední soutěži letošního IRC. ŠKODA se stala nejúspěšnější značkou IRC s 27 vítězstvími a Juho Hänninen s Mikko Markkulou nejúspěšnější posádkou s 11 prvenstvími. Hänninen s Markkulou se letos stali rovněž mistry Evropy a Kopecký s Dreslerem českými šampiony.

​Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, shrnuje úspěšné vystoupení v IRC: „Získali jsme ceněný IRC hattrick a dosáhli tím s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 historického úspěchu – stali se nejúspěšnější značkou šampionátu IRC. Naši jezdci mají na kontě zároveň nejvíce vítězství. Je to ta nejlepší odměna pro všechny členy týmu za jejich špičkovou práci po celé toto úspěšné období. Je před námi ještě závěr sezony, ve kterém bychom chtěli získat rovněž titul mezi jezdci.“

Juho Hänninen je s 11 vítězstvími nejúspěšnějším jezdcem historie IRC: „Jsem rád, že jsme našimi třemi letošními vítězstvími (Irsko, Belgie, Česko) pomohli značce ŠKODA k vytouženému hattricku. Měli jsme po celou dobu skvělý vůz a to byl základ našeho úspěchu.“ Juho Hänninen se společně s Mikko Markkulou stali jedinou posádkou na světě, která získala tituly v IRC (2010), mistrovství světa SWRC (2011) a mistrovství Evropy (2012).


Foto: Škoda Motorsport

Jan Kopecký, trojnásobný vicemistr IRC z let 2009-2011, zvítězil letos na dvou soutěžích IRC – na Kanárských ostrovech a Sicílii: „Chtěl bych poděkovat za šanci být součástí skvělého týmu se špičkovým autem. Dosažených výsledků si v konkurenci špičkových pilotů velmi vážíme.“ Jan Kopecký získal letos s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 přesvědčivým způsobem titul českého mistra.

K jezdeckému titulu IRC má nakročeno jeho obhájce Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, který je před poslední rally sezony na Kypru, (2. – 4. listopadu), ve vedení. Kyperská soutěž je stejně jako v loňském roce hodnocená dvojnásobným počtem bodů. Mikkelsen byl letos nejrychlejší na Azorských ostrovech a v Rumunsku. Jezdci vozu ŠKODA Fabia Super 2000 slavili tituly již v minulých dvou sezonách – 2010 Juho Hänninen s Mikko Markkulou a v loňském roce Andreas Mikkelsen s Olou Floene.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem skončili v San Remu druzí a dosáhli svého nejlepšího výsledku na soutěži, která bývá doménou domácích pilotů. Juho Hänninen s Mikko Markkulou odstoupili ze soutěže po havárii ve čtvrté rychlostní zkoušce.

Komentářů celkem: 20
13. 10. 2012 23:181
0 0
Super Škodovko, velká gratulace! smajlík
14. 10. 2012 08:092 Upraveno 08:10
0 0
Go ŠKODA GO!!!! Krásně se ty výsledky co jste kluci vybojovali s tímto autíčkem čtou. Teď jen na tyto výsledky navázat, velká škoda, že to pantátové z Německa zakázali v MS. Velká škoda, že tyto výsledky nebyly už v minulosti v MS. Snad nám Škoda přinese další léta krásných zážitků, hodně štěstí a zarputilosti.smajlíksmajlík Jo a velká gratulace, obrovské zviditelnění značky.smajlík
14. 10. 2012 08:293
0 0
Dave honem utikej do kostela a dekuj panu Bohu, ze ti "pantatove z Nemecka" vubec existuji. Kde by Skoda bez nich byla....
14. 10. 2012 10:234
0 0
molar: ...kde by bylo AZNP Mladá Boleslav to fakt nevím, ale třeba by nemusel český stát dle rakouského soudu platit VW 280 mil. Kč za prý zpackanou privatizaci této továrny,třeba by zaměstnanci nebrali v průměru 4x méně za stejnou práci než zaměstnanci VW a taky by možná jako oni dostávali cca 8 tis.euro roční odměny a servisy by nemusely opravovat přeskočené rozvodové řetězy už i po 10 tis.km....
14. 10. 2012 11:365
0 0
Svatá pravda...
14. 10. 2012 12:296 Upraveno 12:30
0 0
Vrátníček: ...a lidé ve Škodě by nevydělávali na české poměry to co vydělávají a subdodavatelé by neexistovali, protože by neměli komu dodávat, atd, atd
To je velká blbost, cos napsal. Přínosy takto úspěšného podniku jsou nesrovnatelně větší, než nějaká soudem nařízená výplata 280 mil. Kč
14. 10. 2012 14:017
0 0
Máme 6 kopírek v Tawescu. Je to část Tatrovky vyrábí plechy pro VW Group. Nebýt spojení Škoda-VW tak je Tawesco v hají a vlastně i Tatra Kopřivnice. My by jsme neměli v poli 6 kopírek. Takže taky by jsme byly chudší. Jezdím po irmách jako servisák a dá se říct že 25% možná i více je závisla na automobilovém průmyslu. Kolik by stálo kdyby nebyla Škoda-auto raději nepočítat.
Můžu taky říct že spousta firem hlasi za poslední tři měsíce propad. Jsme zase na pokraji krize jen se otom nemluví jinak by se její nástup urychlí.
Fox
14. 10. 2012 14:038
0 0
Kde by bylo AZNP(Automobilové závody, národní podnik)vím docela přesně - v propadlišti dějin.
haq
14. 10. 2012 15:119
0 0
smajlíksmajlík
14. 10. 2012 15:2010 Upraveno 15:21
0 0
buzekpar: bylo by dobré přesně specifikovat, v čem je ta velká blbost,prosím přesně...jinak jistě víš a znáš všechny ekonomické okolnosti nákupu škodovky, tedy kolik skutečně VW od dubna 1991 zaplatil,kolik zaplatit slíbil,co platil VW a na co si musela škodovka vydělat vlastními silami,co byla skutečná investice VW a co půjčky zaplacené škodovkou,jaká byla vlastně hodnota loga,jak dlouho trvaly daňové prázdniny a jak dlouho plnil VW rezervní fondy,jak dlouho trvaly celní úlevy,co obsahují doposud tajné dodatky smlouvy,co ze zisku továrny se skutečně zaplatí jako odvod do státního rozpočtu...jsou to procenta....
14. 10. 2012 17:5511
0 0
Co to tady, panove, resite s prominutim za hovadiny? Kundera by z Vas mel radost. Vratte se k rally, ne k politice a obchodu.smajlík Te mame po vikendu vsichni plne zuby.
14. 10. 2012 19:0412
0 0
Celé Škodě Motorsport patří určitě velká gratulace a poklona. Honzovi s Pavlem A Juhovi s Mikkem rovněž a jen věřím, že Škodovácká šňůra na mezinárodní scéně bude neméně úspěšně pokračovat i se slibovaným speciálem R5.
15. 10. 2012 11:3913
0 0
Gratulace samozřejmě, jen mě to sumarizování taky trochu znervozňuje, co bude dál? O R5ce se říkalo, že se čeká na nový model Fabie a co bude příští rok a kdo bude za škodu jezdit a kde, to někdo víte?
15. 10. 2012 12:4414
0 0
matesmsf: Jedna vec probehla tusim ve finskych mediich. Esapekka Lappi uz je dohodnut se Skodou Motorsport na rok 2013. Predevsim se ma ucit asfalty v zahranici.
15. 10. 2012 13:1215
0 0
Petan72: A o druhé posádce Škodovky nepadla nějaká zmínka? Setrvá Honza s Pavlem nebo se taky chystá obměna?
15. 10. 2012 13:5616
0 0
Já si hlavně myslím že Honza je hodně platný vyvíječ vozů , kdo ví kde by byla Fábie kdyby od začátku u ní nebyl Honza , kluci ze škodovky udělali kus práce a ten vývoj stál za čekání , snad se stejně dobře povede i R5
ElKubin : Tak je možné že třeba Lappi bude jezdit asfalty a učit se a třeba mezi tím můžou stavět a vyvíjet Fábii R5 , přeci jenom se čeká na nový model a aby byla homologace tak musí být určité kusy prodané ( nebo vyrobené ted nevím jistě ) tak že příští rok asi R5 ještě nebude , ale zas ten rok vyvíjení jestli bude by se mohl vyplatit , kdo ví třeba Škodovka čeká jak na tom bude 208 R5 s porovnáním s Fábií , to může být hodně platná informace pro vyvíjení R5 ve Škodovce , toť můj názor
15. 10. 2012 14:1517
0 0
hoffmann59: Taky mám za to, že Honza je velmi platný jezdec, a Lappi by ho mohl mít po boku jako asfaltového mentora, jezdce, kterému se na asfaltu přiblížit, vyrovnat a porazit jej. A navíc mám pocit, že Honza s Pavlem mají neskutečnou chuť a sílu závodit ať už v MMČR nebo v novém ME, a jejich výkony jsou stále parádní a velmi kvalitní.
Co do vývoje, věřím tomu co píšeš. Než příjdou Škodováci se svou R5 budou pokračovat s S2000 v ME, kde budou mít srovnání s R5 od Fordu a Peugeotu.
15. 10. 2012 15:0818
0 0
O tom Lappim jsou to prece jen porad spekulace, oficialne nic nepadlo, finske deniky si mohou psat co chteji. A o Honzovi se zminovat nemusi, slo o jejich talenta. To ze rekli, ze ma jezdit zahranicni asfalty neznamena, ze jenom asfalty. Tipuju, ze by mohl odjet vybrane podniky noveho ME (IRC) vcetne sotolin. Navic ted nekdy mel startovat s Fabii ASM Motorsportu ve Spanelsku a to, ze jedna se Skodou nemusi taky znamenat, ze bude startovat primo pod hlavickou Skody Motorsport, muze mu auto ladit nekdo jiny. Akorat se nabizi otazka, jestli by odesel prave Juho do WRC, jestli by prave Lappi nebyl dobrou nahradou.
15. 10. 2012 15:1219
0 0
Hoffmann, ElKubin: Lidi od Peugeotu uz hlasili, ze pri porovnavacich testech R5 prevysuje S2000 a to je R5 teprve na zacatku vyvoje..
15. 10. 2012 16:1820
0 0
Peťan72: To sa hovorí vždy. Peugeot hovoril o svojej 908 2011, že je lepšia, že len stratila výkon, v skutočnosti stratila "mechanický prítlak" a silu hlavne v stredných otáčkách, ale to to je skôr otázka ACO pravidiel pre LMP1. Ale viac menej je to podobná situácia, preto som to uviedol ako príklad.

Hlavná otázka je, že čo považujú za skutočný rozdiel (v eng existuje také krásne spojenie where is a gap? resp. kde presne je a kto to má ). S porovnaní s 207 S2000 teda môže byť, s porovnaní so súkromnými Škodovkami tiež, továrenskými Škodovkami a hlavne teda VW, kde si myslím, že sú dobrí i preto, že svoj vývoj S2000 Škody priviedli na absolútneho maxima čo sa jedná v oblasti setupu a svoj prístup prispôsobujú i na Polo a Fabiu (prečo tie reči, že budúci rok budú mať S2000, to nie je len tak, žiadny továrenský program nie je nikdy mrtvý, vývoj ide stále i keď je posledný závod pred tebou. Teda ak tomu tak nie je, tak je to taká..."továreň". To je tak, že keď zistíme že tá Fiesta RRC nie je vôbec nikde zlá.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!