Janota s Vyoralem bojují o čelní příčky

I druhá etapa závodu Rally legend v San Marinu skončila úspěšně pro posádku Hájek Historic Czech National Rally Teamu.

I ve druhé etapě Rally legend, soutěže kde startují legendární rally jezdci a rally vozy bojovala posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu startující s Opelem Kadett C-GT/E 16V. Šest rychlostních zkoušek bylo na pořadu dne sobotní etapy soutěže, kterou dle pořadatelů navštívilo během prvních dvou dnů přes 150 000 diváků. Ti si bohužel neužili moc příjemného středomořského klima, jak je v místě v tuto roční dobu obvyklé, protože už od rána se nad kopci San Marina honily mraky a vody na tratích rychlostních zkoušek spíše přibývalo, než ubývalo. Ve druhé sekci rychlostních zkoušek se na diváky i účastníky rally snesly z nebe proudy vody, což společně s přicházející tmou vytvořilo hodně těžké podmínky na trati. Toho využila posádka česká posádka Janota – Vyoral se žlutým Opelem, která si v celkovém pořadí upevnila druhou pozici o 22,1 vteřiny za exmistrem světa Markku Alenem startujícím s Lancií 037. Třetí místo kategorie historických vozidel patří aktuálně Rosatimu s Talbotem Sunbeam se ztrátou 6,4 vteřiny.

V poslední, nedělní etapě závodu Rally legend účastníci absolvují ještě čtyři rychlostní zkoušky, které rozhodnou o vítězi tohoto divácky velmi populárního závodu.

Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Dnes to byla neskutečná pneumatiková ruleta. Vystřídali jsme na autě tři varianty obutí. Prakticky na každé rychlostní zkoušce jsme měli jiné počasí a nebylo vůbec jednoduché se trefit do té optimální volby. Závod je o dost náročnější, než jsem si před startem uměl představit. Krásné je obrovské množství diváků. To je oproti jiným závodům mimořádné. Často vidíme plné stráně lidí, kteří bouřlivě fandí. Českých vlajek je kolem trati nepočítaně. Na předposlední zkoušce jsme si zažili i jeden krizový moment, kdy mi ve vysoké rychlosti auto ulítlo a se štěstím jsme krizovku vybojovali jen s lehce poškozeným zadním blatníkem. Velký dík patří dnes mechanikům, kteří mají na práci o dost méně času, než jsme zvyklí a o dost více práce díky změnám pneumatik, než se dá v klidu v servisu stíhat. Pracují ale skvěle. Těším se na závěr soutěže.“

Karel Jirátko, poradce Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Jsme na hodně náročné soutěži, kde se rychle mění podmínky na trati a není jednoduché se trefit do pneumatik. Vše je navíc dost hektické a k chybě není daleko. Pochvalu si zaslouží posádka i tým mechaniků pod vedením Antonína Sůsy, kteří odvádějí perfektní práci. Divácká návštěva je pozitivní pro perfektní atmosféru na rychlostních zkouškách, ale na druhou stranu je to o hodně složitější pro mechaniky najít vhodné servisní místo. Servis tady probíhá „po staru“. Je to zde přesně tak jsem byl zvyklý během 35 let mojí kariéry, tedy po každé rychlostní zkoušce a je dost těžké v množství fanoušků najít volný prostor v této městské lokalitě. Mechanici pak musí vzít za vděk každým místem byť na blátě, či na štěrku. Krátce před naší posádkou startuje Carlos Sainz při premiéře Volkswagenu Polo WRC, takže naši kluci jedou v opravdu noblesní společnosti, což samozřejmě platí i o dalších našich přímých soupeřích. Kdy jindy se podaří bojovat na rychlostní zkoušce s Markku Alenem?“

Online výsledky sledujte ZDE

Komentářů celkem: 5
14. 10. 2012 11:41
0 0
Karel Trneneny je 3 ve tride WRC s Octavkou. smajlík
14. 10. 2012 14:06
0 0
Ide Vam to krasne. Sledujem Vas odvcera. Myslim ze PAN ALEN sa Vam dnes hlboko pokloní. Moc Vam to prajem. smajlík
14. 10. 2012 15:00
0 0
ono se tam jezdi na cas? ja myslel ze smysl toho "zavodu" je trochu jinde ale chapu PR
15. 10. 2012 12:26
0 0
Hájek Historic Czech National Team - PR:

Hmm, roky se psalo o tom, jak Markku Alen beznadějně bojoval o zisk titulu MS a říkalo se mu "Král těch co nikdy nevyhráli titul" a najednou je pro někoho ex-mistrem světa..
Každopádně gratulace Janotovi s Vyoralem, skvělé!
15. 10. 2012 12:56
0 0
benzy: nevím o co ti jde, cituju Janotu: "Od začátku jsem jel, co jsem uměl. Původně jsem se domníval, že Rally legend je jen šou, a nejede se zde moc na čas, ale není to pravda. Je to závod se vším všudy. Závodí se, a to dost drsně. Přál jsem si, abych tady alespoň v jedné rychlostní zkoušce zvítězil, ale nakonec jsme ve dvou rychlostních zkouškách skončili druzí, o jednu jedinou desetinu."
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!