15. 10. 2012 18:54 − 2616× − 0

Jordan Rally – komentář

Jordánská rally ztratila statut podniku mistrovství světa a organizátoři se museli smířit pouze s pozicí v kalendáři MERC.

Jordánská rally pro letošek ztratila statut podniku mistrovství světa a organizátoři se museli smířit pouze s pozicí v kalendáři středně-východního šampionátu. Z toho vyplívala i výrazně slaběji obsazená listina přihlášených, která obsahovala pouhých sedmnáct dvojic. Všechny posádky odstartovaly s vozy s pohonem čtyř kol a v rámci tříd se tak vyhodnocovaly pouhé dvě, a sice 2 a 3. Takřka polovinu speciálů pak tvořily Super 2000, ať už ve verzích s atmosférickým dvoulitrovým či 1,6 turbo motorem. V pozici lídra mistrovství do čtvrtého podniku odstartoval Abdulaziz Al-Kuwari, který je na mezinárodní scéně znám ze svých startů v letošním ME za volantem Mini Super 2000.


Foto: www.merc-fia.com

Zatím má pilot Mini k dobru pouhé tři body na mistra z roku 2010 Misfera Al-Marriho, který do Jordánska dorazil s Fordem Fiesta Super 2000. Tyto speciály poněkud překvapivě ovládly startovní listinu, když se jich sešel největší počet ze všech zúčastněných vozů. S jednou takovou dorazil i vítěz předešlé rally v Libanonu Roger Feghali, Khalid Al-Suwaidi nebo Abdullah Al-Qassimi. Kvalitu pole jordánské soutěže ovšem pozdvihly hlavně tváře známé ze světového seriálu. Yazeed Al-Rajhi letos úspěšně bojuje v rámci SWRC a volný čas před závěrečným dějstvím si tak přijel zkrátit právě do MERC.

Kromě něho se tu potkali i dva jezdci spjatí se značkou Citroën, jeden coby už bývalý pilot a druhý jako jejich budoucí zástupce. Paradoxně si to tu ale oba rozdali za volanty Fiest konkurenční značky Ford. Nasser Al-Attiyah i Khalid Al-Qassimi bezesporu patřili mezi hlavní favority na vítězství v této soutěži. Druhý jmenovaný ale nebyl již od začátku schopen držet krok s nejrychlejší trojicí a usadil se na místě čtvrtém, na kterém i dokončil úvodní etapu. Ke zlepšení u jezdce stáje Abu Dhabi nedošlo ani v sobotní části a naopak přišel ještě propad na konečnou pátou příčku. Na vině byl požár jeho Fordu.


Foto: www.merc-fia.com

Do potíží se již během úvodní etapy dostalo několik dalších pilotů Fiest. Al-Suwaidi bude od letoška nejspíš nenávidět úsek Mount Nebo. V jeho prvním průjezdu kvůli defektu přišel o šest a půl minuty a v druhém se havárií zcela vyřadil ze soutěže. Nedařilo se ani druhému muži průběžného hodnocení šampionátu Al-Marrimu, který už na RZ 2 u svého Fordu udělal defekt. Tím samotným by zas neztratil tolik, kdyby se mu při výměně kola nerozbil hever. Posádka sice zapeklitou situaci dokázala vyřešit, ale stálo ji to deset minut ztráty. Na konci prvního dne jim tak patřila devátá příčka. V druhé etapě si sice polepšili na osmé místo, ale i tak se propadli v hodnocení šampionátu až na čtvrtou příčku.

Ve vedení mistrovství se i po Jordan Rally udržel Al-Kuwari, který v soutěži neoplýval přílišnou rychlostí, zato spolehlivě dojel až do cíle a bral body za čtvrtou příčku. O vítězství si to však rozdali jiní piloti. Nejrychlejší čas v úvodním testu zaznamenal Al-Rajhi, ale už po tom druhém se propadl na druhou příčku. Následně zajel opět nejrychleji a snížil svůj odstup na čerstvě vedoucího Al-Attiyaha na 5,1 sekundy. V dalších zkouškách už s letošním pilotem Citroënu v MS nedokázal držet krok a po šesté zkoušce se propadl na třetí příčku za Feghaliho. Libanonec tam dokonce nadělil 7,4 vteřiny lídrovi rally. Na konci etapy činil jejich odstup 18,8 sekundy ve prospěch Katařana.


Foto: www.merc-fia.com

Al-Rajhi si během druhé etapy dokázal připsat tři dílčí vítězství, ale i díky defektu na RZ 12 se na vyšší než bronzový post stejně nevyhoupnul. Feghali vstoupil do sobotní etapy výtečně a hned na prvním testu umazal ze své ztráty 5,2 sekundy. Bohužel se ale do stahování odstupu pustil s až moc velkou vervou a za ulitý start mu na kontě přistála desetisekundová penalizace. Al-Attiyah jej následně navíc dvakrát porazil a navýšil svůj náskok už na necelou půlminutu. Feghali se ještě pokusil o zvrat, ovšem na další jeho útok vedoucí muž dokázal zareagovat a vítězství si uhlídal až do cíle. Al-Attiyah se v Jordánsku radoval už pošesté a v průběžném hodnocení šampionátu srovnal krok s Feghalim. Oba nyní na vedoucího Al-Kuwariho ztrácí devět bodů.

Pořadí v cíli:
1. Nasser al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I) Ford Fiesta RRC 2:53.08,7
2. Roger Feghali/Joseph Matar (RL) Ford Fiesta RRC +34,7
3. Yazeed al-Rajhi/Michael Orr (KSA/GB) Ford Fiesta RRC +2.22,2
4. Abdulaziz al-Kuwari/Patrick Walsh (Q/GB) Mini S2000 +10.13,0
5. Khalid al-Qassimi/Marshall Clarke (UAE/GB) Ford Fiesta S2000 +10.40,1
6. Nicholai Georgiou/Ata al-Hmoud (RL/HKJ) Mitsubishi Lancer Evo IX +18.46,5
7. Abdullah al-Qassimi/Steve Lancaster (UAE/GB) Ford Fiesta S2000 +20.56,7
8. Misfer al-Marri/Nicola Arena (Q/I) Ford Fiesta S2000 +22.48,9
9. Husam Salem/Nancy al-Majali (HKJ) Mitsubishi Lancer Evo VIII +41.24,1
10. Ala'a Rasheed/Ramzi Mansour (HKJ) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +43.00,6

Stav šampionátu: 1. al-Kuwari 52, 2. al-Attiyah 43, R Feghali 43, 4. al-Marri 35, 5. Georgiou 33, 6. al-Suwaidi 25, 7. A. al-Qassimi 24, 8. A. Feghali 18

Ke konečným výsledkům se dostanete rovněž na stránkách ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!