7. 11. 2005 00:00 − 2367× − 9

Komentář k RALLYE D’ANTIBES – COTE D‘AZUR

Komentář – Ve Francii se v horách nad proslulým Monte Carlem odehrál závěrečný díl boje o Evropu.

9. podnik Mistrovství Evropy
28. – 30. října, Antibes – Francie, asfalt, 18 RZ – 300 km
posádky (start/cíl) – 55/33

Ve Francii se v horách nad proslulým Monte Carlem odehrál závěrečný díl boje o Evropu. V duelu se jako poslední dva zbylí jezdci s šancí na zisk titulu utkali dva Italové, Renato Travaglia a Giandomenico Basso. Tento souboj odehrávající se na některých úsecích věhlasné Rallye Monte Carlo, mezi nimiž nechyběl ani průjezd slavným Col de Turini, navíc okořenil fakt, že se zde proti sobě postavily dvě značky, Fiat a Renault. Zástupci Renaultu Travagliovi sice stačilo dojet do pátého místa, ale přesto do svého soukromého vozu získal nejnovější tovární motor a v soutěži mu byli nápomocni ze strategických důvodů Simon Jean-Joseph, který šanci na zisk titulu ztratil v předešlém podniku, a domácí borec Cedric Robert. Fiat poslal rozšířenou přihlášku již do Turecka a Řecka, přesto to jejich hvězdě Giandomenicu Bassovi moc prospěchu nepřineslo. Pro francouzskou soutěž měl jasno, musel vyhrát a Travaglia skončit hůře jak pátý. To první záleželo jen na něm samotném, zatímco s tím druhým úkolem mu pomáhal italský šampión Super 1600 Paolo Andreucci, francouzský učeň Didier Auriola Yoann Bonato a další Ital Eric Codaccioni.

Nejdelší a zřejmě také nejnáročnější soutěž celého evropského mistrovství začínala poměrně tradičně v pátek, avšak nezvykle ne superspeciální zkouškou, ale hned porcí šesti dlouhých testů včetně známého Roquesteronu. První měřené kilometry nejrychleji projel Simon Jean-Joseph, aby ho na této pozici hned poté vystřídal značkový kolega Cedric Robert. Jeho tempu vyjma Bassa v poslední zkoušce nikdo nestačil a tak si domácí dravec v prvním dni vybudoval náskok osmnácti sekund na druhého, jímž byl právě zmiňovaný Ital. Na třetí příčku se v těsném boji s Andreuccim v RZ 6 dostal Jean-Joseph, který většinu dne absolvoval těsně za Robertovými zády. Na Bassa po první etapě ztrácel šest sekund. Travaglia zvolil maximálně strategickou jízdu a téměř celý den se držel na pátém místě. O to jej chtěl připravit Yoann Bonato, ale to by nesměl na posledním testu dne dostat defekt a ztratit dvě minuty. Tím tak hodně zkomplikoval strategické plány Fiatu. Tři české posádky účastnící se soutěže zatím moc nezářily. Roman Odložilík, který do Francie vyrazil na zkušenou, byl jedenáctý, pět a třičtvrtě minuty za Robertem, Milan Chvojka hned za ním s odstupem dvaceti sekund a Miroslavu Jandíkovi patřila čtrnáctá příčka. Po poruše motoru na RZ 3 odstoupil Michal Solowow.

Druhý den začal nejlépe Basso. Věděl, že musí bezpodmínečně vyhrát, a tak se vrhnul do sobotní porce šesti testů s opravdovou vervou. Na prvním se k vedoucímu Robertovi, který po nárazu do obrubníku poškodil ráfek kola, o šest sekund přiblížil a v podobném duchu chtěl také pokračovat. V tom mu ale zabránilo nevhodné nastavení vozu, jehož výsledkem bylo extrémní sjíždění předních gum, které tak tak vydržely až do cíle dlouhých zkoušek. Na RZ 9 se Basso dokonce propadl za Jean-Josepha na třetí příčku, od vedení jej dělilo v tu chvíli kromě dvou pozic hlavně třicet sekund. Ještě hůře na tom byli další jezdci Fiatu. Andreucci se na čtvrté příčce časově výrazně propadal a na před ním jedoucí jezdce v půli dne už měl manko celé minuty. Bonato na prvním měřeném úseku dne vylétl z tratě a debut za volantem Fiatu skončil zklamáním. Odpoledne opět zabral Basso, ale znovu jen na prvním testu. Pak se opět propadl za Jean-Josepha a do neděle šel se ztrátou čtyř sekund na druhé a třiceti na první místo. Titul by tak v této situaci připadl pátému Travagliovi. Čeští jezdci pokračovali v podprůměrných výkonech, díky odstoupení jiných se ale dostali do první desítky. Roman Odložilík figuroval na osmé, Miroslav Jandík na deváté a Milan Chvojka na desáté příčce. Na RZ 12 pro technickou poruchu vzdal Eric Codaccioni.

Poslední den, kdy se jezdci vydali na Col de Turini, se nesl ve znamení duelu Basso – Jean-Joseph. Po prvních nedělních kilometrech se pozice nezměnily, avšak hned na dalším úseku šel na druhou příčku Basso, aby jej pak znovu vystřídal Jean-Joseph. Oba dva se během této vyrovnané bitvy zároveň dokázali o deset sekund přiblížit leaderovi soutěže Cedricu Robertovi. Mezi sebou pak měli rozestup pouhých dvou sekund. V poslední sekci už Basso Jean-Josephovi žádnou šanci nedal. Vědom si toho, že minimálně druhé místo potřebuje k udržení si teoretické šance na zisk titulu při Travagliově odstoupení, zabral a rivala z Martiniku o necelých sedm sekund rozdrtil. Vedoucí Robert takticky využil půlminutový náskok a, ač tempu pronásledovatelů nestačil, dokázal si premiérové vítězství o necelých osm sekund udržet. Ani poslední den naši jezdci nezaznamenali zlepšení a snad jejich výsledky lze brát vzhledem k absenci zkušeností s náročnými tratěmi v horách s rezervou.

To nejcennější, o co se ve Francii bojovalo, byl titul Mistr Evropy. A ten pátým místem po zkušeném taktickém výkonu získal čerstvý čtyřicátník Renato Travaglia. Po dvou letech tak znovu usedá na trůn. A to i přesto, že původně evropský šampionát vůbec absolvovat nechtěl. Rozhodlo teprve jeho vítězství na domácí Rally Mille Miglia a následné úspěšné pokrytí rozpočtu. Pochvalu si jistě zaslouží i vicemistr Giandomenico Basso, který ochuzen o jakékoliv zkušenosti s evropskými tratěmi byl po celý rok více než vyrovnaným soupeřem. Důležitými momenty, které jej dost možná připravily o titul, byl defekt na domácí soutěži, havárie na Ypres Rally a problémy s elektronikou v samém závěru Rali Vinho da Madeira. Až nezvykle často letos boural Simon Jean-Joseph (Ypres, Madeira, Barum) a to jej stálo obhájení titulu. Letošní evropský šampionát přinesl zajímavý trojboj o titul. Nutno však říct, že počet zhruba šesti až sedmi předních pravidelných účastníků není zrovna ideální stav. Mnohdy tak byly daleko zajímavější souboje o vítězství v jednotlivých soutěžích, zvláště pak v těch, kde se sešla navíc početná skupina domácích borců.

Pořadí v cíli:

1.Cedric Robert – Gerald Bedon F Renault Clio S1600
2. Giandomenico Basso – Mitia Dotta I Fiat Punto Abarth S1600 + 7,9
3. Simon Jean-Joseph – Jack Boyere F Renault Clio S1600 + 14,6
4. Paolo Andreucci – Anna Andreussi I Fiat Punto Abarth S1600 + 3:17,1
5. Renato Travaglia – Flavio Zanella I Renault Clio S1600 + 6:18,9
6. Aaron Burkart – Kevin Zemanik D Citroën Saxo S1600 + 15:35,6
7. Roman Odložilík – Miroslav Fanta CZ Renault Clio S1600 + 18:59,6
8. Miroslav Jandík – Roman Konečný CZ Mitsubishi Lancer Evo VII + 21:19,1
9. Georgi Tanev – Petar Siwow BG Subaru Impreza WRX Sti + 22:06,8
10. Giovanni Ruggeri – Andrea Niccolai I Renault Clio S1600 + 22:08,6

Konečný stav ME:
1. Travaglia 50, 2. Basso 47, 3. Jean-Joseph 35, 4. Robert 18, 5. Baldacci, Andreucci 11, 7. Holowczyc, Princen 10, 9. Longhi, Bebenek, Bijvelds 8

Komentářů celkem: 9
Anonym IP:82.114.210.164
7. 11. 2005 19:41
0 0
Takhle depresivně naladěnej sloh vůči českejm jezdcům jsem dlouho nečet.Např.Odložilík jel prvně,Chvojka párkrát,Jandík jakbysmet a zkušenosti a zázemí jinejch týmů jsou trošánek jinde,tak co js´te čekali!
Anonym IP:217.197.159.231
7. 11. 2005 20:13
0 0
No,fakt zajímavý!To bych chtěl vidět na trati pana Rašku,ten by byl jistě Cedricu Robertovi vyrovnaným soupeřem.Hezká kritika.
Anonym IP:217.197.159.231
7. 11. 2005 20:17
0 0
Panové, pokud by jste viděli ty tratě,tak to vůbec neřešíte.I Kresta by tam byl bit, jak žito.
Anonym IP:85.160.162.19
7. 11. 2005 21:14
0 0
Samozřejmě mě nepřisluší hodnotit výkony našich,ale ztáty 4 sec na km se mě zdá kurva dost vzhledem k tomu,že Romana peskuje za 1 sec na Loeba.
7. 11. 2005 23:18
0 0
Já v tom kritiku nevidím. Je to pouze objektivní zhodnocení bez nadržování.
8. 11. 2005 05:50
0 0
Myslím, že je jasně vidět, že kritika Pecha, který si na stejné soutěži před lety dojel pro bednu v rallye i v ME nebyla spravedlivá. Jede se tam jiná liga a není vinou našich jezdců, že při ojedinělých startech "domorodcům" nestačí.
Anonym IP:217.197.159.231
8. 11. 2005 19:38
0 0
No srovnávat naše evropany na Antibes a Krestu,který jede s továrním autem se mi zdá kurva zhovadilé!
8. 11. 2005 22:59
0 0
Hezkej slovník smajlík Takovej diplomatickej smajlík
Anonym IP:82.114.210.164
11. 11. 2005 17:32
0 0
To je fakt,srovnávat Antibes a Krestu je jak rovnat osla s krávou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!