Prokop s hrůzou dokončil druhý den Rally d´Italia Sardegna

Posádka Czech Ford National Týmu (Martin Prokop a Zdeněk Hrůza) dokončila druhou etapu předposledního závodu letošního seriálu MS.

Martine, po tom, co se dnes událo na Sardinii, zvolím nadpis tiskové zprávy jako prvoplánový vtípek trochu ze slabšího soudku. Doufám, že ti to nebude vadit.

„Ne, to rozhodně nebude a snad ani spolujezdci Zdendovi, kterému tady stejně říkají všichni Horror. Dnes to byl opravdu šílený den. Jen se koukněte, kolik odpadlo favoritů, to je první obraz toho, jaké to dnes bylo náročné. Sébastien, Thierry, Jari-Matti, Petter… to není jen tak, takový odpad i na čele mezi velkými kluky.“

Popiš tedy trochu podrobně, jak to dnes probíhalo z pohledu vaší posádky a Fiony.

„Dnes to začalo i skončilo epickou rychlostkou Monte Lerno. Kdo nebyl nahoře na tom skoku, nebyl na Rally Sardinia. Na ní se ráno vyřadili ze hry Sébastie Loeb a Thierry Neuville. My jsme si tam zajímavě zasportovali naopak teď večer v druhém průjezdu. Před erzetou jsme měli totálně odrbané gumy a jednu novou v rezervě, kterou jsme tedy nasadili na levý předek. No a přibližně po osmnácti z celkových třiceti km jsme udělali defekt na – hádejte – ano, levé přední pneu a do cíle tak dojeli jen na ráfku.“

Co že jste měli tak zničené pneumatiky a byli jste jediní, kdo se s tím potýkal?

„Jediní jsme samozřejmě nebyli. Jedna z rychlostních zkoušek byla na takovém divném, jako by smirkovém povrchu a tam všem gumy odcházely hodně. My jsme si ale ještě pomohli k dokonalosti po eskapádě v cíli RZ 6. Poslední její část byla z kopce, stejně tak jako úsek daleko za fotobuňkou, takže když jsem po tom všem chtěl zabrzdit, prošlápl jsem pedál a auto se poroučelo do hlubokého příkopu. Při tom, jak jsme se snažili dostat ven, jsme dali gumám nejvíc zabrat a zbavili je celkem solidně vzorku. Nakonec nám celou soutěž zachránila jedna ukrajinská posádka, která nás z té škarpy vytáhla. Kluci díky! Potom jsme brzdy ale „poléčili“ a byla z toho jen penalta za pozdní příjezd do časovky. Dostali jsme 90 vteřin, ale mělo to být jen 70. Řeší to ale manažer Qurin, podáváme protest.“

Co říkáš na výkon Ogiera, Mikkelsena nebo Kruudy na vozech S2000?

„Aha, narážíš na to, že od nich dostáváme a Ogi dokonce vyhrál jednu erzet. No od počítače u výsledků to musí vypadat potupně a to se to pak diskutuje a komentuje že? Inu nejdříve bych odpověděl otázkou, kdopak s S2000 vyhrál rychlostku před dvěma roky ve Švédsku? Každopádně kluci tady letí pěkně, všechna čest. Ogier je za prvé pan pilot a k tomu si ještě může dovolit jet stylem „věnec nebo kotrmelec“, což je ideální kombinace. Je to tedy také pro to, že RZ v úzkých a klikatých cestách vyhovují docela dobře vozům S2000. Tam je brutální výkon našich WRC někdy spíš na škodu a dělá problém při koordinaci vozu. Nesmíme také zapomenout ani na to, že kluci s S2000 jedou už na celkem vyčištěné trati.“

Jak vlastně fungují pneumatiky Dmack, na kterých tu alternativně startuješ?

„Myslím, že to je celkem slušné, ostatně jsem se o tom přesvědčil i letos v Argentině. Také musím poukázat na to, že startujeme celkem vepředu a podílíme se nemalou měrou na čištění trati. Na kamenech se gumy kloužou a tak jsme někdy jako pes Filipes na kolečkových bruslích, což to bych ale nepřipisoval na vrub Dmacku. S tím by měl problém i Michelin řekl bych.

Jak to tedy vidíš na zítra a neděli?

„Tak to je po dnešku otázka jak pro Stevieho Wondera. Stát se tu může cokoliv. Jestli se ti šílenci vepředu poženou podobným stylem jako dnes, tak skončíme v top 5. Pokud bude Fiona pokračovat ve stávkování s výkonem, nepojedu dobře a budu to prodávat plus se přidají nějaké technické potíže, tak mi může taky na konci druhé desítky pobrukovat za uchem Dan Landa v Subaru. Jsem sám zvědavý, jaké překvapení na nás a ostatní posádky čeká o víkendu.“

Takže včera se nedařilo problémy s kolísajícím výkonem motoru odstranit?

„Bohužel ne. Naše dosavadní účinkování tady na Sardinii je obestřeno záhadnou nemocí našeho auta, které se po přeřazení a přidání plynu chová divně. Nejdříve se mu nechce moc jet, potom nahromaděná dávka benzínu se zvukovým a ohnivým efektem skončí ve výfuku. Včerejší zásah na elektroinstalaci nepomohl, teď večer měníme svíčky, cívky, lambdu… Uvidíme, doufám, že se této otravné věci dokážeme již zbavit. Každopádně auto se na konci sezony pokusíme prodat, tak na to když tak dáme nějakou slevu. A to se vyplatí!“

To jo. Takže díky za rozhovor Martine, sportu zdar!

„A rally zvlášť!“

Komentářů celkem: 3
22. 10. 2012 07:141
0 0
Martin měl nějaký problém, že dokončil s hrůzou???smajlík
22. 10. 2012 08:162
0 0
Viz. úplně první věta, Jeníku smajlík
22. 10. 2012 12:073
0 0
To mám z té mé pracovitosti.smajlík Přijdu, sjedu titulky, nečtu, nemyslím, okomentuji a "dřu".smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!