Kašpar vítězem jak ve Vsetíně tak celkově
Vsetínský podnik neznamenal konec sezóny pouze pro účastníky sprintového mistrovství, ale také pro posádky, jenž se účastní Poháru ČR v rally, pro které byla tato soutěž letošním desátým zastavením. Jak je na soutěžích zažazených do sprintrally zvykem, poháristé absolvují celou trať, která čítala 67 ostrých kilometrů rozdělených do 7 rychlostních zkoušek.
Vzhledem k absenci Šmídovy přihlášky přijížděla do Vsetína posádka Kašpar – Kabourek v pozici již jistých vítězů Poháru ČR, kteří se tak stali historicky sedmou dvojicí, která stanula na nejvyšším postu absolutně. Vzhledem k tomu, že nestartoval ani Hendrich, vycítil šanci na zisk absolutního třetího postu Vedra, který se vyzbrojil novější verzí Fabie, a to konkrétně specifikací R2. Čeřit vodu mohl loňský pravidelný účastník Svoboda s Octavií KitCar, který se letos objevil teprve na druhém závodě. Celkem v rámci Poháru ČR startovalo 43 dvojic.
Foto: Tonda Malý
Do soutěže nejlépe vstoupil nový vítěz Poháru Kašpar, který nenechal nikoho na pochybách, že mistrovský titul je ve správných rukou. Po prvních průjezdech všech tří měřených úseků se v čele pohodlně usadil pilot Octavie, který měl po RZ3 náskok bezmála minuty na druhého Horáka, který ve Vsetíně podával parádní výkon a zajížděl časy na úrovni svých soukmenovců ze třídy 7 ze sprintrally. Na prozatimní bronzové pozici jel Knížek, který předstihl Mechla, jenž zastavoval na RZ3 u havárie Svobody. Již zmíněný Mechl byl průběžně čtvrtý a o vteřinu za ním následoval Hloušek.
Aby podtrhnul svůj vsetínský výkon, vyhrál Kašpar i zbylé čtyři měřené testy a na druhou posádku v cíli najel dvě a třičtvrtě minuty. Stříbrný přejel cílovou rampu Knížek, jenž za volantem Favoritu získal svůj životní výsledek. Dvanáct sekund za Knížkem dojela do cíle na bronzovém postu známá modrá Felicia KitCar řízená Hlouškem, který potvrdil vzrůstající kvalitu svých výkonů a ta bylo korunována podiem na závěrečném podniku. Jelikož Hloušek neboduje do absolutního pořadí Poháru ČR, každá z dalších posádek za ním počínaje čtvrtým Horákem brala body za o jeden post lepší místo. Elitní pětici uzavíral Mechl, který byl nakonec rád, že svou jízdu dovedl na cílovou rampu.
Foto: Tonda Malý
Ale o potížích nechme promluvit již jezdce samotného: “Pěknou jízdu i nadějné umístění zhatilo jediné uřazení, kdy jsem přetočil motor a v servisu jsem dostal na výběr. Okamžitě odstoupit, nebo riskovat destrukci motoru. Po poruše spojky na Jeseníkách jsme chtěli tentokrát dojet až do cíle. Rozhodli jsme se odjet poslední dvě eRzety na přejezdový režim, bez vytáčení motoru. Ze souboje o absolutní umístění tak zbyl boj o udržení pozice v SA2. Nakonec se nám podařilo o 7,6 sec udžet druhou příčku před Adamem na Civicu. Úleva přišla až po přejetí rampy a teď příjde na řadu důkladná kontrola motoru.“
Druhou pětici o 7 vteřin za Mechlem otevíral Adam, za nímž zaostal o tři vteřinky další pilot Civicu Vti Hrabec. Vedra se seznamoval s novou technikou a dosažené 8. místo v cíli mu nepřineslo dostatek bodů k tomu, aby postoupil na celkovou bronzovou příčku v účtování sezóny. Deváté místo znamenalo první zadokolku v cíli, kterou byla Škoda 130 RS v rukou Hrachovce a elitní desítku uzavíral Brtníček, který startoval s Haráskovou dieselovou Fabií RS.
Foto: Radek Caga
V celkovém účtování sezóny se stal vítězem Kašpar, kterého na podiu pro tři nejlepší doplnili dva piloti Lancerů, a to konkrétně Šmíd na druhém místě a Hendrich na postu bronzovém. Vedra nakonec letošní sezónu zakončil na čtvrtém místě v absolutním pořadí a o pouhé dva body za Vedrou zakončil ročník Steiner.
Pro letošní rok je již Pohár ČR v cíli a nám nezbývá než čekat na nový ročník, který by měl přinést několik změn ať jž větších či menších. Ty jsou doposud v rovině návrhů a bližší informace budou známy později a určitě vás o nich budeme informovat. Jednu z mála věcí, která lze již dnes prozradit je ta, že ve skupině V budou znovu zavedeny třídy a skupina s bude rozšířena o třídu SA4.
Kompletní výsledky naleznete jako tradičně na eWRC-results.com.