Martin Prokop dokončil Rally d´Italia Sardegna na 8. místě

Prodloužený víkend na Sardinii. Pro mnohé příjemné zpestření podzimního období.

Prodloužený víkend na Sardinii. Pro mnohé příjemné zpestření podzimního období. Nikoliv však pro posádku Czech Ford National Teamu, Martina Prokopa a Zdeňka Hrůzu. Ti na středomořském ostrově absolvovali od pátku do neděle v kokpitu závodního speciálu Ford Fiesta RS WRC celkem 306 kilometrů rychlostních zkoušek v rámci již dvanáctého podniku seriálu WRC. A odvážejí si čtyři body za osmé místo. Letos pokaždé, kromě závodu v Německu, kdy jim po technických potížích shořelo auto, dokázali ze svých startů vytěžit body do celkového hodnocení. Celkově tak před závěrečnou soutěží v Katalánsku Prokopovi patří deváté místo průběžné klasifikace jezdců.

Po dramatické páteční etapě, ve které vypadlo ze hry mnoho favoritů a ani české posádce se nevyhnuly technické problémy, setrvával jihlavský pilot během soboty i neděle na osmé pozici.

„Po extrémním pátku jsme ztráceli na sedmého Mikkelsena přes dvě minuty a devátý Petter Solberg svůj odstup na nás také nedokázal odmazat, přestože nás samozřejmě mohutně stahoval. Bohužel jsme nestačili na Ogiera a Mikkelsena ve slabších Fabiích S2000, což jen potvrzuje jejich závodnickou kvalitu i naše rezervy, nicméně to zrcadlí i některé potíže, které nás provázely. Celý víkend jsme se potýkali s výkonem motoru našeho vozu, postihly nás nějaké problémy s brzdami a několik defektů. My jsme i přes náš odstup od špičky spokojeni, protože si dokážeme z jednotlivých splitů a dat z auta analyzovat údaje, které se z celkových výsledků jednoduše vyčíst nedají. Rovněž doufám, že jsme některými průjezdy potěšili diváky na trati rychlostních zkoušek. Českých vlajek tam bylo opět neuvěřitelné množství a čeští fandové nám fandili často i na přejezdech. Za takovou podporu jim patří naše veliké díky,“ shrnuje Martin Prokop.

Své dojmy přidává i navigátor Zdeněk Hrůza: „Sardinii máme celkem zdárně za sebou a kromě patálií, které popisoval Martin, můžeme být rádi, že se nám na náročných tratích podařilo takto zajet. Rovněž jsme udělali nějakou práci pro nového výrobce pneumatik Dmack. Vypadá to, že na příští rok mají našlápnuto ke konkurence schopné pneumatice.“

Celý tým však nyní trápí vleklé technické potíže s výkonem motoru jejich Fiesty, jak popisuje manažer Quirin Müller: „Během závodu jsme vyměnili snad vše, co by mohlo mít vliv na kolísání výkonu motoru. Nedokázali nám pomoci ani technici z M-Sportu, kteří nám zajišťují výbornou technickou podporu. Proto nám nyní nezbývá jiná možnost, než odeslat celé auto přímo do Anglie do dílen M-Sportu s nadějí, že tam bude problém odstraněn. Pořádně se nám tak zkomplikovaly přípravy a na Katalánskou rally, která se koná druhý víkend v listopadu. Ihned zítra musíme začít pracovat na náhradním řešení, protože je možné, že se naše auto nepodaří dát dohromady.“

Komentářů celkem: 3
23. 10. 2012 19:28
0 0
Tak ať to dopadne a v Katalánii bez tech. problémů.
23. 10. 2012 19:47
0 0
Rovněž jsme udělali nějakou práci pro nového výrobce pneumatik Dmack. Vypadá to, že na příští rok mají našlápnuto ke konkurence schopné pneumatice.“

Noooo tak tohle by mohlo být pozitivní.Pokud to bude vyjde.
23. 10. 2012 19:55 Upraveno 19:55
0 0
Nechtěl jsem tu šířit nějaké negativní emoce, ale nemohla by redakce někam na hlavní stránku nějak výrazně napsat, že slovo konkurenceschopný se píše dohromady? Tím spíš, že je to jedno z nejpoužívanějších adjektiv v oblasti rallysportu.

Že to rozdělují někteří experti v diskusích, na to už jsem pomalu začínal rezignovat, ale v tiskovce by to být nemělo.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!