Protrpěné vítězství
Po srpnové Rallye Železné hory, kde jsme po kontaktu s retardérem přišli o 3. místo ve třídě, jsme se o to víc těšili na další podnik RallyeCupu. Pořadatelé Rallye Legend Liberec slibovali technické erzety na úzkých silničkách, přesně to co vyhovuje našemu vozu Š130LR se slabším motorem.
Ve čtvrtek večer příjezd do místa konání, technická přejímka, společná večeře s další posádkou teamu Radim Mach-Jiří Bořek, plány na druhý den a poté ubytování v chatce nedaleko startu 1RZ…
První RZ se nám vydařila, 1,5 sekundy náskok na našeho největšího soupeře s Lancii Delta HF Integrale vypadal slibně… Na další RZ nás však Luboš zaskočil, jak rychle se s novým vozem naučil. Na RZ jsme se s ním přetahovali o vteřinky a před poslední měřenou RZ jsme na něho ztráceli 6,5s. Říkal překvapení u vývěsky s výsledky. Jsme na 1. místě ve třídě „V“ a v „historicích“! Luboš řekl: „Zkusím to“, pekelné soustředění, žádné smyky a jízda opravdu „na čas“… zajíždíme o 4s lepší čas než bílo-modrá Lancie….2,5s však chybělo, takže 2. flek. Jaké však bylo naše překvapení, když Luboš dostal penalizaci 15s za kontakt s retardérem a prožíval stejnou situaci jako my na minulé soutěži v Chrudimi.
Luboš si to však nenechal líbit a s onboard kamerou se za ním zaklaply dveře u ředitele. Po chvíli byla penalizace škrtnuta. Nechtělo se nám věřit, že by pořadatel u retardéru po průjezdu cca 50 vozů ještě nevěděl, kdy došlo k posunutí a kdy ne. V nastalé euforii z 1. místa a pod tlakem kamarádů (vydatně napájených Konrádem) jsme tedy podali protest za nedodržení jednoho z bodů pravidel Rallye Cupu – jízda bez zapnutých světel na RZ.
Vůbec jsme si tím nepomohli, spíše naopak!!!
Trošku nám nedošlo, že tento banální přestupek je ohodnocen ne 15, ale 60 sec. To znamenalo, že Luboš nespadl zpět na 2. místo, ale až na 5.! Co jsem prožíval několik dní poté, bych nikomu nepřál! Radost z vítězství nemohla být, protože vím, že se nerozhodlo na trati, ale pouze u "zeleného stolu". Nemyslel jsem na nic jiného a hloupý protest mě neustále užíral. Místo abych měl radost z 1.místa…. Nic. vůbec nic! Kdyby tak šlo vše vrátit zpátky…
Myslím, že je to dokonalé ponaučení. Dnes už ale vím, že už nikdy podávat protest na nikoho nebudu. Opravdu to za to nestojí! Tímto bych se chtěl Lubošovi a celému eBRÁNA Rallye teamu omluvit a věřím, že další boje o vteřiny budou probíhat pouze na RZ a v ČK.
Tento případ by měl posloužit i k zamyšlení nad pravidly RallyeCupu, výše penalizace za banální přestupky a kontroly jejich dodržování.
Ale situace se snad alespoň co týká Autoklubu mírně mění/viz změny ve stanovách AČR/,snad se někomu povede změnit i znění ustanovení ohledně "R" značek.
Za stara a mého "mlada" se mohlo se soutěžním vozem na pozemní komunikace 3 týdny před a 1 týden po datu konání sportovního podniku,takže nebyl problém s autem po ose do místa závodu dojet,odtrénovat,odzávodit a pokud nebylo poškozeno,zase dojet domů......
Dovolím si ocitovat bod 7 hned z první stránky:
"Výjimka z vyhl. 41/84 Sb. má platnost pro vozy sk. A při podniku, tréninku, cestě na podnik a zpět. Pro vozy sk. B jen při podniku samém. S vozidly upravenými pro sk. B nesmí být trénováno, ani nesmějí být tato vozidla na podnik dopravována vlastní motorickou silou."
Konec citátu. Já bych hobíkům přál, aby se jim podařilo dosáhnout na obdobu malé výjimky, kterou jsme za komančů dostávali na vozy sk. A-1 vybavených rámem.To by leccos řešilo...