Rozuzlení tureckého šampionátu v Burse

Teprve závěrečná soutěž letošního ročníku tureckého mistrovství měla rozluštit mistrovskou tajenku.

Luca Rossetti v předešlých dvou letech opanoval evropský šampionát, kterého se účastnil za volantem Fiatu Punto Super 2000. Tento speciál před sebou po konci továrního týmu už neměl žádnou výraznou budoucnost. Není tak žádným divem, že se italský mistr z roku 2008 rozhodl své spojení s Puntem ukončit. Kromě toho se rozloučil i s italským šampionátem a zamířil do Turecka. Právě odtamtud dostal nabídku od Škody Türkyie, aby usedl do Fabie Super 2000 stáje Pegasus a pokusil se zaútočit na titul. Do mistrovství nastoupilo ještě několik dalších jezdců s vozy této kategorie, z kterých postupem času vykrystalizoval hlavní Italův soupeř o titul.

Yagiz Avci zaútočil na šotolinových podnicích, ovšem cíl předposlední Hitit Rallisi kvůli havárii nespatřil a teprve závěrečná soutěž měla rozluštit mistrovskou tajenku. Atraktivitu duelu podpořil i fakt, že zatímco Ital reprezentoval českou značku Škoda, Avci hájil stejně jako v předešlém roce barvy Fordu. S druhou Fiestou Super 2000 startoval během roku Murat Bostanci a celkem čtyřikrát dokázal vystoupat až na pódium. Do závěrečné soutěže nastoupil nejrychleji ze všech, když zvítězil v úvodní superspeciálce.


Foto: www.bosphorusrally.com

V další části soutěže už na toto tempo navázat nedokázal a kromě průběžného vedení přišel i o umístění na bedně. O bronz jej připravil pilot Škody Fabia Super 2000 Burak Cukurova, který si na závěr roku dojel pro bronz. Ani to mu ale nepomohlo k lepší než páté pozici v konečném hodnocení mistrovství. Bostanci sice v Burse zrovna neuspěl, ale v celkovém zúčtování sezóny uhájil pěknou třetí příčku. Téma číslo jedna v Burse představoval duel favoritů o titul. Sobotní etapu zvládl lépe Rossetti, když svému rivalovi Avcimu unikl o 40,3 sekundy. Během neděle pilot Fabie pokračoval ve své krasojízdě a pouze v jediné zkoušce podlehl svému soupeři. Avci na italského soka nestačil a po třech letech musel opustit mistrovský trůn. Ital naopak navázal na předešlé dvě povedené sezóny, kdy se stal dvakrát mistrem Evropy. Pro letošek zamířil do neznámého prostředí za novou výzvou a tu zvládnul na jedničku.

Pořadí v cíli:
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Škoda Fabia S2000 1:28.30,5
2. Yagiz Avci/Bahadir Güzenmez (TR) Ford Fiesta S2000 +1.07,0
3. Burak Cukurova/Ünal Tezel (TR) Škoda Fabia S2000 +3.57,8
4. Murat Bostanci/Onur Vatansever (TR) Ford Fiesta S2000 +4.40,7
5. Ercan Kazaz/Emire Cantürk (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +6.21,8
6. Orhan Avcioglu/Burcin Korkmaz (TR) Ford Fiesta R2 +6.41,2
7. Emre Yurdakul/Burak Erdener (TR) Ford Fiesta R2 +7.07,4
8. Ugur Soylu/Emir Sahin (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.55,7
9. Hakki Agaoglu/Hakan Ucucu (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.20,6
10. Cüneyt Göz/Erkan Arihan (TR) Mitsubishi Lancer Evo VIII +12.14,0

Výsledky soutěží tureckého šampionátu naleznete na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Rossetti 142,4, 2. Avci 133, 3. Bostanci 106,2, 4. Kazaz 89,4, 5. Cukurova 74,8, 6. Isik 70,6, 7. Avcioglu 52,4, 8. Yurdakul 47, 9. Agaoglu 46,4, 10. Kara 28

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!