Skvělý vsetínský výkon Martina Březíka

Ve Vsetíně se ve skvělém světle předvedl Martin Březík, který musel narychlo shánět náhradu za svého stálého spolujezdce.

Na posledním sprintu letošní sezony se uskutečnila malá premiéra. Vedle valašského pekaře Martina Březíka poprvé usedl zkušený spolujezdec Marek Omelka, který doma moc dlouho nevydržel.

Martin na víceméně domácí soutěži dokázal, že umí být opravdu rychlý a hned na první RZ zaznamenal skvělý druhý čas ve třídě 3 a osmý celkově – to všechno s nepříliš velkou ztrátou na vozy kategorie S2000. V první desítce absolutně se posádka Březík – Omelka objevila celkem čtyřikrát a neustále okupovala čelní příčky klasifikace třídy 3.

Dá se říct, že po celou soutěž probíhala přetahovaná o vteřinky. Nejlépe si hned od začátku vedl mladý slovenský talent Martin Koči, který Martina Březíka v cíli porazil o něco málo přes dvě sekundy. Březík s Omelkou ale za sebou dokázali udržet takové jezdce jakými jsou Hudec, Růžička či Firla, takže jde vidět, že posádka musela fungovat opravdu na jedničku.

Martin s Markem zodpověděli i pár otázek, které jim byly položeny přímo po skončení vsetínského sprintu.

Začneme Martinem Březíkem. Martine, co tě vedlo k tomu, že ses rozhodl jet na Vsetíně s Markem Omelkou místo svého stálého mitfáry Petra Pospíšila?

Já chtěl původně jet s mým stálým spolujezdcem, ale jelikož očekával narození potomka a termín se trochu posouval, tak jsem musel vymyslet náhradní řešení (ona holčička se vyklubala na svět těsně před samotným startem). Marka jsem oslovil ze dvou důvodů. Za prvé vím, jaký je profík, který má spousty zkušeností a za druhé je skvělý pohodář.


foto: Marcoň Jakub – Krutov.cz

Jak se ti s Markem spolupracovalo? Zažili jste na trati nějaké krizovky, které bylo nutno akutně hasit?

Naše spolupráce podle mě dopadla na jedničku! Opravdu musím říct, že se nám (alespoň z mého pohledu) jelo velice dobře. Na trati samotného závodu žádné větší krizovky nebyly. Jen při krátkém testu v pátek večer jsme měli malou krizi. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat Márovi, že mi po té co jsem ho málem vyválel ve druhé zatáčce po poli, nedal košem.

Druhé místo za mladičkým talentem Kočim je skvělý výsledek. Opravdu jste si jako posádka tak sedli, jak naznačuje ono stříbro?

Myslím že jsme si určitě sedli velmi rychle. Ono kdyby mě někdo před startem řekl, že budeme bojovat o jednotlivé vteřinky s Martinem Kočím po tom co předvedl na Příbrami, tak bych mu řekl, že se zbláznil. Ten úspěch na konci je samozřejmě zásluhou celého týmu, jak posádky, tak také servisního týmu Locar v čele s p. Vildou Loveckým. Naše auto nám připravili skvěle a dovedli nám vždy dodat potřebný klid. Taže děkuji všem, co nám pomohli k dalšímu vsetínskému úspěchu.

Pojďme k tomu, co tě čeká do konce roku. Loni jsi potěšil hodně diváků svou účastí na brodské rallyshow za volantem vozu WRC. Můžeme něco podobného čekat i letos? A jaké máš vlastně celkové soutěžácké plány do konce roku?

Do konce roku máme v plánu ještě Brod a Mikulášskou. Obě pojedeme na 99% naším autem.W RC by bylo sice k mání, ale chybi to podstatné. V každém případě pokud by se naskytla nějaká možnost startu s tímto autem, tak bych neváhal ani chvilku.

Díky moc a ať se daří. Přesuneme se k mitfárovi. Marku, moc ti ta soutěžácká pauza nevydržela co?:-) Plánujete s Martinem ještě nějaké další starty nebo šlo o jednorázovku?

Soutěžácká pauza to ani nebyla, protože nebyla plánovaná… S Matinem jsme se dohodli na startu ve Vsetíně jen na základě nejisté účasti jeho stálého spolujezdce. Další starty spolu prozatím neplánujeme.

Je pro tebe velký rozdíl ve čtení not dravému juniorovi nebo jezdci, který jezdí vyloženě pro zábavu? (i když také pěkně rychle)

Zásadní rozdíl to pro mě není, i když je fakt, že Martina (Bujáčka) jsem musel v jízdním stylu více méně usměrňovat, kdežto Martina Březíka jsem spíš trochu popoháněl, protože mi neustále zdůrazňoval, že on už nejede vyhrávat, že se jenom ve svém věku rally sportem baví. Když jsem viděl, že auto řídí velmi dobře, tak jsme ho v rychlém rytmu držel až do cíle a je vidět, že to přineslo úspěch, který asi málokdo čekal.


foto: Marcoň Jakub – Krutov.cz

Smutnou Barum rally jsi letos absolvoval se synem jako divák. Jak se ti to z tohoto pohledu líbilo? A jaký máš názor na tolik diskutovanou bezpečnost? Občas mám totiž dojem, že někteří lidé nechávají mozek bezpečně uzamčen ve skříňce doma…

Role diváka, na takovém svátku jako Barum Rally je, se mně moc nelíbila, ale okolnosti chtěly jinak. Takže jsem ji letos celou absolvoval s mým synem Dominikem(5), kterého rally moc baví a s tatínkem si ji moc užil (smích). Barumka jako taková byla úžasná, atmosféra, souboje na trati, výkony Tomáše Kostky nebo Jarina Orsáka prostě super… Bohužel až na ten smutný konec. Ohledně bezpečnosti je dost těžké se vyjadřovat, protože je tu spousta faktorů, které mají na předešlé události vliv. A to by bylo na další článek…

Můžeš na Martina Březíka „nabonzovat“ nějakou chybu, kdy ses v autě opravdu zapotil?:-) Jak se ti s ním vlastně jelo? Důležité je, aby si posádka sedla i lidsky, ne?

Na Martina můžu požalovat asi jen to, že teda při pátečním krátkém testu, který mimochodem trval asi 10 minut, mě i s autem málem hned vyválel v poli ve druhé nebo třetí zatáčce (smích). Po vyhodnocení situace s Vildou Loveckým se rozhodlo, že si to ostré seznámení necháme až na závod. Závod jako takový proběhl naprosto v klidu a pohodě. V průběhu celé soutěže nenastal ani jeden krizový moment, což samozřejmě ukazuje na fakt, že byl pořád ještě prostor na zrychlení (smích)! Proto doufám, že bude ještě někdy příležitost, při které to zkusíme. Samozřejmě bych chtěl taky poděkovat Martinovi za pěkné svezení a týmu Locar za super přípravu a pohodovou atmosféru.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!