8. 11. 2005 00:00 − 2313× − 15

Preview Telstra Rally Australia

Letošní ročník Telstra Rally Australia slibuje z několika důvodů vzrušující podívanou.

Když v loňském roce skončila Australská rally, padala slova o velké nudě. Na startu tehdy stálo pouze sedm továrních vozů. Letošní ročník však slibuje naprosto jinou podívanou. Šest továrních týmů doplní navíc Fordy Warmbolda a Solá a Xsary OMV týmu pilotované Stohlem a Ponsem.

Letos Australská rally, která je díky svému oblázky pokrytému povrchu a velkému množství stromů blízko trati považována za jednu z nejnáročnějších v seriálu, podruhé a naposledy seriál soutěží MS uzavírá. Posádky čeká 26 rychlostních zkoušek čítajících 355 kilometrů. Celková délka rally činí 1345 km.
Soutěž je rozdělena do čtyř dnů zahájených čtvrtečními superspeciálkami v Perthu. Schéma rally je stanoveno v poměru 2-9-9-6. První etapa tak čítá obrovskou porci jedenácti testů. Vítěze budeme znát v neděli v 7:45 našeho času.
Pro české příznivce nebude australská soutěž nijak jednoduchá. První dvě zkoušky jsou na programu těsně před čtvrtečním polednem a pokud budete chtít sledovat soutěž celou, připravte své ženy a přítelkyně na fakt, že noci na pátek, sobotu i neděli bude vaší partnerkou obrazovka monitoru.

Podívejme se ve stručnosti na jednotlivé protagonisty.

CITROEN TOTAL – Citroen Xsara WRC
Sébastien Loeb – Daniel Elena, Francois Duval – Sven Smeets

Sébastien Loeb má reálnou šanci dosáhnout dalšího z řady rekordů. Pokud se mu podaří v Austrálii zvítězit, připíše si na své konto již jedenáctý triumf v sezóně. Tímto výsledkem by už jen podtrhnul svou letošní dominanci a korunoval naprostou převahu týmu Citroen v roce 2005. Nikdo není na pochybách, že i přes nevýhodnou startovní pozici „uklízečky“ má Loeb šance obrovské.
Francois Duval si svým výkonem v Katalánsku napravil reputaci po pokažené Korsice a dostal důvěru i pro závěrečný podnik sezóny. Citroen má letos splněno a tak Duval dostal volnou ruku pro souboj s Loebem. Zda bude jeho umění stačit na stájového kolegu je otázkou. Duval však již několikráte dokázal, že když má dobrý den, umí to i na šotolině velmi slušně.


Marcus Grönholm jede o post vicemistra

MARLBORO PEUGEOT TOTAL – Peugeot 307 WRC
Marcus Grönholm – Timo Rautiainen, Daniel Carlsson – Mattias Andersson

Patrně na delší dobu se tovární tým Peugeot v MS odmlčí. A do přestávky by si rád odnesl vítězství. Zvláště Marcus Grönholm má o co bojovat. Stále totiž není rozhodnuto o pozici vicemistra. Marcus je v bodové shodě s Petterem Solbergem a tudíž vicemistrem se stane ten, kdo dojede v Austrálii lépe.
Daniel Carlsson s největší pravděpodobností o podium bojovat nebude. Neznamená to však, že by se mladý Švéd nemohl objevit ve výsledcích relativně vysoko. První šestka by pro něj neměla být nedosažitelná. V domácím Švédsku Daniel už tuto pozici pro Peugeot vydobyl.

BP FORD WORLD RALLY TEAM – Ford Focus RS 06 WRC
Toni Gardemeister – Jakke Honkanen, Roman Kresta – Jan Tománek

Premiéru v MS si v Austrálii odbude nová verze Focusu – WRC 06. Vůz je již připraven dle nových pravidel platných pro následující sezónu. Vzhledem k relativně syrovému stavu však bude úspěchem, spatří-li novinka cílovou rampu. Oba piloti si budou moci auto pořádně „osahat“ až na shakedownu a tato skutečnost je jistým handicapem v boji o celkový bronz v hodnocení značek. Ford má před Subaru relativně hubený náskok devíti bodů. Zdali bude pokračovat rekordní bodovací série je v tuto chvíli velkou neznámou.
Toni Gardemeister je s konečnou platností čtvrtým mužem šampionátu. Výsledek to sice není špatný, nicméně pokud chce Toni sedačku v továrním voze i v roce 2006 musí i v Austrálii „šlapat“ naplno.
Roman Kresta má zkušenosti s touto soutěží minimální. Zúčastnil se zde pouze tréninku v roce 2002. Umístění na čelních příčkách by tak ve spojení se syrovým vozem bylo příjemným překvapením.


Chris Atkinson si loňským výkonem získal tovární angažmá.

SUBARU WORLD RALLY TEAM – Subaru Impreza WRC
Petter Solberg – Phill Mills, Chris Atkinson – Glenn Macneall

Petter Solberg jak již výše zmíněno je druhým kandidátem na celkové stříbro v šampionátu a udělá vše proto aby tuto pozici získal. Pokud tedy Petter zachová chladnou hlavu, má zde šanci uspět.
Chris Atkinson se stal objevem loňského ročníku a právě jeho výkon v Austrálii jej katapultoval na místo Hirvonena v tovární sedačce. Vzhledem k tomu, že tratě jsou podobné japonským kde letos Chris předvedl svůj nejlepší výkon, můžeme s podporou domácích fanoušků vidět Atkinsona vysoko. Australský mladík musí jen udržet nervy na uzdě.


Gigi Galli má nakročeno k pozici týmové jedničky

MITSUBISHI MOTORS MOTOR SPORT – Mitsubishi Lancer WR05
Harri Rovanperä – Risto Pietilainen, Gianluigi Galli – Guido D Amore

Mitsubishi se na šotolinu již nesmírně těší. Po asfaltových trápeních si mohou tři diamanty spravit chuť a hodlají toho využít.
Zvláště Harri Rovanperä, kterému asfalt příliš „nechutná“ a který potřebuje dobrý výsledek aby si udržel tovární angažmá i pro rok 2006.
Gigi Galli je sice také milovníkem šotoliny, nicméně více univerzální pilot, než Harri. I tato skutečnost je příčinou toho, že Gigi bude s největší pravděpodobností jmenován tovární jedničkou pro nadcházející sezónu. I z toho důvodu dostával v závěru daleko více prostoru, než Gilles Panizzi. Gigi je znám svým pohledným stylem jízdy a vzhledem k tomu, že jel v Austrálii jen jednou s „PéVéčkem“ bude jistě zajímavé sledovat jeho výkon s vozem WRC.

ŠKODA MOTORSPORT – Škoda Fabia WRC
Armin Schwarz – Klaus Wicha, Colin McRae – Nicky Grist

Armin Schwarz se se seriálem světového mistrovství loučí, Colin McRae se naopak netají touhou po návratu. Pokud by Škodovka měla na někoho sázet, pak je to jistě druhý jmenovaný. Colin při svém startu v Británii po dlouhé odmlce prokázal, že své umění ještě nezapomněl a také Fabie se na konci sezóny pohybují výše, než jsme je byli zvyklí v jejím průběhu vídat.
Zda to bude stačit a Škodovka sebere v posledním podniku letošního šampionátu nějaké body je těžké předvídat. Nicméně příznivci vozů z Mladé Boleslavi by si to jistě přáli.

SOUKROMNÍCI

Bude jistě zajímavé sledovat, jak budou továrním posádkám zatápět jezdci, kteří sedlají soukromé speciály.
Antony Warmbold bude jistě toužit po nějakém světovém bodu. Mladý německý pilot se s největší pravděpodobností loučí s Fordy a poohlíží se po jiné technice. Hovoří se o Xsaře, nebo Subaru.
Daniel Solá bývá pekelně rychlý, nicméně málo spolehlivý. Pokud by v Austrálii dovezl Focus až do cíle bylo by to letos poprvé.
Manfred Stohl zdaleka neabsolvoval všechny letošní soutěže, nicméně s body na tom není přes tento handicap zle. Zvláště výkon z Kypru ukázal, že s pilotem týmu OMV se musí počítat.
Xavier Pons se na asfaltových podnicích ukázal ve velmi dobrém světle. Šotolinové rally zatím jeho sílu tolik nepotvrdily. Motivace však bude obrovská. Zvláště když se ukázalo, že jeho parťákem bude v příští sezóně Loeb se bude chtít Španěl ukázat.

Server eWRC.CZ má i v Austrálii u trati své spolupracovníky, takže vám nebudou ani tentokrát chybět aktuální informace přímo z místa soutěže.
Navařte tedy kafe, odpoledne se vyspěte a při našem online zpravodajství se s vámi těšíme nashledanou.

Komentářů celkem: 15
8. 11. 2005 09:58
0 0
Už se těším na mega fotky od Petra Luska.
Anonym IP:83.208.100.46
8. 11. 2005 11:23
0 0
Fandím Romanovi a samozřejmě škodovce, ale obdivuju letošní taktiku subaru v nasazování jezdců a přeju jim at jim to vyjde aspon v té austrálii
8. 11. 2005 13:07
0 0
Koukám, že po nocích budu sledovat rally a přes den se učit - no to je skvělé smajlík Jen nevím, jestli to takhle zvládnu celý víkend... Ještě budu muset zkontrolovat zásoby kafe.
8. 11. 2005 16:06
0 0
Tak jsem se podíval do křišťálové koule a vidím to tak že vicemistra získá ten, který to nerozstřelí. Takže vítěz buď Petter nebo Marcus, bude to pěkný souboj, ale jeden z nich asi nedojede. Seb se spokojí s 2. místem.
Ja ne
8. 11. 2005 16:57
0 0
Sakra ono se to jede vlastně v noci. To je tragédie to abych změnil denní režim. smajlík
Anonym IP:80.188.37.194
8. 11. 2005 17:48
0 0
To jo a "pitnej režim" v noci sedět u PC na such je blbost.
Anonym IP:85.71.175.221
8. 11. 2005 18:19
0 0
jakto že SOLBERG a ATKINSON nejedou ze Subaru Impreza WRC
06(Toni Gardemeister a Roman Kresta z Fordem Focus RS 06 WRC
Anonym IP:85.71.175.221
8. 11. 2005 18:20
0 0
oprava:jakto že SOLBERG a ATKINSON nejedou ze Subaru Impreza WRC 06(Toni Gardemeister a Roman Kresta z Fordem Focus RS 06 WRC)
8. 11. 2005 21:10
0 0
Go české barvy!!!! tak to v noci bude pěkně zajímavý, to su zvědvý, když vypiju tolik kafe, jestli vůbec usnu.
8. 11. 2005 22:24
0 0
To 85.71.175.221 Subaru nasadí 06 až na Monte
Anonym IP:85.71.136.199
8. 11. 2005 23:30
0 0
nevite na jakych strankach muzu sledovat rally australie
Anonym IP:80.188.160.166
9. 11. 2005 08:19
0 0
GO KRESTAGO!!!Roman s nofim fordem se bude honit s lebem a stonim jiná konkurenceš pro fordy neni GO KRESTA GO!!!
Anonym IP:85.71.236.176
9. 11. 2005 09:58
0 0
Jestli je FOKUS 2006 podle nových pravidel neměl, by mít samosforný diferák a to bude pro Romana a Toniho velká nevýhoda.Opravte mně jestli se mýlím.
9. 11. 2005 22:11
0 0
85.71.236.176 Nemá elektronicky řízený přední a zadní a vstřikování vody
Anonym IP:85.71.136.199
11. 11. 2005 22:10
0 0
to se neda sledovat nikde rally online ???? primo z nejaky kamery z RZ napiste prosim nekdo my kdyztak odkaz
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!