Al-Attiyah je na nejlepší cestě k vítězství
Od sobotního rána se v plné síle rozpoutaly boje o vteřiny na tratích Kyperské rally. Na posádky byly připraveny tři úseky z nichž se každý jel dvakrát a dohromady tedy znamenaly šest rychlostních zkoušek s celkovou délkou přes 136 ostrých kilomentrů. Vstříc prvním 23 kilometrům se startovní pole čítající 34 soutěžících vydalo již časně z rána, jelikož úvodní zkouška začínala krátce po osmé hodině.
A hned RZ2 zasáhla silně do pořadí, protože po včerejšku vedoucí Mikkelsen ztratil vinou defektu dvě minuty a propadl se na osmé místo. To bylo vodou na mlýn pro Al-Attiyaha, který si v čele vybudoval dvacetivteřinový náskok na soupeře z MERC Al-Rajhiho. Ani první klasický vložka nesesadila z nejlepší trojice Nikaru, kterému se podařilo udržet hubený náskok na Wieganda. Tím, pro kterého tahle zkouška nedopadla dobře byl Aigner, jehož ze hry vyřadily brzdy a Consani tím přišel o nejvážnějšího soka v boji o titul v IRC Production cupu.
Foto: Polis Poliviou
Následující zkouška znamenala další změny, protože Al-Rajhi neudržel nastolené tempo a se svou Fiestou skončil hluboko pod úrovní cesty a tím uvolnil stříbrný post Wiegandovi. Mikkelsen se od třetí zkoušky pustil do plánu s cílem návratu do čela a poskočil na pátou příčku. Když ve čtvrté RZ přidal další nejrychlejší čas, rázem přijížděl do servisní zastávky na druhém místě průběžně se ztrátou minuty a půl na vedoucího Al-Attiyaha. Třetí se do servisu dorazil Wiegand, kterému se postupně dařilo navyšovat náskok na čtvrtého Nikaru. Elitní pětici uzavíral Al-Kuwari s Mini Cooperem.
Chvíli po popoledni započala druhá sekce první etapy a do ní nejlépe vstoupil Mikkelsen, který pokračoval v trendu nastoleném od třetí zkoušky a Al-Attiyaha stáhl o dalších 11 vteřin. Šestá rychlostka také nepoznala jiné jméno nejrychlejšího muže a Al-Attiyah poprvé prolomil dnešní Mikkelsenovu dominanci na poslední, sedmé RZ, kde Norovi dal 11 sekund, což bylo způsobeno dalším defektem Mikkelsena a do zítřejšího dne tak Katařan vstoupí s minutou a půl náskoku na pilota Škody.
Al-Rajhiho Fiesta po havárii. Foto: Michael Orr
Závěrečná zkouška dne přinesla smůlu průběžně třetímu Wiegandovi, kterého ze hry o stupně vítězů vyřadilo řízení, což znamenalo propad na 12. místo a o něco méně smůly měl čtvrtý Nikara, jehož postihnul defekt a propadl se na šestou příčku. Díky problém dvou jmenovaných jezdců postoupil pořadím vzhůru Al-Kuwari, který se ocitnul na třetím místě průběžně, ale s obrovskou ztrátou téměř pěti minut na druhého Mikkelsena. Dalším kdo z problémů soupeřů profitoval byli Arai a nejrychlejší domácí pilot Savva. Průběžně šestý je již zmíněný Nikara, sedmá příčka po sobotě patří dalšímu účastníku MERC Al-Marrimu za nímž následuje Němec Kremer. Elitní desítku uzavírají další domácí pilot Kyriacou a nejrychlejší dvoukolka v rukou Hunta.
Zítra na jezdce čeká opět šest měřených úseků, které rozhodnou o vítězi posledního podniku IRC v historii.
Rally Cyprus po RZ7 | |||
---|---|---|---|
1. | Nasser Al-Attiyah | Ford Fiesta RRC | 02:00:59.5 |
2. | Andreas Mikkelsen | Škoda Fabia S2000 | 02:02:29.7 |
3. | Abdulaziz Al-Kuwari | Mini John Cooper Works S2000 | 02:07:20.2 |
4. | Toshiro Arai | Subaru Impreza R4 | 02:07:52.4 |
5. | Savvas Savva | Mitsubishi Lancer Evo IX | 02:10:54.5 |
6. | Jarkko Nikara | Subaru Impreza R4 | 02:11:16.1 |
7. | Misfer Al-Marii | Mini John Cooper Works S2000 | 02:11:30.5 |
8. | Armin Kremer | Subaru Impreza STI | 02:11:57.7 |
Kompletní výsledky jako vždy najdete na eWRC-results.com.