4. 11. 2012 21:26 − 2513× − 9

Škoda získala IRC hattrick také mezi jezdci

Andreas Mikkelsen a Ola Floene se stali s továrním vozem Škoda Fabia Super 2000 šampiony IRC.

› ŠKODA získala potřetí v řadě titul mezi značkami i jezdci IRC
› Andreas Mikkelsen s Olou Floene obhájili titul z loňského roku
› Jezdci vozu ŠKODA Fabia Super 2000 opanovali celkové pořadí IRC – – 1. Mikkelsen, 2. Kopecký, 3. Hänninen
› ŠKODA získala letos titul ve třech mezinárodních šampionátech (IRC, mistrovství Evropy, APRC)
› ŠKODA získala letos tituly již v šesti národních šampionátech

Pafos, 4. listopadu 2012 – Značka ŠKODA získala další letošní rallyový titul. Andreas Mikkelsen a Ola Floene se stali s továrním vozem ŠKODA Fabia Super 2000 šampiony IRC. Již na předešlé soutěži v Sanremu slavila ŠKODA vítězství mezi značkami a dosáhla tak hattricku v obou kategoriích, kde vládne nepřetržitě od roku 2010. ŠKODA letos získala rovněž titul mistrů Evropy (Hänninen/Markkula) a historicky první titul z asijsko-pacifického šampionátu (APRC – posádka Atkinson/Prevot), kde se rovněž stala vítězem kategorie výrobců. V letošním roce je ŠKODA zároveň držitelem již šesti národních titulů. Michal Hrabánek, šéf motorsportovních aktivit značky ŠKODA, vyzdvihuje úspěchy v různých šampionátech: „Letošní výsledky se bezesporu zařadí do historie motorsportu značky ŠKODA. Získali jsme hattrick v IRC v hodnocení výrobců i jezdců a stali se nejúspěšnější značkou historie IRC. Ceníme si úspěchu z asijsko-pacifického šampionátu, kde jsme se dostali na vrchol poprvé v historii. Tamní trhy mají pro značku ŠKODA zcela zásadní význam pro budoucnost. Titul mistrů Evropy a tituly v šesti národních šampionátech dokazují dlouhodobě vysokou kvalitu celého projektu ŠKODA Fabia Super 2000. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se na tomto projektu podíleli, ať už při jeho zrození, či v jeho průběhu. Velmi si těchto úspěchů všichni vážíme. Životopis vozu ŠKODA Fabia Super 2000 jsme obohatili o další zlaté řádky.“

Andreas Mikkelsen se stal prvním jezdcem historie, který obhájil titul IRC. Svůj letošní úspěch stvrdil druhým místem na Kypru, závěrečné soutěži IRC. V letošním roce získal s továrním vozem ŠKODA Fabia Super 2000 z 11 startů v tomto seriálu dvě vítězství (Azory, Rumunsko). Korunním princem IRC se počtvrté v řadě stal český jezdec Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, který letos z šesti startů získal pro značku ŠKODA vítězství na Kanárských ostrovech a na Sicílii. Dominanci vozů ŠKODA Fabia Super 2000 v letošním ročníku IRC potvrdil týmový kolega Juho Hänninen, který při pouhých čtyřech startech dominoval na třech soutěžích – v Irsku, Belgii a Česku a celkově skončil v IRC na třetím místě.

ŠKODA letos potřetí v řadě získala titul v IRC a stala se nejúspěšnější značkou tohoto šampionátu v její historii. Potřetí v řadě rovněž získala posádka tovární vozu ŠKODA Fabia Super 2000 titul mezi jezdci – v roce 2010 Juho Hänninen/Mikko Markkula, letos obhájili svůj loňský primát Andreas Mikkelsen/Ola Floene. Hänninen s Markkulou získali rovněž titul evropských šampionů a stali se jedinou posádkou na světě, která drží titul IRC, mistrovství světa SWRC a mistrovství Evropy. Tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler triumfovala v českém šampionátu a v letošním roce získali jezdci vozu ŠKODA Fabia Super 2000 ještě tituly v národních šampionátech Rakouska (Raimund Baumschlager), Německa (Mark Wallenwein), Slovinska (Aleks Humar), Turecka (Luca Rossetti) a Bulharska (Dimitar Iliev).

Komentářů celkem: 9
4. 11. 2012 21:33
Upraveno 21:33
0 0
Super práce! Jen tak dál. Příští rok budu opět držet palce, ať už ve WRC2 nebo "novém" ERC!smajlíksmajlíksmajlík
4. 11. 2012 22:19
0 0
Bohužel je to daný, VW 1. a na Škodu zbývá 2.liga. Na druhou stranu, aspoň že tak.
Nutno říct očekávám, že VW v příští sezoně WRC deklasuje zbytek světa, s Ogim a JML, neskutečnou přípravou letos, zkušenostmi koncernu a megaprachyprachyprachyprachyprachy to ani nemůže být jinak. Leda že by hrála roli ta muška štěstí, kterou nemohli koupit ? ...
4. 11. 2012 22:27
0 0
Moc a moc mě tyto úspěchy hřejou u srdce smajlíksmajlíksmajlík Těším se na další roksmajlík
5. 11. 2012 00:10
0 0
Velká gratulace, jsem pyšný na Škodovku pod českým vedením, někdo může podotknout, že neměli konkurenci, ale že se vůbec dostali do situace, kdy neměli konkurenci, svědčí o úspěchu(tak by se mohly relativizovat úspěchy Audi nebo Lancie dřív, nebo teď Citroenu).
Zed: Někdo tomu říká muška, jiný preventivní výměna spojky (nutno podotknout, že oba jezdci jsou ne-Němci). smajlík
5. 11. 2012 14:14
0 0
Velká gratulace týmu Škoda Motorsport, jezdcům a Škodovce jako takové.smajlík Paráda
5. 11. 2012 15:49
0 0
Pánové, pod Vaše komenty se mohu s radostí podepsat.
Také Škodě a jejím skvělým jezdcům... ( IRC- 4. Wiegand).
A ještě poznámka: Škoda sice není a dlouho nebude ve WRC, ale vypadá to - jak se situace rýsuje - že práce pro Škodu-a kvalitní(možná ještě náročnější, než mezi velkými kluky, bude dost a dost-stačí si jen vybrat.
Tak hodně elánu a štěstíčka do dalších plodných sezón!!! smajlík
5. 11. 2012 17:22
0 0
Je otázka jestli je lepší vyhrávat s přehledem druhou ligu nebo se trápit v první ? Já bych volil to první smajlík

Gratuluje celému teamu k dobře odvedené práci smajlíksmajlík
5. 11. 2012 17:42
0 0
jurisek: Já si docela dobře dovedu představit, že by dnes Škoda po všech zkušenostech a úspěších s projektem Fabia S2000, dobré a kvalitní WRC dokázala postavit také. Za ty roky nabrala tolik znalostí a zkušeností- v laboratořích, konstrukcích a hlavně na tratích po celém světě(!!!), že by to myslím nebyl problém. I auta-díky "nenáviděné FIA", jsou dnes o dost jednodušší, než v letech, kdy do WRC Škoda vstupovala. Chtělo by to jen (v případě Škody!!) dostatek financí(i na TOP jezdce, i na ten nový motor, který, ale stejně bude potřebovat... od VW?).
Možná by nevyhrávala, a možná ano. Rozhodně by, ale nešlo o trápení!!

Ale je přeci tolik dalších zajímavých výzev a skvělých příležitostí, kde bude moci prezentovat svoji mimořádnou vyspělost..., tak jakápak druhá liga. GO ŠKODA!!!
5. 11. 2012 18:06
0 0
O tom nepochybuji VW nebo Škoda to jen o značce. Základ jsou prachy a ty VW do WRC sype. Je to kšeft potřebují podpořit VW, Škoda je propagovaná jinde. škoda je asi nejdinamičtějí se rozvíjejíci automobilka. Taky bych chtěl aby byla ve WRC první ligou jsem myslel jeji minulost ve WRC.

Když uměli porážet Fiat, Pegy, Ford tak ve WRC by porazily Citroen...

Ale nemusí pršet stačí když kape smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!