Prokop kvůli poškozenému zavěšení nedokončil první den

Pouhé dvě rychlostní zkoušky dokončila posádka Czech Ford National Teamu během prvního dne španělské Rally Catalunya.

Pouhé dvě rychlostní zkoušky dokončila posádka Czech Ford National Teamu v neobvyklém složení Martin Prokop / Michal Ernst během prvního dne španělské Rally Catalunya. Bezprostředně za cílovou fotobuňkou druhého ranního testu je zradilo zavěšení pravého předního kola a Fiesta WRC se po přetočení dostala do rozbahněného pole pod úrovní vozovky. Do dalších dvou etap, které se již pojedou na asfaltovém povrchu, tak česká posádka vstupuje v rámci pravidla Superrally z 26. místa celkové klasifikace. Za každou nedokončenou rychlostní zkoušku z páteční etapy obdržela časovou penalizaci a tak jediné relevantní výsledky jsou doposud desáté a šesté místo z ranních dokončených testů.

Po čtvrteční kvalifikaci na krátkém šotolinovo-asfaltovém testu nedaleko servisní zóny v Salou následoval slavnostní start v centru Barcelony a volby startovních pozic do páteční etapy. Martin Prokop odstartoval den jako pátý v pořadí.

Je nutné popsat, jaký šílený den to dnes ve Španělsku byl. Na druhé rychlostní zkoušce skončili své páteční účinkování také P.Solberg, T. Neuville, A.Mikkelsen a K.Kruuda. Během dne se k odpadlíkům přidali mimo jiné i D. Sordo, D.Oliveira, C.Atkinson nebo Rus E.Novikov, pro tuto soutěž kolega Martina Prokopa jedoucí rovněž v barvách Dmacku.

Více popisuje sám Jihlavský pilot Fordu Fiesta RS WRC: „Asi deset minut před startem první ranní RZ začalo silně pršet a rázem se ze šotolinové soutěže staly bahenní zápasy. Večer tak do servisu ze špičky přijelo víc posádek na odtahovce, než v závodních autech. Bylo to srandovní. Naše příhoda se paradoxně stala asi vinou únavy materiálu na zavěšení kola a ne po mé jezdecké chybě. Měkké pneumatiky Dmack, které jsme ráno nazuli, byly ideální a fungovaly velmi slušně. Ty první dva testy se mi jelo velice dobře, jen hned na startu do první rychlostky mi zhasl motor. Věřím, že bychom to dnes doklouzali hodně vepředu, ale to jsou kdyby…“

Manažer Quirin Müller k tomu dodává: „Přirozeně nás mrzí, že nám unikly body z posledního závodu sezony, ale na druhou je to naše první a poslední letošní Superrally. Naštěstí se s autem nestalo nic závažnějšího a kluci se jen přetočili a po zadku sklouzli pod úroveň trati. Náročnější bylo se z toho bahniště dostat zpět na silnici a na vlek. Bylo to šílené, několikahodinové divadlo doprovázené silným deštěm a zácpou na úzké příjezdové komunikaci.“

Během večerní opravy se zároveň přestavělo nastavení vozu na asfaltový povrch, na kterém se pojede v sobotu a neděli. Jak si na následující dny Martin věří? „Budeme se samozřejmě snažit vydrápat ze třetí desítky někam výš, nicméně je jasné, že ty medaile Vám ze Španělska nepřivezeme. Také to bude moje první závodní seznámení se s asfaltovými pneumatikami Dmack, na kterých výrobce teprve pracuje a nejsou s nimi tak daleko jako se šotolinovými.“

Na závodníky 48. Rally RACC Catalunya – Costa Daurada 2012 zítra čeká 161 km v šesti rychlostních zkouškách.

Komentářů celkem: 1
10. 11. 2012 17:431
0 0
Na body to není ale 12 flek není k zahození. I když Peter asi nebude zítra klimbat a pojede Martina.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!