Power stage budou příští rok delší
Jednou z největších změn posledních let v mistrovství světa bylo zavedení Power stage. Od minulé sezóny tak měli jezdci možnost si v poslední rychlostní zkoušce soutěže zajistit bonusové body. Nejrychlejší jezdec dostal tři body, druhý nejrychlejší body dva a na třetího jezdce pak zbyl ještě jeden bod.
Nápad zavedení Power stage přišel od bývalého promotéra mistrovství světa a ačkoliv se letošní sezóna uskutečnila bez promotéra, tak Power stage byla na programu všech soutěží. Nutno ale podotknout, že jejich pojetí tak bylo velmi rozdílné. Na Monte to byla jediná rychlostní zkouška posledního dne a měřila jen pět kilometrů, ve Švédsku to bylo ještě o několik set metrů méně. V Německu se jednalo o městský okruh, který s charakterem samotné soutěže neměl vůbec nic společného, naopak ve Finsku bojovali jezdci o bonusové body na 33 kilometrů dlouhé klasické rychlostní zkoušce.
Finská Power stage 2012 – Ouninpohja
"Chceme Power stage zachovat i pro rok 2013," cituje Michele Mouton rallye-magazin.de. "Ale jednotliví pořadatelé musí zajistit, aby vybraná rychlostní zkouška byla typická i pro zbytek soutěže. A musí měřit minimálně patnáct kilometrů. Superspeciálky ve městech tak pořadatelé již nesmějí nominovat na Power stage. Na letošní Francouzské rally jsme již organizátory požádali, aby to dělali jinak než jejich kolegové z Německa, kteří jako Power stage zvolili diváckou speciálku v Trieru. Ppower stage se musí uskutečnit poslední den, ale není předepsáno, že se musí jednat i o poslední rychlostní zkoušku. Příští sezóna bude pro mistrovství světa předělem. Možná nebude každá Power stage k vidění v televizi. Ale náš nový koncept umožní pořadatelům a promotérům využít tuto příležitost k jejich prezentaci."