HANS part 2 of 48 ??
Dnes jsem v odpoledních hodinách, jak jinak než za volantem ladil, až jsem naladil ČRo 1 radiožurnál. Ne že bych byl nějakým příznivcem ale zaujala mne upoutávka na rozhovor s prezidentem. Ne hned tak ledajakým ale s prezidentem naším. Dr. Roman Ječmínek měl referovat o závěrech zasedání rally komise. Hlavně mne zaujala z jeho úst informace, že zpětně do roku 2002 budou přešetřeny všechny mimořádné události se zaměřením na bezpečnost diváků ale, a to mne zajímá, i bezpečnost jezdců. Pochopil jsem, že budou přešetřeny veškeré úrazy a snad někomu padne do oka nárůst zranění páteře po zavedení slavného systému HANS. Aby měly báby o čem na mezi povídat, tak lehce přiblížím, jak postupuje můj boj s větrnými mlýny.
Bohužel ČOI mne ve svém šetření neuspokojila, jak jsem již psal. Takže další podání směřovalo dne 11.10.2012 na ministerstvo dopravy.
Reakce byla téměř blesková. 18.10.2012, tedy po sedmi dnech jsem měl odpověď. Nad její kvalitou se nebudu nijak pohoršovat.
Úřední dopis by měl vypadat asi jinak, ale to ředitele odboru provozu silničních vozidel Ministerstva dopravy ČR moc netrápí. Stejně jako ho netrápí problematika a důležité je věc vyřídit. Musel jsem tedy upřesnit, o co se jedná a kdo má jaké karty v ruce. Že není v gesci Ministerstva dopravy zakázat používání systému HANS je lehce řečeno nepravda. Jak jsem panu řediteli upřesnil, tak právě MDČR je tou správnou institucí.
Uplynul téměř měsíc a nic se neděje. Takže jsem musel zaslat další dotaz, jak se vlastně věci mají a zda je podnět nadále šetřen, nebo shora uvedený dopis problém vyřešil. Ticho po pěšině mne neuspokojuje. Nakonec jsem se ale sám tak trochu nalomil. Je opravdu potřeba HANS rušit? Nejsou ona zranění jenom chiméra v myslích některých pilotů? Ve smutném Uherském Brodě jsem se setkal s některými, kteří HANS přímo milují a nosí jej, i když to zjevně není potřeba. Až po hlubší analýze jsem pochopil, že slouží jako ochrana před větrem, aby ta kapuce nespadla. Vcelku správné užití.