Opel se vrací do motoristického sportu
S novým modelem Opel ADAM se automobilka Opel vrací do automobilového sportu formou mezinárodního programu automobilových soutěží – a s novým modelem Astra OPC vstupuje i na okruhové závody v Německu. „Tyto nové aktivity v oblasti motoristického sportu hrají důležitou roli v nové strategické orientaci společnosti; jsou fundamentálním prvkem profilu naší značky,“ říká Dr. Thomas Sedran, viceprezident Adam Opel AG. Opel má v oblasti masového automobilového sportu dlouhou a velmi úspěšnou tradici. Cílem společnosti je vytvoření nového programu automobilového sportu, který by oslovil zákazníky technickou sofistikovaností i rozumnými náklady, přičemž by současně vytvořil platformu pro mladé ambiciózní jezdce a umožnil jim rozvíjet jejich talent.
Foto: © GM Company
Automobilové soutěže: Profesionální rozvoj talentů v kooperaci s ADAC V oblasti automobilových soutěží se Opel orientuje na Evropu. Vedle Německa je o automobilové soutěže velký zájem na všech hlavních evropských trzích. Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila základní mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi nového modelu Opel ADAM, která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. V rámci seriálu „ADAC Rallye Masters“ budou zákaznické vozy Opel soutěžit ve značkovém poháru „ADAC Opel Rallye Cup“. Atraktivitu soutěže zvyšuje skutečnost, že nejúspěšnější jezdci značkového poháru mohou získat významné peněžité ceny. Kromě toho je připravený speciální bodovací systém „junior rallye“ pro piloty do 27 let. Celkový vítěz finálních závodů získá navíc speciální odborný manažment pro další sezonu.
Opel jako silný partner automobilového sportu dokázal získat spojence v německém automotoklubu ADAC, který má podobnou vizi podpory nových talentů. Proto ADAC poskytne do společného projektu svoji organizační a sportovní infrastrukturu. Strategie značky Opel je stanovena do roku 2016. V jejím rámci byl vytvořen modulární program rozvoje jezdeckých talent, na jehož základě mohou talentovaní piloti z „ADAC Opel Rallye Cup“ postoupit až na mezinárodní úroveň. V prvních dvou stupních se budou používat soutěžní modely Opel ADAM, ve třetím a čtvrtém stupni bude soutěžním vozem Opel Corsa příští generace.
Foto: © GM Company
Historie motoristického sportu: Opel tvořil milníky
Nejúspěšnější éra Opelu v historii automobilových soutěží začala v polovině 70. let dvacátého století. Vedl ji německý pilot Walter Röhrl, jeden z nejlepších jezdců historie. V roce 1974 vybojoval s Opelem Ascona A titul mistra Evropy A, a tento titul znovu získal v roce 1979 s vozem Opel Ascona B. Korunou úspěchů jezdce z Regensburgu byl jeho světový titul z roku 1982, který Walter Röhrl vybojoval s legendárním speciálem Ascona 400.
Opel je stejně tak doma jak na rally, tak i na závodních okruzích. V šampionátu cestovních vozů se Opel může pochlubit množstvím úspěchů na „domácí“ aréně – na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring. V roce 1993 byl miláčkem fanoušků Manuel Reuter, tovární pilot značky Opel, jezdící s okruhovým speciálem Calibra V6. Nejprve startoval v seriálu DTM, v roce 1996 získal dvojnásobný mistrovský titul v nástupnickém šampionátu ITC – v hodnocení jezdců i značek. K dalším sportovním milníkům značky Opel patří mistrovský titul z roku 1998 v hodnocení značek v mistrovství cestovních vozů STW (Vectra) a absolutní vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu v roce 2003 (Astra V8 Coupé).
Neodpustím si, ale rýpnout do "nenáviděnou a nekompetentní FIA vždy kritizujících" fans.
Ani Opel ostatně nezapomněl zmínit, že vstupuje znovu na scénu poté, co "zlá FIA" opět nekompetentně zašmodrchala pravidla, jak tady psalo moře lidí. Nebo, že by Opel od těch "basudržících" Francouzů dostal nějaká spešl privilegia na úkor ostatních a "musel!" je teď chválit?
Turbosh: už mnohokráte jsem si vzpomněl, jak mi otec před lety letoucími coby malému klukovi říkal, že jednou přijde doba, kdy auta budou všechna vypadat prakticky stejně, pokud inženýři budou navrhovat ta aerodynamicky, konstrukčně, technologicky, optimalizovaná, úsporná auta... Ještě tam nejsme, nezoufejme si.
Však nezmiňuji jen aerodynamiku.... jen jsem možná ještě zapomněl módu, možná módnost - resp. potřeby lidí, velikost a cenu garáží atd....atd...
Co se aerodynamiky týče, vzpomínám, jak jsem se před těmi mnoha lety divil - při pohledu na výstupy z AT, jaké "knedlíky, či bačkory" mají lepší cx, než supesporťáky...
"Není funkcionář ten, aby se zalíbil výrobcům (skoro( všem"...
Nebo, že by Opel od těch "basudržících" Francouzů dostal nějaká spešl privilegia na úkor ostatních a "musel!" je teď chválit?
Novej: Tak určitě.
"Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila základní mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi nového modelu Opel ADAM,
"která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. "
A celkově je to určitě lepší myšlenka, než ta zažitá letitá praxe u nás. Což se ovšem odvíjí od ekonomické, ale i morálně-společenské úrovně Německa a nás.
Ale souhlasím, že každá značka, byť zatím jen s národní homologací a v (skoro) nejnižší třídě, je dobrá. Pokud skutečně bude, protože má skeptičnost v oblasti ohlašoivaných a uskutečněných vstupů do rallye, je zde dostatečně známá.