21. 11. 2012 15:58 − 2523× − 18

Opel se vrací do motoristického sportu

S novým modelem Opel Adam se automobilka Opel vrací do automobilového sportu formou programu automobilových soutěží.

S novým modelem Opel ADAM se automobilka Opel vrací do automobilového sportu formou mezinárodního programu automobilových soutěží – a s novým modelem Astra OPC vstupuje i na okruhové závody v Německu. „Tyto nové aktivity v oblasti motoristického sportu hrají důležitou roli v nové strategické orientaci společnosti; jsou fundamentálním prvkem profilu naší značky,“ říká Dr. Thomas Sedran, viceprezident Adam Opel AG. Opel má v oblasti masového automobilového sportu dlouhou a velmi úspěšnou tradici. Cílem společnosti je vytvoření nového programu automobilového sportu, který by oslovil zákazníky technickou sofistikovaností i rozumnými náklady, přičemž by současně vytvořil platformu pro mladé ambiciózní jezdce a umožnil jim rozvíjet jejich talent.


Foto: © GM Company

Automobilové soutěže: Profesionální rozvoj talentů v kooperaci s ADAC V oblasti automobilových soutěží se Opel orientuje na Evropu. Vedle Německa je o automobilové soutěže velký zájem na všech hlavních evropských trzích. Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila základní mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi nového modelu Opel ADAM, která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. V rámci seriálu „ADAC Rallye Masters“ budou zákaznické vozy Opel soutěžit ve značkovém poháru „ADAC Opel Rallye Cup“. Atraktivitu soutěže zvyšuje skutečnost, že nejúspěšnější jezdci značkového poháru mohou získat významné peněžité ceny. Kromě toho je připravený speciální bodovací systém „junior rallye“ pro piloty do 27 let. Celkový vítěz finálních závodů získá navíc speciální odborný manažment pro další sezonu.

Opel jako silný partner automobilového sportu dokázal získat spojence v německém automotoklubu ADAC, který má podobnou vizi podpory nových talentů. Proto ADAC poskytne do společného projektu svoji organizační a sportovní infrastrukturu. Strategie značky Opel je stanovena do roku 2016. V jejím rámci byl vytvořen modulární program rozvoje jezdeckých talent, na jehož základě mohou talentovaní piloti z „ADAC Opel Rallye Cup“ postoupit až na mezinárodní úroveň. V prvních dvou stupních se budou používat soutěžní modely Opel ADAM, ve třetím a čtvrtém stupni bude soutěžním vozem Opel Corsa příští generace.


Foto: © GM Company

Historie motoristického sportu: Opel tvořil milníky
Nejúspěšnější éra Opelu v historii automobilových soutěží začala v polovině 70. let dvacátého století. Vedl ji německý pilot Walter Röhrl, jeden z nejlepších jezdců historie. V roce 1974 vybojoval s Opelem Ascona A titul mistra Evropy A, a tento titul znovu získal v roce 1979 s vozem Opel Ascona B. Korunou úspěchů jezdce z Regensburgu byl jeho světový titul z roku 1982, který Walter Röhrl vybojoval s legendárním speciálem Ascona 400.

Opel je stejně tak doma jak na rally, tak i na závodních okruzích. V šampionátu cestovních vozů se Opel může pochlubit množstvím úspěchů na „domácí“ aréně – na tzv. Severní smyčce okruhu Nürburgring. V roce 1993 byl miláčkem fanoušků Manuel Reuter, tovární pilot značky Opel, jezdící s okruhovým speciálem Calibra V6. Nejprve startoval v seriálu DTM, v roce 1996 získal dvojnásobný mistrovský titul v nástupnickém šampionátu ITC – v hodnocení jezdců i značek. K dalším sportovním milníkům značky Opel patří mistrovský titul z roku 1998 v hodnocení značek v mistrovství cestovních vozů STW (Vectra) a absolutní vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu v roce 2003 (Astra V8 Coupé).

Komentářů celkem: 18
21. 11. 2012 16:151
0 0
Adam vypadá pěkněsmajlík
21. 11. 2012 16:292
0 0
ouu,njn,chtelo by to managerasmajlíksmajlík
21. 11. 2012 16:463
0 0
Žeby Janotovo prekvapenie?
21. 11. 2012 17:014
0 0
Každý "nově" příchozí s dobrým úmyslem je vítán, ať už vypadá jakkoliv.smajlík
21. 11. 2012 17:125
0 0
Když sem našel na vedlejším serveru fotky a mezi nimi byly zamíchány i fotky z historie Oplu v MS, tak mě bylo smutno, jak dnešní speciály vypadají. smajlíksmajlík
21. 11. 2012 17:136 Upraveno 17:21
0 0
Já tomu jenom tleskám.

Neodpustím si, ale rýpnout do "nenáviděnou a nekompetentní FIA vždy kritizujících" fans.

Ani Opel ostatně nezapomněl zmínit, že vstupuje znovu na scénu poté, co "zlá FIA" opět nekompetentně zašmodrchala pravidla, jak tady psalo moře lidí. Nebo, že by Opel od těch "basudržících" Francouzů dostal nějaká spešl privilegia na úkor ostatních a "musel!" je teď chválit? smajlík

Turbosh: už mnohokráte jsem si vzpomněl, jak mi otec před lety letoucími coby malému klukovi říkal, že jednou přijde doba, kdy auta budou všechna vypadat prakticky stejně, pokud inženýři budou navrhovat ta aerodynamicky, konstrukčně, technologicky, optimalizovaná, úsporná auta... Ještě tam nejsme, nezoufejme si. smajlík
21. 11. 2012 17:347
0 0
By mě zajímalo, jaký je koeficient odporu vzduchu tady u toho a například u Ascony 400. Když už zmiňuješ tu aerodynamiku.
21. 11. 2012 17:588 Upraveno 18:01
0 0
Turbosh:
Však nezmiňuji jen aerodynamiku.... jen jsem možná ještě zapomněl módu, možná módnost - resp. potřeby lidí, velikost a cenu garáží atd....atd...

Co se aerodynamiky týče, vzpomínám, jak jsem se před těmi mnoha lety divil - při pohledu na výstupy z AT, jaké "knedlíky, či bačkory" mají lepší cx, než supesporťáky...smajlík
21. 11. 2012 18:239 Upraveno 18:25
0 0
No ved im to pana Boha aj trvalo vymysliet triedy ktore znacky zaujmu... este niečo urobit s N4 WRC, nech sa jazdci do tych tried aj zacnu realne presuvat.... inak neviem rozmery auta, ale na obrazku to vyzera ako fiat 500 smajlík
21. 11. 2012 18:3310
0 0
Maestro: tak třeba Hrabánek si ještě chce počkat, až mu FIA vymyslí - pro něho - nějakou lépe přizpůsobenou(a tudíž více vyhovující - myslím, že zmiňoval objem) malou třídu.
"Není funkcionář ten, aby se zalíbil výrobcům (skoro( všem"... smajlík
21. 11. 2012 18:3411
0 0
Původně napsal milín60

Nebo, že by Opel od těch "basudržících" Francouzů dostal nějaká spešl privilegia na úkor ostatních a "musel!" je teď chválit?
Právě proto, že žádná privilegia nedostal, chystá cup a ne plnohodnotný R1, R2, R3 smajlík Holt, nejni to Francouz smajlík
21. 11. 2012 18:4312
0 0

Novej: Tak určitě.

"Mezinárodní automobilová federace FIA svými předpisy vytvořila základní mantinely s možnostmi rozvoje mladých jezdců. Na jejich základě připravil Opel pro sezonu 2013 soutěžní verzi nového modelu Opel ADAM,

"která odpovídá propozicím skupiny FIA R2. "
smajlík
Fox
21. 11. 2012 18:5213
0 0
Podle nějakých předpisů ty pohárovky postavit musí...
21. 11. 2012 18:5314
0 0
Ano milíne, přesně tak to řekl, nebo napsal, PR manager GM, potažmo Opela, čekal bys, že řekne a napíše to, co já? Já tedy ne smajlíksmajlík
21. 11. 2012 19:1015
0 0
Jde mi o to, že se do toho - do rally- a takto - vůbec pustili. Pokud by to měla být ta "fijí" zaplevelená, elitářská džungle, jak tady často čtu. Nikdo jim to nenařídil a tudíž nemuseli.

A celkově je to určitě lepší myšlenka, než ta zažitá letitá praxe u nás. Což se ovšem odvíjí od ekonomické, ale i morálně-společenské úrovně Německa a nás.
21. 11. 2012 19:1816
0 0
No, ono to má asi více společného s tím, že Opel na sebe nějak musí upozornit, páč mu je tak trošku těžko a DTM (by) bylo nad jeho síly. Morálku bych tady hledal až nikoli v prvních řadách.
Ale souhlasím, že každá značka, byť zatím jen s národní homologací a v (skoro) nejnižší třídě, je dobrá. Pokud skutečně bude, protože má skeptičnost v oblasti ohlašoivaných a uskutečněných vstupů do rallye, je zde dostatečně známá.
22. 11. 2012 13:0517
0 0
Hezká hračička,docela se mě líbí! Osobně bych tyto malé třídy (R1,R2) viděl rád co nejvíce! Bohužel, podobně jako i u ostatních verzí R1,R2(ford,toyota,renult, atd.) to je pro ČR naprosto bez zájmu českých automobilek,respekt.jejich zastoupení, takže to na českých tratích těžko uvidíme.Holt český trh je pro jakoukoli akci v motorsportu malý. :-( Škoda!
22. 11. 2012 18:2018
0 0
Stokrát opakovanej problém. Když fabrika nechce, auto homologaci mít nebude. Proč? Proč FIA nevydá obecný předpis, co a jak smí, nebo nesmí být pro každou třídu upraveno. Pak by se hromada malejch, ale i větších, aut dala stavět doma v "garážích" a nemuselo se čekat, až se někdo v centrálách automobilek rozhoupe. Aha, nebyly by homologační poplatky, což?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!