Změny v přihláškách pro rok 2013
Na posledním zasedání Světové rady FIA došlo k odsouhlasení změn, které se týkají příštího ročníku mistrovství světa v rally. Jedná se o přihlášky do dílčích mistrovství, které jsou pod hlavní kategorií WRC. WRC-2 je nová kategorie pro vozy s pohonem všech kol a je vypsaná pro vozy dle specifikace R4, R5, S2000 a N4. V rámci WRC-2 vznikl ještě samostatný Pohár pro produkční vozy pro vozy skupiny N. Ve WRC-2 je třeba absolvovat sedm ze třinácti podniků mistrovství světa, do hodnocení se pak počítá nejlepších šest výsledků z prvních sedmi soutěží. Pokud soutěžící nějakou soutěž vynechá, tak narozdíl od současných pravidel nebude potrestán.
WRC-3 je mistrovství pro vozy s jednou poháněnou nápravou. Zde smějí startovat vozy R1, R2 a R3. Platí zde podobná pravidla jako u WRC-2, jen zde se počítá pět nejlepších výsledků z prvních šesti nominovaných soutěží. Dalším dílčím mistrovstvím je znovuzavedené juniorské mistrovství světa. To nahrazuje WRC Academy a v budoucnu se posádkám započítává šest výsledků, přičemž letos bylo možno jeden výsledek škrtnout.
Zajímavostí je určitě i fakt, že všechny podniky roku 2013 se pojedou jako součást WRC-2 a WRC3. Při podání přihlášky na soutěž je posádka povinna uvést, zda tuto soutěž nominuje na zisk bodů či nikoliv.
Pokud jde o mistrovství světa značek, tak zde mají továrny na registraci čas do 14. prosince letošního roku. Tovární týmy musejí absolvovat všech 13 podniků a to se dvěma vozy. Netovární týmy se musejí zaregistrovat nejpozději před koncem podání přihlášek k sedmé soutěži sezóny 2013. Jejich povinností je odjet sedm nominovaných soutěží, z nichž jedna musí být mimo Evropu. Tyto týmy smějí mít jeden nebo dva vozy, body mohou nasbírat ale jen na sedmi soutěžích.
2. presne ako pise marty. Trochu mi to pripada ako namierene proti M-Sportu.
Mě se nová pravidla kupodivu zamlouvají. Jen mam trochu guláš ve formulaci.
Ve WRC-2 pojedou S2000, R5 a R4, ale N4 už bude ten samostatný pohár ne? Výraz "pro produkční vozy skupiny N" může mást. Někdo si může myslet, že pro všechny eNka včetně dvoukolek. To ale asi ne, když je před tím psané "pro vozy s pohonem všech kol".
A WRC-3 bude pro R3, R2 a R1 dohromady, nebo to bude taky hodnocené zvlášť? Podle mě ne, ale kdo by si pak do WRC-3 bral auto R1?
Ty moje názory znáš. Myslím, že dnes to absolutně nemůže fungovat. Sám teď- v jakési FIA fázi uvolnění, píšeš, že by to vedlo k rozředění konkurence....
Namítal jsem tady mnohokrát, že pokud by FIA nechala věcem volný průběh, jezdil by si - patrně každý- jen tam, kde by měl zájem se ukázat a jinde by to bylo prázdné(což názorně předváděl např. Prodrive se svým MINI a vymlouval se na nedostatek financí- a tím si vynutili nadstandardní úlevy......)...( proč byly - tady tolik kritizované koeficienty - na posledních dvou rally v IRC....)- v podstatě ten samý princip - pod jiným vedením, promotérem!
"Evropské automobilky by si jely jen v Evropě, silní- globální , by asi jely vše... to by bylo MS! Nejsilnější( VW?) by chtěl jet hlavně hodně na východě- Rusko, Čína, Indie, a další nové, potenciálně zajímavé trhy... Co by na to asi tak říkali dnešní velekritikové FIA?... Gak by se jim takové MS - WRC - líbilo??!
Protože rád čtu Tvé komenty(ne vždy si rozumíme jeden druhému, i když to víceméně myslíme stejně..., někdy máme ovšem názory na danou věc odlišné - o.k.), zajímal by mě Tvůj názor...