22. 11. 2012 22:22 − 2446× − 6

Austrálie skončila s čtyřkolkami

Co jezdí v soutěžích po celé Evropě, ne vždy platí za pravidlo pro šampionáty mimo starý kontinent.

Co jezdí v soutěžích po celé Evropě, ne vždy platí za pravidlo pro šampionáty mimo starý kontinent. V JAR vládnou speciály Super 2000, z nichž dva vznikly přímo v tamních dílnách, pro Argentinu jsou nyní typické speciály Maxi Rally a v Austrálii letos přivedli na svět novou kategorii G2 určenou pro speciály s pohonem pouze přední nápravy. Uvedení této kategorie znamenalo první krok k plánované velké změně pro nadcházející sezónu. Podobně jako ve Velké Británii bude možné i v Austrálii o titul mistra usilovat pouze s vozem přední poháněné nápravy. Naštěstí Australané vytvořili již zmíněnou kategorii G2 a vozy do ní zařazené letos jasně dokázaly, že s nimi nuda nebude.


Foto: www.rally.com.au

Jako první se s tímto typem vozu vytasila Honda, která si nový Jazz nechala vyrobit v evropských dílnách JAS Motorsportu. Do jednoho kokpitu usednul Eli Evans a během sezóny si počínal natolik dominantně, že už před koncem roku získal titul. Ve Victorii se i tak samozřejmě objevil, ale během první etapy musel ve zkoušce měnit kolo a skončil čtvrtý. Druhou etapu už ovládnul a sezónu tak zakončil stylovým způsobem. Mark Pedder s druhou Hondou hrál většinou druhé housle, ale právě v sobotní části závěrečné soutěže přišla jeho chvíle a po problémech svého soupeře zvítězil.


Foto: www.rally.com.au

První konkurenční speciál pro Jazzy představil teprve v druhé části sezóny bratr pozdějšího mistra Simon Evans a jednalo se o pěknou Mazdu 2. Ve Victorii začal nejrychleji, vyhrál čtyři úvodní zkoušky, ale pak kvůli technickým problémům hodně ztratil. I druhý den zradila Simona technika, tentokrát jej ze hry vyřadil diferenciál. Rychlost novému speciálu rozhodně nechybí, ale přes zimu bude muset S. Evans trochu zapracovat na spolehlivosti Mazdy. Na poslední letošní rally se do hry zapojil i třetí speciál G2, který z JAR dovezl úřadující šampión Justin Dowel. S VW Polo zatím na soupeře nestačil a i jeho tak před následující sezónou čeká hodně práce, pokud chce pomýšlet na boj s konkurenčními auty.


Foto: www.rally.com.au

Ve Victorii se před přechodem na šampionát dvoukolek představili ještě i piloti s vozy s pohonem všech čtyř kol. Michael Boaden si zajistil titul s předstihem a tak už chtěl jen zabojovat o poslední letošní triumf. V postavě Willa Orderse pilotujícího postarší Mitsubishi Lancer EVO V mu ovšem vyrostl hodně silný soupeř. Už v sobotu měl Orders navrch a etapu nakonec o necelou půlminutu rozhodl ve svůj prospěch. Ani v neděli si Boaden nevěděl se svým soupeřem rady i přesto, že ten měl problémy s převodovkou. Orders ovládnul i druhou etapu a stal se posledním dosavadním vítězem australské soutěže s čtyřkolkou.

Konečný stav klasifikace dvoukolek: 1. Evans 518,75, 2. Pedder 331,25, 3. Amos 238, 4. Roe 236,25, 5. Coppin 158, 6. Monkouse 157

Konečný stav klasifikace čtyřkolek: 1. Boaden 499,25, 2. Patton 314,75, 3. Wilde 245, 4. Middleton 235,5, 5. Box 177, 6. Schofield 173,5, 7. Shepheard 169, 8. Knowles 182, 9. Day 143, 10. Sullens 143

Výsledky soutěží australského mistrovství můžete nalézt na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 6
23. 11. 2012 10:25
Upraveno 10:25
0 0
Když jsem to četl, tak jsem z neznámých důvodů četl, s poháněnou "zadní" nápravou, tak jsem byl velmi potěšen, ale nedalo mi to, tak jsem se na to podíval ještě jednou a s radostí byl konec. K čemu jsou dobré takové ustanovení? Šetření nákladů? Nemám tím na mysli např. Argentinu, ale spíš Anglii a teď Australii.
23. 11. 2012 13:39
Upraveno 13:40
0 0
Tak například pro mě je nesnesitelné aby jsem jel předokolkou rally a pokud kluci chtějí jezdit zadokolkami tak jen do toho nikdo je nenutí smajlík Byl by jsem rád, kdyby taková kategotie vznikla i tady.
23. 11. 2012 14:14
0 0
Další země, kde budou soutěžní auta jen slabým odvarem proti tomu, co jezdí na silnicích za běžného provozu. Ale kdo chce kam... Příští rok třeba nasadí elektromobily.
23. 11. 2012 15:15
0 0
A místo WRC bych navrhoval nasadit trakaře. Možná by se tak zvedla účast producentů - ale nejsem si tím tak úplně jist.
23. 11. 2012 18:58
0 0
magic: můžete mi prosím osvětlit, proč slabý odvar?
23. 11. 2012 19:14
0 0
Ještě bych si dovolil opravit článek. Pravidla pro kategorii G2 říkají, že musí být poháněná pouze jedna náprava a je jedno, jestli přední, nebo zadní. Přikládám originál text.(i) two-wheel drive only (front or rear)

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama