Jak je to s duální rally?
Na základě mnohých dotazů chceme upřesnit systém testovacích jízd v Hradci Králové 8.12.2012 a vyvrátit obavy z omezení najetých kilometrů nebo dlouhých časových prodlev mezi jízdami. Systém duálních jízd je stejný jako při závodu „Race of Champions“ s tím rozdílem, že RZ je delší a je možné po cca 30s od startu první dvojice odstartovat další dva vozy. Už samotný nájezd na start představuje trať dlouhou necelý 1km a je určen k zahřátí pneumatik.
Na trati tak jsou vždy min. 4 vozy s odstupy ½ min a za nimi na pokyn pořadatele najedou další 4 auta na start. Celá trať je přehledná a zabezpečena praporkáři. Každý si jede svojí vlastní dráhu a nedochází na ní běžně k dojíždění a samozřejmě se nepředjíždí. Bude se jezdit ve skupinkách po 16 autech. 4 auta jedou závod, 4 najíždějí na start a ostatní (8) mají čas na přestup spolujezdce nebo řidiče (max. 6 min). Propustnost trati je tedy velmi vysoká. Skupiny se střídají po 1 hodině, ale může a zřejmě bude docházet k průběžnému odjíždění vozidel a jejich doplňování. Oproti Rally Show 2012 bude RZ prodloužena a bude mít větší plochu (část runway) určenou ke střídání posádek, které už nemusí zajíždět až do depa (pokud si to sami nebudou přát).
Abychom vyšli vstříc požadavkům některých přihlášených posádek, omezujeme maximální počet posádek v čase na 32 vozidel + 4 náhradníci a prosíme ještě nepřihlášené, aby do přihlášky uvedli předpokládaný příjezd a odjezd a požadavek na počet najetých kilometrů. Podle dosavadních zkušeností bude odpoledne počet volných "ostrých“ kilometrů převyšovat výrazně poptávku teamů a možnosti jejich pneumatik.
Kromě testování, vezení partnerů a námluv některých teamů s jezdci chceme umožnit teamům také nabídku závodní techniky. A proto pokud si přivezou své auto na prodej, nebudou za něj platit nic a uhradí pouze případnou předváděcí jízdu ve volných termínech v poměrné částce za každou jízdu.
Vše podstatné (přihlášku, mapy, propozice) najdete zde.
Těšíme se na Vás – eWRC, Akcesport.cz a CzechRing