28. 11. 2012 12:42 − 3732× − 51

Jak obrátit mediální pozornost k rally?

Vnímání motoristických sportů, potažmo rally jako takové, je v současné době díky médiím opravdu špatné.

Dobrý den všem,

vnímání motoristických sportů, potažmo rally jako takové, je v současné době díky médiím opravdu špatné a fanoušci tohoto sportu i jezdci samotní jsou vzhledem k událostem odsuzováni veřejností.

Je mi velice líto zmařených životů, bohužel není v moci nikoho z nás čas vrátit.

Po rozhovorech s producenty a redaktory televizí, rádii, ale i tištěných celorepublikových deníků jsem pochopil, že motoristické sporty jsou většinou na okraji jejich zájmu. Ano, soutěže jsou hojně navštěvovány fanoušky, jejich počty se na největších podnicích pohybují v desetitisících, statisicích. Ale v celospolečenském mediálním dění? Rally není tématem pro standardního diváka či čtenáře. Vše se však změní v okamžiku neštěstí, taková událost zaujme, zvedá sledovanost, redaktoři se honí za senzací. A to, že o sportu jako takovém nic nevědí, neznají ho, natož jeho pravidla, situaci bohužel ještě zhoršuje.

Není zde dána žádná koncepce na celorepublikové úrovni, jak rally propagovat, jak seznamovat diváky či čtenáře s historií motoristických sportů u nás nebo s osobnostmi, které motoristické sporty provázejí.

Nakonec se objevila myšlenka a po několika rozhovorech vzniká projekt medializace motosportu a rally v České republice. V hlavních bodech je již připravena koncepce na rok 2013 včetně soutěží, které by měly znovu uvést rally do povědomí široké veřejnosti. Nechceme se zaměřovat jen na fanoušky motosportu a rally. Ve spolupráci se SMN, panem redaktorem Dolejšem, se již uskutečnilo 28.10.2012 první natáčení.

O rozhovor jsem požádal pana Theodora Pištěka, držitele Oskara, ale i vášnivého motoristu. V 70. letech reprezentoval naši republiku v závodech na okruzích. I přes své zdravotní problémy si nedokáže svůj život bez zvuků motorů představit. Ostatně i jeho výtvarná tvorba je inspirována právě fenoménem automobilových sportů. Jezdce rally v čele s Loebem považuje za hrdiny. Ve Veletržním paláci si můžete prohlédnout jeho výstavu ECCE HOMO. V letošním roce oslavil úctyhodných 80 let. Info k výstavě, která se koná do 6.1.2013, naleznete na theodor-pistek.cz. Doufáme, že reportáž přineseme co nejdříve. Dalším pozvaným hostem k rozhovoru o jeho motoristické vášni je pan Roman Latuske, mistopředseda představenstva společnosti Mafra. A třetím pak mistr Evropy, v tuto chvíli asi naše největší ikona rally u nás, a to Emil Triner.

V další komunikaci projektu bych rád pokračoval právě s vydáním prvního rozhovoru s panem Theodorem Pištěkem. V současné situaci jsem však považoval za důležité o tomto snažení informovat, protože to je dle mého jediná cesta, jak celé vnímání společnosti změnit. Trpělivou prací s médii a koncepčně propracovanymi projekty, které zaujmou v celospolečenském měřítku, jen tak dokážeme vrátit motorsport mediálně tam, kde kdysi býval.

Komentářů celkem: 51
2. 12. 2012 15:57
0 0
mluvčím už není, hledá se za něj náhrada. Kdo se chce přihlásit?
Jinak je to dobrovolná činnost a placení funkcionáři v motosportu nejsou. tak jim nekřivděte. Všichni se snaží pro to něco udělat a ne všem se daří jen to dobré, a ne všichni to dělají jen ve prospěch tohoto sportu.
2. 12. 2012 16:09
0 0
Katko po tom všem co se tu napsalo si myslím,že jediná vhodná osoba jsi ty.Tak seber odvahu a dotoho.
2. 12. 2012 16:42
0 0
katko, malinká oprava, placených funkcionářů je v motorsportu hned několik a dobře placených smajlík jinak je vidět, žes velmi dobře informována o aktuálním dění smajlík
2. 12. 2012 16:57
0 0
STIG-Pátlovo vystoupení mi neuniklo, ale ani náhodou jsem ho za profi PR vyjádření nepovažoval/ a Ječmínek tomu dal korunu/.
Katko- žeby Pátl patřil mezi dobrovolné funkcionáře se mi nechce věřit/ono výkon by tomu odpovídal/ a není nejvyšší čas, místo alibistických"opatření" aby Ačr kvalitně obsadil tuto pozici?
2. 12. 2012 17:40 Upraveno 17:41
0 0
Novej: No dobře, placení jsou tři, mluvila jsem však o těch, co to opravdu řídí.
ToniNo: Omlouvám se, špatně jsem pochopila tvůj příspěvek, myslela jsem, že mluvíš o jiných odpovědných. A Pátl není placen přímo AČR, zadarmo to ovšem nedělá.
2. 12. 2012 17:51
0 0
Za mě by to mohl dělat třeba Novej.
2. 12. 2012 17:55 Upraveno 18:01
0 0
Za mě taky, ale hlas mu dát nemůžu, když jsem vystoupil z autoklubu.
2. 12. 2012 18:22
0 0
... a já do něj nevstoupím, důvody jsem již napsal smajlíksmajlík
2. 12. 2012 18:28 Upraveno 18:29
0 0
a myslíš, že tam nezbytně musíš být?
A co po změně? Co kdybys nám s ní aktivně pomohl?
2. 12. 2012 20:05
0 0
Právě proto, že v AČR nejsou a ani nikdy nebudou úplně všichni aktéři automobilového sportu, domáhám se stavu, že tam nebudou muset bezpodmínečně být ani ti, kteří budou umět seriózně, korektně a férově tento sport řídit (to se samozřejmě nevztahuje na prezidenta, ten není, ale přirozeně ani nemusí být odborníkem na každou disciplínu, jen se podle toho musí umět chovat).
2. 12. 2012 20:32
0 0
S tím nelze než souhlasit.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!