--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 11. 2012 17:12 − 2279× − 6 0

Mads Ostberg o svém novém angažmá

Jak vidí svou budoucnost a jaké jsou plány novopečené jedničky Qatar M-Sport World Rally Teamu Madse Ostberga?

Kde jsi byl a co jsi dělal když jsi se dozvěděl o tom, že získáváš místo v Qatar M-Sport WRT?

„Nic nebylo jisté do minulého pátku, kdy jsem pochopil, že se už blížíme dohodě. Nic nebylo jisté a pracovali jsme na vyřešení situace. Pak se v pátek rozhodlo a byl jsem velmi šťastný, ale nikomu jsem nesměl nic říct do pondělního oficiálního představení týmu. Abych byl upřímný, poslední detaily kontraktu se dohodly přes mail.“

Jak je tato dohoda významná pro tvou kariéru?

„Je velmi důležité pokračovat v jezdeckém růstu. Dosud jsem vše dělal jako soukromník. Hodně jsem se naučil a povedlo se několik skvělých věcí, ale pak přijde okamžik kdy to začne být složitější a upřímně řečeno, růst se může zastavit. Takže to, co jsme dohodli s M-Sportem je opravdu důležité. Nemůžu říct, že budu pokračovat v jezdeckém růstu, ale naše cíle jsou naučit se více, pokračovat v růstu a snažit se být na trati rychlejšími.“


Foto: Qatar M-Sport WRT

Jezdit rychleji znamená výhrát jak v soutěžích, tak třeba šampionátu. Přemýšlel jsi nad tím i takhle?

„Dostat se do továrního týmu se vší tou podporou je fantastické. Poprvé začneme sezónu snažením se o výhry v soutěžích, ale celá tahle situace je pro mě nová. Znám auto a znám tým, ale situace je odlišná a poprvé nepojedu jenom za sebe. Prvním cílem je dobře vstoupit do sezóny, poté, pokud by se mi podařilo získat nějaká vítězství, mohu teprve pomýšlet na boj o čelní příčky v celkovém hodnocení šampionátu ve druhé polovině sezóny.“

Na jak dlouho je tvůj kontrakt a kolik budeš moci testovat?

„Je to kontrakt na jeden rok a budeme moct testovat kdykoliv to bude možné. Testování je pro mě jednou z největších změn pro příští rok.“

Cítíš tlak na tvé výsledky?

„Nějaký tlak zajisté bude, ale určitě se s ním budu schopný vyrovnat. Byl jsem v soukromém týmu, kde nebyl žádný tlak, ale když se vyjasnilo, že Citroen a Malcolm[Wilson] sledují mé výsledky, tak jsem menší tlak pociťoval.“

Byl jsi jedním z adeptů na druhou sedačku u Citroenu. Když byl vybrán Sordo, myslel jsi si, že šance na tovární sedačku jsou ztraceny?

„Vůbec. S M-Sportem jsem spolupracovali a vedli s nimi hodně rozhovorů. Nebylo to tak, že by Citroen byl plán A a M-Sport plán B. Obě možnosti byly plán A. V M-Sportu znám auto a tým a to je důležité.“

S Nasserem Al-Attiyahem stále ještě neznáte jméno vašeho třetího parťáka. Kdo si myslíš, že jím bude?

„Rozhodnutí je na týmu a jsem si úplně jistý, že rozhodnou líp než já. Koluje hodně zvěstí o tom, kdo by to mohl být, ale jedním si jsem jistý, bude to dobrý jezdec. Bylo by krásné mít po boku Pettera a složit tak Norskou dvojici, ale spekuluje se o tom, že by už v MS nemusel být.“

Co máš teď v plánu, test na Monte Carlo?

„Mezi 10. a 11. prosincem budeme testovat ve Francii. Monte je soutěží kterou neznám, ale zkušenosti týmu nám pomohou.“

Měl jsi už příležitost tvůj kontrakt oslavit?

„V pátek nebyla příležitost, protože jsem byl sám, ale na příští pátek jsem pozval všechny z mého bývalého týmu Adapta, mechaniky, prostě všechny, kdo mi pomáhali dostat se takhle daleko. Takže to oslavíme tam.“

Zdroj: wrc.com

Komentářů celkem: 6
28. 11. 2012 22:11
0 0
Ten kluk si to zaslouží tak teď už by to mohl Malcom podepsat ještě s Peterem a budu spokojenej.Kujva přeci wrc nepřijde o takového srdcaře a šoumena jako je Peter,sám bych mu přispěl na výplatusmajlíksmajlík
28. 11. 2012 23:12
0 0
Pro mě Mads jedno z největších překvapení letošního roku. Klobouk dolů. Je to borec a má to štěstí, že ho lze považovat za člena absolutní špičky
28. 11. 2012 23:25
0 0
Tak největší šance má na druhý post má teď asi Novikov nebo Neuville. Solberg asi ty 2-3 miliony shánět nebude a Tänak už potvrdil 9 startů s M-Sportem (rozhodně ne jako dvojka), nikdo neví kde (WRC, ERC?).. Co se týká Madse, tak už samo zrychlení o 3 až 5 desetin na kilometr s "továrním" autem bude znát. A jestli bude i růst rychlostně a zachová si spolehlivost, tak opět zamíchá pořadím nejlepších hodně významně. nedivil bych se, kdyby se stal černým koněm šampionátu 2013. smajlík
29. 11. 2012 08:10
0 0
naprostej souhlas s DejwidSemsmajlík
29. 11. 2012 19:03
0 0
Peťan 72: Kde jsi vzal, že za tovární sedačku Malcolm vybírá 2-3 mega(a v čem?). Solberg tolik stojí o továrnu právě proto, aby budget shánět nemusel?! Máš jiné info?

Tovární auto. Vím, že tenhle termín se stále přetřásá horem dolem. Zajímal by mě názor někoho opravdu zasvěceného...

Jak se dá pochytit, výhoda "továrního auta" je především v nesrovnatelných možnostech a zázemí se soukromým týmem(a že jsou soukromníci a "soukromníci..."), co se týče rozsáhlého(v povolených mezích) testování - a z toho vyplývající zkušenosti s různým nastavením vozu-což ovšem úzce koresponduje hlavně s jezdeckými schopnostmi jedince a případně v menší míře s jeho jezdeckým stylem...), neomezeného přísunu materiálu- a to toho nejnovějšího homologovaného,
Jinak nevím, co spešl. by mělo mít homologované tovární auto oproti stejně homologovanému soukromému autu.
Každopádně Ostberg už loni ve WRC ukazoval svou rychlost a talent, letos na sobě hodně a cílevědomě dále pracoval a po zásluze to nese svoje ovoce...
29. 11. 2012 19:56
0 0
Já do toho nevidím, ale třeba Martin Prokop např. uvedl, že gumy pro konkretní závod dostal až na shaku, kterej ani neodpovidal eRZetam, takze nemel sanci je vyzkouset. Pochybuju, ze Loeb nebo Latvala jsou na tom stejne...
Ono toho bude vic, minimalne v natestovanych datech a variantach nastaveni. Mozna i "v materialu" - neco o tom na svem blogu psal Warmbold...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->