13. 12. 2012 18:52 − 4665× − 36

Martin Bujáček: Dva tituly a konec

Tak to vypadá, že po letošní tragické sezoně už úřadujícího juniorského mistra na tratích vídat nebudeme.

S blížícím se koncem roku je čas na bilancování celé sezóny 2012. Martin Bujáček získal v roce 2011 premiérově titul Juniorského mistra ČR v rally a v letošní sezóně měl za jasný cíl obhajobu tohoto titulu. Také se chtěl celkově se opět posunout ve své kariéře dál a být rychlejší než v minulých letech. Jak tedy sezóna 2012 probíhala z pohledu Martina Bujáčka?

Soutěžácká sezóna pro uherskobrodského pilota začala tradičně na Valašské Rally, kde chtěl Martin obhájit loňské výborné sedmé místo absolutně a druhé ve skupině N. Začátek závodu se moc nepovedl a Martin byl po prvním dni až na třináctém místě absolutně. Výborný výkon v celé sobotní etapě posunul Martina s Markem Omelkou na deváté místo absolutně a čtvrté ve třídě 3. Martin s Markem se postavili i na start úvodního závodu MČR sprintrally na Rally Vrchovina, kde jim ze začátku patřila čtvrtá příčka absolutně, ale nakonec jim v cíli patřilo až místo a druhé ve třídě 3. Druhým podnikem MMČR byla tradiční Rally Šumava, kde se posádce Bujáček-Omelka vůbec nedařilo a od začátku měli problémy s vozem. Nejdříve správně netlačilo turbo a po jeho výměně snažení posádky ukončil rozpadlý zadní diferenciál jejich Mitsubishi. Vše si ale Martin s Markem vynahradil v Lužických horách, kde po skvělém závodě dokončil na pátém místě v rámci MČR a poprvé letos vyhrál třídu 3 i juniory. Ještě lépe začal Martin na domácí Kopné, kde se ze začátku soutěže pohyboval suverénně na čele třídy 3 v těsném závěsu za vozy S2000, ale bohužel krátce po startu RZ 3 spadla hadice z turba a byl konec nadějí skvěle rozjeté soutěže. První polovinu sezony Martina s Markem uzavřel start na slovenské Rally Tríbeč, kde při svém prvním společném zahraničním startu dojela posádka na osmém místě absolutně, ve třídě 3 pak obsadila druhé místo.

Druhou půlku sezóny odstartoval Martin na sprintu v Krkonoších, kde dokončil po lehké havárii na sedmém místě v rámci MČR a druhém ve třídě 3. Již tradičně se posádka Martin Bujáček a Marek Omelka zúčastnila i Rally Hustopeče. Zde však jejich snažení ukončila porucha brzd hned na první sobotní RZ. Další závod v Kostelci nad Orlicí byl zároveň poslední pro Marka Omelku na sedačce spolujezdce vedle Martina a posádka ukončila svou spolupráci desátým místem v MČR. V Pačejově vedle Martina usedla poprvé Petra Řiháková a bylo z toho skvělé čtvrté místo v rámci MČR a výhra ve třídě 3 po velkém souboji s Jarkem Orsákem a Hudcem. Následovala domácí Barum Czech Rally Zlín, kde byli Martin s Petrou po velmi náročném závodě v cíli klasifikováni na skvělém šestnáctém místě IRC a sedmém v rámci MMČR. Tady zároveň získali plný počet bodů do hodnocení juniorů, který jim otevřel možnost obhajoby titulu i přes nepříliš dobrou první polovinu letošní sezóny v juniorech. Na následující Rally Jeseníky posádka Bujáček – Řiháková i přes osmé místo v rámci MČR a druhé ve třídě 3 získala titul mistrů ČR v této třídě a to již jeden závod před koncem letošního ročníku sprintového mistrovství. Martin tady zároveň získal podruhé v řadě titul Juniorského mistra ČR v rally pro rok 2012.

A jak sezónu 2012 hodnotí sám Martin Bujáček a jaké plány má do dalších let?

"Sezóna byla jako na houpačce, protože bylo hodně technických problémů, ale i závodů kde se dařilo a výsledky byly výborné. I přes omezený rozpočet se nám podařilo dosáhnout v celkovém součtu tohoto ročníku skvělých výsledků a dva tituly mistra ČR jsou naprosto super. Když jsem měl k dispozici za celou sezonu jen 12 nových pneumatik, je to celkem obdivuhodné, že nám to tak vyšlo. Ovšem to je ta lepší strana mince letošní sezóny. Osud byl i pro nás hodně krutý. Vše začalo tragickou nehodou a smrtí našeho velkého kamaráda Bohouše Ceplechy, ovlivnila nás i tragická nehoda na Barum Rally, kde jsme s Petrou byli posledním vozem, který na místo další letošní tragické nehody dojel. Vše dovršila domácí RallyShow v Uherském Brodě, kde vše dopadlo tak, jak již všichni víme. Je mně samozřejmě líto toho co se stalo, ale mediální shon, nepravdy a další věci co jsme slyšeli z TV, mohli se dočíst v médiích nebo na internetu, to vše je velmi smutné. Závody jsme dělali pro lidi, ale nakonec se vše otočilo proti nám."

"Pro mě osobně je rally momentálně uzavřená kapitola a nevím jestli se někdy v budoucnu vrátím, ale nikdy neříkej nikdy. Chtěl bych tímto poděkovat všem lidem, co nám drželi a snad i drží palce, vyjadřují nám podporu i přes vše, co se událo. Děkujeme!"

Komentářů celkem: 36
jac
13. 12. 2012 21:04 Upraveno 21:05
0 0
Souhlas s Liboaem....je potřeba si uvědomit, že nás čekají ekonomicky velice hubená léta a k tomu masívní mediální kampaň proti rally určitě ve spojitosti s připravovaným daňovým zákonem vyžene spoustu jezdců z tratí. Pokud se nevyháže Opletalka a minimálně národní Mistrovství se víc neotevře po vzoru všech ostatních států (Holandsko, Německo apod.), budeme koukat na pár závodníků, kteří jsou schopni si to zaplatit ze svého a šmitec.
Možná mne teď ukamenujete, ale mám za to, že i jedním z možných řešení by byl vzor Austrálie, či GB, a to zakázat čtyřkolky, a nebo, po vzoru Argentiny pustit 4kolky v atmosféře dle nějakého předpisu (nemusí mít vozidlo homologaci, jen národní předpis) Pak by to mohlo být zajímavé i třeba pro nějakého importéra.
13. 12. 2012 21:10
0 0
No a jak chceš Opletalku vyházet?Když mají glejt "na furt" vlastně do smrti?A navíc si tam dosazují svoje příbuzné a nikdo nemá pomalu žádnou možnost to zvrátit?
13. 12. 2012 21:21
0 0
Já myslím, že až opadnou vášně a ujasní se situace a média přestanou řvát proti rally, bude příhodnější čas k jednání. Teď to chce pauzu a pak se uvidí časem.
13. 12. 2012 22:51
0 0
Jak už tu někdo psal, po Semerádovi a Kopáčkovi další člověk, co mi na trati bude hodně chybět. Snad se nám všichni zase jednou vrátí.
13. 12. 2012 23:20
0 0
Hmm .. a z "nastupující generace mladých pilotů" rázem zůstal jenom Černý smajlík .. ještě uvidíme co Jakeš ..
14. 12. 2012 06:22
0 0
Je to škoda. Jeho prujezdy byly asi nejlepší. Zajímavé je že i když je mladý tak nikdy neboural. Časy šly letos dost nahoru. Má dobrý progres ve velká škoda to v takové situaci kdy se pomalu dere mezi špičku zabalit. Doufám že nejde cestu aby se vrátíl ještě může hodně dokázat.
14. 12. 2012 07:22
0 0
Martine,
je znát, že zraješ nejen jezdecky, ale i lidsky. Plně Tvé rozhodnutí beru a respektuji. Asi málokdo chápe, čím teď procházíte s tátou a celou rodinou. Držím všem palce, přeji veselé vánoční svátky a hezčí rok 2013. A pokud se zase někdy uvidíme na rally, budu se vždy těšit.
Honza
14. 12. 2012 11:00
0 0
smajlík je to obrovská škoda. Na tvé průjezdy jsme se vždy moc těšili - supr jízda! Třeba zase někdy... Hodně úspěchů, štěstí a zdraví smajlík
14. 12. 2012 11:05 Upraveno 11:05
0 0
Ti, kdo nechápou proč, by si měli uvědomit, že k závodění není potřeba jen umět řídit auto a mít to správné nadšení. Závodit stojí hodně peněz. A ten mediální masakr všem bez výjimky podupal a rozboural mnoho vztahů s partnery. Bez peněz se závodit nedá, jsem zvědav, jak budou vypadat startovky v příštím roce. U Bujáčků je to o to horší, že navíc pořádali ten závod. Martine a hlavně Petře, obdivuju vás oba za zápal, který jste vždycky pro rally měli. Třeba zas bude líp.
14. 12. 2012 14:02
0 0
Další špatná zpráva pro český rallysport. Na jednu stranu mě toto rozhodnutí hodně mrzí, neboť na průjezdy Martina se vždy dobře koukalo, na druhou stranu jej plně chápu. V dnešní době to prostě není vůbec jednoduché, obzvlášť po nedávné mediální masáži. Holt dlouhodobá "práce" FASu začíná přinášet první výsledky. Snad jsou pánové sami se sebou spokojení.
14. 12. 2012 14:10
0 0
Ano, dokážu pochopit, že člověk, lidé, kteří nejen pro rallysport, ale i pro lidi obětují svůj čas a peníze, tak za odměnu sklidí jen kritiku tupého stáda, zmanipulovaného ještě tupějšímy médii, a proto se rozhodnou skončit. Je to doufám jen dočasné řešení, protože Martin jezdí suprově a vždy se na něj těším!smajlík
Držím vám pěsti!!!
14. 12. 2012 16:56
0 0
Původně napsal Vojtěch Štajf

Ti, kdo nechápou proč, by si měli uvědomit, že k závodění není potřeba jen umět řídit auto a mít to správné nadšení. Závodit stojí hodně peněz. A ten mediální masakr všem bez výjimky podupal a rozboural mnoho vztahů s partnery. Bez peněz se závodit nedá, jsem ...

Má tady velkou podporu. Na mediá my fandové kašlem. Je potřeba Brod vyšetřit ale asi šlo o selhání jedince. Je třeba bojovat a mít chuť tady to už je o zachování rally...
14. 12. 2012 17:10
0 0
Nj, podpora je určitě dobrá psychická vzpruha, ale za tu do dalších soutěží neodstartuje. Já osobně jsem z obce dvou obětí, jednu z rodin znám. I takový nýmand a pisálek jako su já si mosel vyslechnout od všech možných lidí, že všichni kolem rally jsme blázni, hovada a kdesi cosi. Vysvětlit si o co jde si nechali jen opravdu mí kamarádi a lidé, co mě znají. Jinak tady můžeme dělat co chceme, ale opravdu pomůže asi jen jediné a to je čas. Budem všichni hrozně rádi, kdyby Martin jezdil, ale určitě to teď není na pořadu dne... Dají si oraz a jak sám říká - nikdy neříkej nikdy...
14. 12. 2012 18:37
0 0
Martin byl pro mě takovej malej Emil Triner, doufám, že ho brzy začnou svrbět ruce a vrátí se, nebo alespoň nějaký volný podnik s nějakým zajímavým autem pro udržení kondice.
14. 12. 2012 18:56
0 0
Původně napsal Peťan72

Já myslím, že až opadnou vášně a ujasní se situace a média přestanou řvát proti rally, bude příhodnější čas k jednání. Teď to chce pauzu a pak se uvidí časem.

bojim se toho, ze medialni stvanice bude vzdycky proti rally. Videl jsi nekdy v televizi nebo v novinach pozitivni zpravu o rally? Ja bohuzel ne nebo jsem si toho zrovna nevsimnul smajlík a po takovehle stvanici se budou tezko shanet sponzori a jak uz bylo receno, na tratich zustane par jezdcu kteri si to zaplati kompletne ze sveho.
23. 12. 2012 08:37
0 0
..apropo,už stoply ty muzikály?..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!