Vlastimil Resl - eWRC.cz
25. 12. 2012 08:06 − 3981× − 30

Jan Sýkora plánuje změnu techniky

Po své nejlepší životní sezoně činí Jan Sýkora další krok ve své kariéře.

Po své nejlepší životní sezoně činí Jan Sýkora další krok ve své kariéře. Osvědčeného lancera deváté evoluce specifikace R4 mění za techniku, umožňující posun ještě výše v absolutní klasifikaci. Již tradičně také nezapomněl na fanoušky a spolu se svým týmem pro ně připravil nástěnný kalendář na rok 2013. Se spolujezdkyní Martinou Škardovou navíc rozšířili členskou základnu Automotoklubu Český ráj, pořadatelsky se podílející mimo jiné na Rally Bohemia.

Do kokpitu svého lanceru usedala západočeská dvojice dlouhých pět let. Během té doby ho přestavěla z klasického enka do specifikace R a dosáhla mnoha vynikajících úspěchů. „S lancerem jsme prožili mnoho nádherných chvil. Jsme moc rádi, kam až jsme s ním ve velké sprinterské konkurenci dosáhli. Nyní však nastal čas učinit další krok v naší kariéře a ještě více se přiblížit špičce absolutního pořadí. Proto jsme se rozhodli naše mitsubishi za osmdesát pět tisíc euro prodat, nebráníme se ani možnosti ho pronajmout. Myslím, že naše výsledky nejen v letošním roce jsou důkazem jeho vysoké kvality a spolehlivosti. Velkým plusem auta je, že nebylo nikdy havarováno. My si rozhodně nehodláme žádné jiné auto půjčovat. Opět plánujeme jít cestou pořízení vlastního vozu a jeho servisování našim týmem v čele s šéfmechanikem Mírou Houdkem. Vzhledem k přezbrojování na jinou techniku se nezúčastníme původně plánovaného Jänneru. Šetříme každou korunu a soutěž v okolí Freistadtu je sice nádherná, leč vedle Barumky ve „velkém“ mistráku finančně nejnáročnější,“ naznačuje chystanou změnu blovický pilot, jenž spolu s Martinou Škardovou obhájil sprinterské prvenství ve třídě 2 a v absolutním pořadí si oproti loňsku polepšil z bramborové příčky na bronzovou. Z osmi sprintů jich dokončil hned sedm, z toho pět na pódiové pozici. V Kostelci pak byli s Martinou oceněni „Hvězdou soutěže“ z rukou továrního pilota týmu Škoda Jana Kopeckého.

Honzu vedle nové techniky jistě povzbudí i skutečnost, že se vedle něj po vynechání dvou soutěží vrací uzdravená Martina Škardová. „Nyní zahajuji rehabilitaci. Podle lékařů se noha nehojí optimálním tempem. Přesto věřím, že budu do začátku sezóny stoprocentně fit a ve formě. Má absence v posledních dvou sprintech mě mrzí. Děkuji Honzovi a celému týmu za nadhled, s jakým celou situaci přijali. Na změnu techniky se nesmírně těším. Věřím v posun o další krok výše. Honza je velice šikovný a přizpůsobivý. Jsem si proto jista, že mu přestup nebude dělat sebemenší problém a od prvních kilometrů budeme bojovat o nejvyšší příčky. Za tuto šanci a celé naše dosavadní působení děkujeme všem reklamním partnerům v čele s Jardou Houbou a Tomášem Kučerou. Opomenout nemůžeme ani nejšikovnější mechaniky, skvělé fanoušky, podporující rodiny a věrné přátelé, přítelkyně a přítele:-). Všem přeji krásné svátky plné pohody. Pevně věřím, že příští rok bude radostnější i pro náš milovaný sport, tragédie se mu už budou vyhýbat obloukem a bude nám přinášet jen radost, potěšení a krásné zážitky. Veškeré dění okolo Sýkora Racing teamu můžete sledovat na oficiálním facebookovém profilu a webových stránkách www.jansykora.cz. Zde se též dozvíte bližší informace, kde a jak získat náš nový nástěnný kalendář, v němž se vedle našeho týmového fotografa objevilo i několik snímků fanoušků z fotosoutěže,“ přidává informace i ohledně suvenýrů Martina Škardová.

Honza a Martina se zároveň stali na výročním zasedání Automotoklubu Český ráj v Jičíně čestnými členy této mladé organizace. „Tuto posádku považuji za jednu z našich nejlepších a nejsympatičtějších. Účast Honzy, jeho šéfmechanika Míry Houdka a designéra Tomáše Poleníka na našem zasedání pro nás byla velkou ctí. Pevně věřím, že se i přes svůj časově nesmírně náročný program zúčastní i některých dalších našich klubových akcí, například autogramiády slavných motoristických osobností v rámci závodu pionýrů na slavném Prachovském okruhu,“ neskrývá potěšení předseda klubu Petr Pěnička, jenž se vedle Rally Bohemia organizačně podílí například na autokrosových podnicích v Nové Pace a Dolním Bousově či legendárním motocyklovém závodě „300 zatáček Gustava Havla.“

Foto: Marek Sekáč a Marek Škarda

Komentářů celkem: 30
27. 12. 2012 12:19
0 0
Na každý auto je krásnej pohled, jen ho musí ovládat ty správný ruce!!! smajlík
27. 12. 2012 12:27
0 0
Přesně tak.
27. 12. 2012 19:36
0 0
podpisem sa smajlík
28. 12. 2012 01:16
0 0
Osobně se radši podívám na průjezd Lanceru než třeba Fabie S2000. To auto mě ničím nedostalo, jede jak po kolejích, zvuk jakoby se motor měl za chvíli rozsypat.
Ale Sykymu a Martině přeju rychlejší techniku a attack na pozice nejvyššísmajlík
28. 12. 2012 01:32
0 0
Tak to mně se Fabie líbí ohromně. Osvalený, nadupaný ryzí závoďák. Právě podvozek je jeho velmi silnou stránkou. "Průjezd po kolejích" asi leckomu přijde nudný, leč je nejrychlejší- záleží ovšem, kdo to využívá- i s Fabií se dá jet hodně rozevlátě. Motor- pro mnohé vysavač- pro mne nádherný zvuk nadupaného motoru.
Naopak "prdění" Lanceru mne přijde hodně nezávodní. Holt, každý to máme jinak.
Posádce přeji všechno nejlepší.
28. 12. 2012 19:42
0 0
Trochu zvláštní diskuse... na Lanceru je nejcennější skutečnost, že to je reálný auto. Spolu s STi prostě nemá konkurenci, jsou to reálně asi nejrychlejší velkosériově vyráběná auta na světě. Nějaké srovnávání s jednoúčelovým speciálem je trapné zejména právě tím, o jak málo je ten superspeciál rychlejší. A to ještě hlavně díky restriktoru...
Lancer Evo Ix nebo STi mohou nudit jen toho, kdo nemá technické oko. Jako technik naopak nemohu pochopit, jak může být jakékoli jiné auto nad 1,25 mil. Kč prodejné... ale to už je jiná kapitola...
28. 12. 2012 22:25
0 0
Techniku magicu, až se s velkoseriovým Lancerem, nebo STI pojede nějaká soutěž, pls, dej vědět.
Jinak Š. Fabia je rovněž reálné - velkoseriově vyráběné auto, jen ta F. S2000 je kousek jinde..., stejně jako soutěžní Lancery a STI...
29. 12. 2012 10:32
0 0
milíne, třída seriových N4 se jezdí snad někde ve Skandinávii, jmenuje se to N4- nebo tak nějak. Takže zas taková utopie to není smajlík
29. 12. 2012 11:52
0 0
Nerez: No neviem ale prave na klasicke N4 som vzdy nadaval ze tie auta sedia ako na kolajniciach a zvuk nemaju. Tie dnesne polowrc uz k klasickej N4 nema zmysel ani prirovnavat a i tak jediny, kto s nimi predvadza krasnu jazdu bokom je mlady Bujacek. Ako pise milin, pri S2000 krasny ostry zvuk, mas pocit ze okolo teba preleti skutocne ostre auto. Pozri si lubovolne video mladeho Beresa, potom sa porozpravame o kolajnicovej jazde...
29. 12. 2012 18:14 Upraveno 18:15
0 0
Tihle nejmenovaní pánové a dáma, jezdící s Lancery a Imprezami (na jejichž průjezdy se vy nemůžete dívat) budou chtít ale dál jezdit s tím co mají(proč by taky ne, je to přece jejich věc), ale zkuste si je představit, že by jeli třeba s Hondou. To já mám teda mnohem větší radost z pohledu na trápícího se Lancera než na trápící se Hondu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!