Drama v závěru přineslo vítězství Kopeckému
Druhým dnem dnes pokračovala Jänner Rallye a jak jsem již včera předjímal, sobota přinesla ještě několik dramat a rozhodně se nedá říct, že by to byla nuda. Na programu bylo 8 měřených testů s celkovou délkou téměř 110 ostrých kilometrů. Pohled do harmonogramu napověděl, že nejprve se odjely úvodní průjezdy první trojicí zkoušek, po servise si posádky daly tu samou porci ještě jednou, navíc doplněnou o další, 25 kilometrů dlouhou, zkoušku. Poté byl na řadě ještě jeden servis a znova nejdelší zkouška rally. Vzhledem k přetrvávajícímu rázu počasí ze včerejška bylo jisté jen jedno. A to, že nic až po cílovou čáru není jisté.
První sekce dne poznala v každé zkoušce jiné jméno nejrychlejší posádky, ale v celkovém pořadí si své místa kontrolovala celá první desítka s výjimkou dua Tarabus-Černý, kteří si po RZ12 prohodily místa z důvodu 100 sekundové penalizace moravského jezdce. První výraznější změny v pořadí TOP 10 přinesla RZ15 kde zaúřadovaly defekty. Jeden odsunul z čela soutěže Kopeckého, který se propadl na třetí pozici půl minuty za vedoucího Bouffiera a druhý defekt stál umístění Delecoura, který se propadl z 5. příčky na 7. místo.
Hned v následující zkoušce se Kopecký dostal před domácího matadora Baumschlagera a první průjezd nejdelší zkoušky rally znamenal snížení ztráty na Bouffiera o více než polovinu. Mezi vedoucím duem byl proto před poslední zkouškou rozdíl pouhých 10 sekund. A ta přinesla rozuzlení v podobě výhry Kopeckého, který se stal vítěm soutěže s náskokem pouhé půl vteřiny na Bouffiera. Třetí v cíli Baumschlager se již na vedoucí duo dívá z většího odstupu, protože jeho ztráta v cíli vyšplahala na minutu dvacet sekund. To, že se konečné výsledky neliší o moc od těch po prvním dnu potvrdil i čtvrtý Pech, který ztratil minutu a půl na Rakušana. Pátým se po výkonu v závěru soutěže stal Harrach, který porazil Kajetanowicze s dalším vozem specifikace R4 o pouhou jednu vteřinu.
Defekt a penalizace stály lepší umístění Delecoura, který se v cíli musel nakonec spokojit se sedmou příčkou. Za francouzovou S2000 následovalo nejrychlejší "klasické" Mitsubishi třídy 3 v rukou Orsáka, který dokončil osmý absolutně. Velmi povedenou premiéru za volantem Fabie S2000 se nepovedlo dotáhnout k bodové korunovaci Černému, jehož černou Fabii postihl technický problém a místa v desítce nejrychlejších tak musel příbramský mladík přenechat jiným. Devátým se nakonec stal Tarabus, který mohl litovat problému s elektronikou svého vozu. Elitní desítku uzavřel Valoušek.
Skvělé vystoupení v okolí Freistadtu dotáhl až na cílovou rampu Danzinger s Cliem R3 jenž dokončil náročnou soutěž na 15. příčce absolutně. Druhá nejrychlejší dvoukolka musela potěšit všechny fanoušky značky Škoda, neboť jí nebyl nikdo jiný než Chentre za volantem Fabie R2. Dobrý vstup do svého evropského programu udělal Bessenyey, který mezi dvoukolkami bral bronzový post. Nepopulární brambora mezi 2WD nakonec připadla Sulzingerovi se slabší Fiestou R2 a nejrychlejší pětici dvoukolek uzavíral Turk s Citroenem C2R2.
Konečné výsledky | |||
---|---|---|---|
1. | Jan Kopecký | Škoda Fabia S2000 | 2:35:45,3 |
2. | Bryan Bouffier | Peugeot 207 S2000 | +0,5 |
3. | Raimund Baumschlager | Škoda Fabia S2000 | +1:18,1 |
4. | Václav Pech | MINI John Cooper Works S2000 | +2:47,0 |
5. | Beppo Harrach | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +3:31,8 |
6. | Kajetan Kajetanowicz | Subaru Impreza STi R4 | +3:32,9 |
7. | François Delecour | Peugeot 207 S2000 | +5:21,2 |
8. | Jaroslav Orsák | Mitsubishi Lancer Evo IX | +6:33,7 |
9. | Jaromír Tarabus | Škoda Fabia S2000 | +7:56,0 |
10. | Pavel Valoušek | Peugeot 207 S2000 | +8:11,8 |
Kompletní výsledky Jänner rallye naleznete jako vždy na eWRC-results.
Kopecký 80,Pech 60...
V loni to bylo : 30 za 1.místo + 10+10 za dva dny umístění v etapě max. 50 bodů
Ví někdo proč tomu tak je?