14. 1. 2013 11:34 − 2827× − 6 0

Prohlášení Semerád rally k vyloučení Jiřího Petráška

Jiří Petrášek startoval pod licencí Semerád rally a měl domluvené zázemí při soutěži, jeho vůz ale nepocházel z našich dílen.

Letošní 30. ročník rakouské Jänner Rallye ovlivnila událost před samotným začátkem soutěže, kdy trojice jezdců přihlášená do mezinárodní části soutěže byla po přejímkách vyloučena. Jednalo se o Hermanna Gassnera z Německa a dva české zástupce – Marcela Tučka a Jiřího Petráška. Přitom poslední jmenovaný byl s Mitsubishi Lancer Evo IX přihlášen za tým Semerád Rally, na který se od vyloučení sesypává hromada dotazů k této události.

"Vůz, který neprošel přejímkou, nebyl postaven z původního modelu RS. Model Mitsubishi Lancer EVO IX RS je pro přestavbu na soutěžní vůz výrobcem a tedy i homologací určen jako jediný správný. Vzhledem k tomu, že vozy přestavěné ze sériových modelů tolerují techničtí komisaři jen v národních šampionátech, ale již nikoliv v podnicích mistrovství světa či Evropy, došlo proto k vyloučení Jiřího Petráška i v Rakousku. Jirka Petrášek si auto nezapůjčil od nás a nepochází tedy z našich dílen. S Jirkou jsme se pouze dohodli, na startu pod naší licencí, s poskytnutím zázemí při soutěži. Mě osobně mrzí, že Jirka s námi nezkonzultoval skutečnost, že vůz nebyl postaven ze správného modelu, protože bychom mu jistě ušetřili nemalé peníze, které ho tato zkušenost stála," uvádí k události Josef Semerád. "Tohle prohlášení považujeme za důležité, protože na vyloučení jsme byli dotazováni i ze zahraničí a chceme tento fakt definitivně uvést na pravou míru," dodal šéf týmu Semerád Rally.

Komentářů celkem: 6
14. 1. 2013 12:17
0 0
Plyne z použití jiné verze modelu pro přestavbu nějaká potenciální výhoda, nebo jde o to, že "přísnost muší bejt, vy kluci pitomí, jinak byste lezli po stromech jak opice"? Nevím, proto se ptám, třeba někdo z vás bude vědět.
14. 1. 2013 12:58
0 0
Jak podotkl Čejda. Původně jde o opatření pro podporu prodejů EVO IX RS.
14. 1. 2013 15:13
0 0
Výhoda z toho žádná neplyne. Toto opatření mělo také zabránit, aby se EVO IX nestavěla (neupgradovala) ze starších karoserií EVO VII a VIII, které jsou shodné - tedy vlastně podpora prodeje EVO IX RS, jak je uvedeno výše.
15. 1. 2013 08:40
0 0
U Marcela Tučka bol ten istý dôvod?
15. 1. 2013 09:05
0 0
Výhoda,nevýhoda.Předpis je jasně danej a Pepík to tam jasně popsal!Co je na tom tak nepochopitelnýho?Jen to,že je zvykem předpisy obcházet a čekat jak to dopadne.
15. 1. 2013 09:30
0 0
Nevím jak ostatní, ale Marcel Tuček měl spíš smůlu, než že by zkoušel udělat nějaký podvod... To svoje auto totiž dostavěl a otestoval měsíc předtím, než Mitsubishi tímto způsobem omezilo rozsah použitelných "WIN kódů" karoserií...

Jezdci tím žádnou výhodu nezískávají. Jak už tady uvedl Speeder, dá se říct, že tímto opatřením Mitsubishi klidně "nakálelo na hlavy" svým jezdcům, protože si to u něj takhle šikovně "zalobboval" Ralliart, aby toho víc prodal...

A na Janneru mi Katrin (Tannhauser) dokonce říkala, že oni tu svou Evo X koupili přímo v Ralliartu...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama