17. 1. 2013 07:23 − 2626× − 0

Slibný úvod hustopečského týmu

Po čtyřech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo figuruje dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas na 34. místě absolutní klasifikace.

Po úvodních čtyřech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo figuruje dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas na 34. místě absolutní klasifikace, tedy těsně za polovinou výsledkové listiny.

Harmonogram úvodního dne byl složen ze dvou sekcí, v každé čekaly na účastníky dva více než třicetikilometrové testy Le Moulinon (37,10 km) a Burzet (30,60 km). Nesoulad charakteru obou povrchů nutil posádky ke kompromisům ve volbě pneumatik, Martin Rada však měl jasno a celý úvodní den absolvoval na pneumatice s hrotem.


Foto: Miroslav Knedla

Rada s Jugasem vstoupili do závodu 42. časem, navíc jim parádně vyšel úvodní průjezd Burzetem. Do cíle dorazili v šestém nejrychlejším čase v nabité konkurenci dvoukolek a absolutně figurovali na konci třetí desítky.

„Na úvodním testu byla jen asi čtvrtina ledu či sněhu, spíše převažovalo bláto a mokrá, uklouzaná trať. Naopak na Burzetu se jelo vyjma nějakých čtyř kilometrů zcela na sněhu. A to naší alfě vyhovovalo. Díky těmto podmínkám jsme se dostali ve výsledcích hodně vysoko, až nás to samotné překvapilo,“ popsal Martin Rada.

„Obě erzety se vyznačují množstvím zídek, jede se kolem skal. Vše je velmi zrádné na defekty. Loni nás postihl, letos jsme úvod zvládli bez zaváhání. Dobře jsme zvolili gumy, profitovali jsme z určité znalosti tratí z minulých ročníků a určitě nám mírně nahrála i startovní pozice. S každým projetým autem se určitě rozsah ledu a sněhu zmenšoval,“ doplnil navigátor Jaroslav Jugas.

Tato slova se naplno potvrdila v odpolední sekci, kde se výrazně snížilo procento uklouzaných partií. Červená Alfa Romeo tak dosáhla dílčích časů na začátku čtvrté desítky, mírně se propadla i celkově.


Foto: Jan Froněk

„V těchto podmínkách zrychlily silnější dvoukolky tříd 5 či 6, citroëny či renaulty. Upřímně jim nelze konkurovat, jsou to opravdové ´závoďáky´. Ale my jsme byli se svým výkonem nadmíru spokojeni, druhé průjezdy byly místy hodně zrádné. Neustále se měnily podmínky, skoro od zatáčky k zatáčce,“ uvedl hustopečský jezdec.

„Navíc vzhledem k dlouhým přejezdům jsme si v podstatě neodpočinuli ani na přejezdech. Do časových kontrol jsme dojížděli skoro v naší minutě,“ uzavřel ohlédnutí za prvním dnem slavného Monte Jaroslav Jugas.

Ve druhé etapě čeká na posádku AGROTEC racing teamu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce více než 130 kilometrů. Nejzrádnější budou oba průjezdy zkoušky se startem a cílem v St. Bonnetu.

„Uvidíme, jak bude trať druhého dne celkově vypadat, neboť počasí se tam zásadně změnilo až po seznamovacích jízdách,“ přiznává Martin Rada.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!