Petr Pančocha - eWRC.cz
21. 1. 2013 12:51 − 3106× − 16

Sebastien Loeb a Daniel Elena: Co zaznělo na tiskovce

Třeba to, že Daniel Elena chce vyhrát příští Rallye Monte Monte jako jezdec.

Sebastiene, gratulujeme k sedmému vítězství na Rallye Monte Carlo. Bylo to díky počasí jedno z nejnáročnějších „Monte“ ve Tvé kariéře?

Ano, letos to bylo skutečně náročné. Setkali jsme se prakticky se vším – na trati bylo mokro, sucho, sníh, led a v poslední etapě tající sněhová břečka. Hlavní prioritou bylo dojet do cíle a já jsem rád, že se nám nám to povedlo.

Zmínil jsi, že erzeta Col de Turini byla prakticky nesjízdná. Jak těžké to tam bylo?
Nebyla to žádná sranda. Rád řídím a některé erzety – třeba St Jean en Royans – byly fantastické. Jelo se 20 kilometrů na perfektním sněhu a řízení vozu bylo vskutku zábavné. Na Col de Turini jsme mohli ztratit úplně vše v kterékoliv zatáčce. Jel jsem strašně pomalu. Pořád jsem se díval do zpětného zrcátka, zda za sebou neuvidím Sebastiena Ogiera. Vůbec jsem nevěděl, co mám dělat.

Co naopak říci k těm pěkným rychlostním zkouškám?
Letos byla v itineráři řada pěkných zkoušek zcela pokrytých sněhem. Bylo to něco, co jsme na Rallye Monte Carlo neviděli už několik let. Takové podmínky jsem na Monte zažil poprvé a třeba erzeta St Bonnet byla neuvěřitelná. Hodně to klouzalo a v takových situacích musíte mít perfektní cit pro řízení. Užíval jsem si to.

Jsi smutný z toho, že to možná byla Tvoje poslední účast na Rallye Monte Carlo?
Ne. Mám dobrý pocit z vítězství. Na zbytek nemyslím, protože mám nové plány do budoucna.

Danieli, sedmý titul a možná i Tvoje poslední Rallye Monte Carlo, která je Tvojí domácí soutěží. Jak se cítíš?
Jsem si jistý, že se na startu objevím i v příštím roce – za volantem a pokusím se vyhrát (úsměv) ! Za toto vítězství jsem moc rád a užíval jsem si chvíle, kdy jsem stál na pódiu a poslouchal národní hymnu. Krásné emoce.

Co bylo na Monte nejnáročnější?
Byla to otázka rozpisu. Během jízdy jsme museli provést spoustu korekcí a obecně bývá hodně náročné skloubit změny se čtením. Díky tomu, že se jelo pomalu, tak na samotný diktát zbýval nějaký čas. Pod velký tlak jsem se dostával na přejezdech mezi vložkami, protože jsem musel všechny tyto změny promítnout do rozpisu pro další průjezd. Poslední změnu před startem závěrečného Col de Turini jsem dokončil až v časové kontrole.

fia.com

Komentářů celkem: 16
21. 1. 2013 13:57
0 0
Já myslím, že Elena pojede jako jezdec a zároveň si bude číst notysmajlík
21. 1. 2013 14:06
0 0
Anebo si je bude přehrávat na přední sklo...
21. 1. 2013 14:08
0 0
co dodat ... jsou to borci!
21. 1. 2013 14:08
0 0
Tak Elena může jet klidně bez mitfáry,jakožto místní obyvytel to zná naprosto dokonale a poslepu...smajlík
21. 1. 2013 14:09
0 0
... ale je s podivem, že bylo tak šílené počasí, přestože tam nebyl Gurun ...
21. 1. 2013 15:25
0 0
zajímalo by mě, jestli jsem sám, kdo si myslí, že toto celé, co Loeb chystá, neni jen na oko. Na venek to vypadá, že si odjede 4 závody a pujde pryč. Co kdyby to jen chtěl udělat zajímavý pro média že končí a v průběhu sezony řekne, že ještě závod přidá, pak ještě další pojede. Každej závod když se mu povede vyhrát a udělal by desátej titul s minimem závodů. Pro Loeba by to byla si myslím výzva a pro MS by to bylo velmi zajímavé. Je tady někdo podobnýho názoru?smajlík
21. 1. 2013 15:52
0 0
subarak1: Mám podobný názor.Tím že jede i Švédsko si otvírá zadní vrátka..Když zajede dobře i tam a v dalších závodech začne dominovat Ogier, tak ho třeba ještě Citroen využije i v dalších, neavizovaných soutěžích.smajlík
21. 1. 2013 15:54
0 0
Už od chvíle oznámení čtyř startů říkám, že Loeb ten desátý titul ještě udělá smajlík
21. 1. 2013 15:54
0 0
Myslim, ze je to nesmysl. Kdyby byl v duchodu, pak by to bylo mozne. Ale on ma naplanovane prace habadej. A hlavne nema zapotrebi podobne hratky.
21. 1. 2013 16:24
0 0
Taky si myslím, že už nemá co dokazovat honbou za dalším titulem a jeho 4závodový kalendář je poplatný časovým možnostem vzhledem k jeho dalšímu programu.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mdhsb9cgqm1r5hm30o1_500.jpg smajlík
21. 1. 2013 16:48
0 0
Daniel Elena-na startu se objevím i v příštím roce – za volantem a pokusím se vyhrát
smajlík to je aspon slovo chlapa smajlík
21. 1. 2013 17:25
0 0
Zajda: dobrá fotka, nevěděl jsem, že Loeb je kuřák. Tím má u mě malé bezvýznamné mínus smajlík
21. 1. 2013 20:39
0 0
K lepšímu jezdci v současnosti Elena nesedne,protože není.A hlavně by pořád srovnával a určitě měl výhrady.Jako spolujezdec asi nemá co by nacházel tak jediná jeho cesta je za volant.A v tom mu přeju hodně štěstí a další radost ze závodění.smajlík
21. 1. 2013 20:45
0 0
Pepino protože kouří,má takovou postavu.Já proto hulím jak vůl a svaly se mi stěhujou úplně jinamsmajlík
22. 1. 2013 13:25
0 0
Nevim proč spekulujete. Ježdění s Mclarenem v GT na okruzích, plus testování Citroenu pro WTCC mu zabere hodně času.
22. 1. 2013 16:19
0 0
Daniel Elena je PAN spolujezdec. Je škoda, že jeho práce je nedoceněna. To samo sebou platí i pro ostatní kopiloty, ale holt fára je fára.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!