Sebastien Loeb a Daniel Elena: Co zaznělo na tiskovce
Sebastiene, gratulujeme k sedmému vítězství na Rallye Monte Carlo. Bylo to díky počasí jedno z nejnáročnějších „Monte“ ve Tvé kariéře?
Ano, letos to bylo skutečně náročné. Setkali jsme se prakticky se vším – na trati bylo mokro, sucho, sníh, led a v poslední etapě tající sněhová břečka. Hlavní prioritou bylo dojet do cíle a já jsem rád, že se nám nám to povedlo.
Zmínil jsi, že erzeta Col de Turini byla prakticky nesjízdná. Jak těžké to tam bylo? Nebyla to žádná sranda. Rád řídím a některé erzety – třeba St Jean en Royans – byly fantastické. Jelo se 20 kilometrů na perfektním sněhu a řízení vozu bylo vskutku zábavné. Na Col de Turini jsme mohli ztratit úplně vše v kterékoliv zatáčce. Jel jsem strašně pomalu. Pořád jsem se díval do zpětného zrcátka, zda za sebou neuvidím Sebastiena Ogiera. Vůbec jsem nevěděl, co mám dělat.
Co naopak říci k těm pěkným rychlostním zkouškám? Letos byla v itineráři řada pěkných zkoušek zcela pokrytých sněhem. Bylo to něco, co jsme na Rallye Monte Carlo neviděli už několik let. Takové podmínky jsem na Monte zažil poprvé a třeba erzeta St Bonnet byla neuvěřitelná. Hodně to klouzalo a v takových situacích musíte mít perfektní cit pro řízení. Užíval jsem si to.
Jsi smutný z toho, že to možná byla Tvoje poslední účast na Rallye Monte Carlo? Ne. Mám dobrý pocit z vítězství. Na zbytek nemyslím, protože mám nové plány do budoucna.
Danieli, sedmý titul a možná i Tvoje poslední Rallye Monte Carlo, která je Tvojí domácí soutěží. Jak se cítíš? Jsem si jistý, že se na startu objevím i v příštím roce – za volantem a pokusím se vyhrát (úsměv) ! Za toto vítězství jsem moc rád a užíval jsem si chvíle, kdy jsem stál na pódiu a poslouchal národní hymnu. Krásné emoce.
Co bylo na Monte nejnáročnější? Byla to otázka rozpisu. Během jízdy jsme museli provést spoustu korekcí a obecně bývá hodně náročné skloubit změny se čtením. Díky tomu, že se jelo pomalu, tak na samotný diktát zbýval nějaký čas. Pod velký tlak jsem se dostával na přejezdech mezi vložkami, protože jsem musel všechny tyto změny promítnout do rozpisu pro další průjezd. Poslední změnu před startem závěrečného Col de Turini jsem dokončil až v časové kontrole.
fia.com
http://25.media.tumblr.com/tumblr_mdhsb9cgqm1r5hm30o1_500.jpg
to je aspon slovo chlapa