23. 1. 2013 18:32 − 3960× − 45

Informace k nové zdravotní kartě pro jezdce

Množí se dotazy jezdců ohledně nových zdravotních karet, které jsou zavedeny od letošního roku.

Množí se dotazy jezdců ohledně nových zdravotních karet, které jsou zavedeny od letošního roku. Nejvíce se posádky podivují nad tím „co bylo na těch starých špatně“, popřípadě „to si FAS zase něco vymyslel, aby nám to zkomplikoval“. A nejvíce se posádky ptají, kde jí vlastně mají získat. I když by podobnou osvětu měl spíše udělat FAS, AJR vám přináší informace, které snad objasní ty nejpalčivější otázky ohledně nových zdravotních karet.

* Zavedení zcela nových zdravotních karet je například ochrana osobních údajů. U administrativní přejímky se má pouze posoudit, zdali má jezdec povolení lékaře závodit nebo nemá. Rozhodně nemá mít přístup k informacím, jaký je konkrétní zdravotní stav toho kterého závodníka. A stará zdravotní karta obsahovala množství důvěrných a osobních informací.

* Karta je nově dvoudílná, kdy jeden díl zůstává na FAS a druhý díl má posádka u sebe a tím se prezentuje na administrativní přejímce. Karta je dvoudílná právě proto, že jedna část zůstane na Autoklubu a tím pádem má Autoklub ČR možnost prověřit pravost razítek apod. S čímž jedině souhlasíme.

* Zdravotní karta je platná vždy jen na rok. U staré zdravotní karty se následně razítkem lékaře karta prodlužovala, nyní se bude každý rok vyplňovat nová.

* Novou zdravotní kartu vám vydá vaše Středisko Automobilového Sportu nebo na FAS v Opletalově ulici v Praze. Několika zdravotních karet bude k dispozici i na valné hromadě AJR, můžete se o ní u nás přihlásit.

Snad tyto informace povedou k objasnění některých otázek ohledně zdravotních karet. Jakékoliv dotazy směřujte na adresu info@ajr.cz.

Komentářů celkem: 45
xp
27. 1. 2013 10:4541
0 0
S ohledem na to, že obojí jsou to podniky zapsané do kalendáře AČR (tedy i FIA) a jejich ZU jsou přesně podle řádů rally, tak musí.
27. 1. 2013 12:0642
0 0
Původně napsal xp

Jednoduše to nejde proto, že to nedovolují mezinárodní řády (podle kterých se u nás pochopitelně jezdí).

Zvláštní je,že v Rakousku žlutý vlajky měli a hlavně je používali.A sme u správnýho překladu řádů.Ono se stává,že co je v řádech doporučeno,tak u nás díky špatnýmu překladu nařízeno.To by nebyl první případ.smajlík
27. 1. 2013 12:0743
0 0
pačes: No já myslím, že intenzivní mávání žlutou vlajkou byla akutní věc,vyvěšení pouze upozornění,alespoň já si to tak pamatuji.Radiobody jsou u nás po max. 3 km.Je taky dobré si spočítat skutečnou časovou náročnost na vyvěšení žl.vlajky v radiobodu,když ji povoluje ředitel soutěže,ne vedoucí RZ. Řekněme,stane se incident v polovině úseku mezi radiobody,nezachytí ji ONI/viz loňský Č.Krumlov/,první posádka zůstává,čas N+1 min.,druhá zastaví a pak dojíždí informovat radiobod tedyN+2min+cca 2-3min.jízdy na těch cca 1.5km k radiobodu,než se to v radiobodu vysvětlí,co se stalo,než se spojí s ředitelstvím, tak je to min .5-7 minut,takže taky min. těch 5-7 aut nám sviští neinformováno po trati RZ.
Tento problém by měl ONI prostě řešit i vzhledem k výši těch investic.
V nešťastném U.B. loni to bylo poslední auto,co bylo do RZ odstartováno,ostatní už kvůli nehodě M.Kouřila byli zastaveni...takže opravdu záleží na informování v reálném času,záleží na každé minutě.
27. 1. 2013 17:2144
0 0
Asi by se našlo dost lidí, co utrpělo minimálně šok, když je někde za horizontem překvapilo auto na střeše... Např. Milan Chvojka tak hodně poničil svoje auto, když ho nikdo nemohl máváním informovat o nehodě před ním. Např. my s Lumírem jsme taky zpočátku nevěděli, co si máme myslet, když jsme letěli v omezovači k místu nehody Švidrnocha na Valašce. Bylo tam dost lidí, co různě mávalo, ale jak poznat, o co jde? V těch 170 na cestě 3 metry široké a pěkně uskákané se těžko odhaduje, jestli fandí a kde přesně stojí. To se asi ale těžko vysvětluje dobrákům na FIA potažmo FAS, co už v autě neseděli léta a na jízdu si už vlastně ani nevzpomínají, případně v autě neseděli vůbec...
Zrušení užívání žlutých vlajek bylo největší blbostí, co ty dobráky napadlo. Tvrdí, že by se musely přidělovat časy a vznikaly by problémy. Dobře vyškolený pořadatel, který by přesně chápal, kdy vlajku použít, by myslím naopak problémům zabránil. Jestli je někde prostě trať neprůjezdná, tak stejně se vložka zastaví! Pamatuju si např. myslím Rovanperu, jak na něho mávali rukama před horizontem, on neubral a tam leželo auto do kterého to napálil. Myslím, že kdyby někdo mával žlutou vlajkou, tak se to nestalo. A takových případů bude moře...
28. 1. 2013 09:3345
0 0
Koukám, že v Belgii mávají žlutou vlajkou už při příjezdu dalšího auta. Čím to? Mají tam tak rychlého ředitele, nebo to tam dělají jinak?
http://www.ewrc.cz/ewrc/videoportal_show.php?idvideo=12937&title=porsche-cayman-in-the-ditch-condroz-rally-2011
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!