Měníme těsnění pod hlavou

Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou.

Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou. Po celou trasu tak musejí do své historické Škody 130 RS dolévat vodu a nepřetržitě hlídat teplotu motoru. Bohužel tento problém vygradoval dnes během etapy, která vedla z Valence do Gapu. Po dvou odjetých „ertetách“ se naše posádka dostala až do časové kontroly v Gare de CLELLES. Tam již čekal doprovodný tým a bylo rozhodnuto vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Ihned se do práce pustili Marcel Tuček a Honza Froněk. Přihlížejícím posádkám a divákům se tak naskytl nevšední obrázek, kdy se na soutěžní Škodě 130 RS měnilo těsnění motoru rovnou na ulici. Oprava se zdařila a Karel s Honzou vyrazili se zpožděním na další „ertety“ a úspěšně dorazili do cíle v Gapu.

Přímo z místa opravy, tedy v časové kontrole v Gare de CLELLES nám zatelefonoval Honza Bláha aktuální informace: „Bohužel nás dohnal problém s unikající chladící kapalinou. Rozhodli jsme se vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Již po cestě do Gare de CLELLES jsme museli zpomalit a přizpůsobit jízdu stavu motoru. Poslední, co bychom chtěli, tak zablokovat trať nepojízdnou „stotřicítkou“ ostatním soutěžícím. Doprovodný tým se dostal na domluvené místo a oprava se zdařila. Dvojice mechaniků ve složení Marcel Tuček a Honza Froněk stihla opravu za skvělou 1 hodinu a 20 minut.“


Foto: ČK motorsport

Po opravě se posádka vydala na další „ertety“ a v současné chvíli je v pořádku v Gapu. K celé události přidal pár slov ještě Karel Mach: „Absolvovali jsme dnes všechny regularity testy a jsme v cíli etapy. Bohužel jsme nachytali ztrátu 36 minut po opravě motoru. Ale důležité je, že pokračujeme dál v Rallye Monte-Carlo Historique!“ Zítra čeká účastníky další etapa, která je zavede z Gapu, kde dnes přenocují, do Monaka. Čeká je tak porce dalších 270 kilometrů.

Sledujte naše internetové stránky www.ckmotorsport.cz, kde se budou objevovat aktuální informace a fotografie. Momentálně na nich naleznete více fotografií z opravy Škody 130 RS.

Komentářů celkem: 1
1. 2. 2013 14:24
0 0
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jak to na takové soutěži vypadá s historickým původem vozu. Co všechno je povoleno a s čím je možno odstartovat. Narážím na hlavu motoru.
Držím palte ať se Vám závažnější technické problémy vyhýbají obloukem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!