Aleš Holakovský - eWRC.cz
5. 2. 2013 06:30 − 4345× − 62

Reakce na sloupek Jéni Ventilka III. – jak to bylo doopravdy

Nemám rád, pokud někdo veřejně zkresluje řečené informace, nebo dokonce tvrdí opak řečeného.

Nemám rád, pokud někdo veřejně zkresluje řečené informace, nebo dokonce tvrdí opak řečeného. Anonymní autor píšící pod pseudonymem Jéňa Ventilek to ve svém minulém blogu udělal mnohokrát. I proto, že mi několik známých volalo, co se to v sobotu v té „opletalce“ vlastně dělo, považuji jakožto účastník sobotního školení jezdců v budově AČR v Praze za vhodné doplnit jeho zkreslující vyjádření přesnějšími informacemi ve formě poznámek do původního textu (které jsou vždy oddělené závorkou a kurzívou).

Měl jsem jet přeci jen asi na ty lyže, co jsem si původně ve svém diáři zaznamenal. Místo toho jsem se nechal přemluvit, že školení jezdců bude letos něco jiného, když je ten nový svaz rally, kde mají jezdci víc zástupců. Zázrak se kupodivu nestal, přesto jsem se dozvěděl pár novinek. Čekal jsem, že se strhne nějaká diskuse, že se moji kolegové do debaty zapojí, že je bude něco zajímat, budou chtít vysvětlení. Kromě čtyř jezdců se nikdo neozval. Těm čtyřem budiž ke cti, že alespoň zvedli hlavu. Pan Schovánek se jim něco snažil vysvětlit, ale minulo se to účinkem. (To je ovšem vždy otázka, zda je chyba na straně řečníka či posluchače, zde to bylo myslím tak v poměru 50:50.) Odpovědí na konkrétní otázky se nedočkali. (Já jsem se dočkal a pochopil, stejně jako asi mlčící většina. Otázka, nakolik kdo se zvoleným postupem kdo souhlasí, je jiná věc.) Nikdo jim nevysvětlil, proč se vlastně dělalo rozdělení a omezení licencí pro silná auta a škatulkování jezdů. (To se vysvětlovalo opakovaně a poměrně komplexně a pokud to pseudonym Jéňa Ventilek nepochopil, měl by si to nechat vysvětlit před psaním veřejného blogu znovu). Měla to být reakce na loňské tragické události. (Vida, alespoň úvodní informace byla Jéňou zachycena.) Ale pan Semerád, pan Kopáček i pan Bartončík licenci na velká auta stále mají. Nebylo to tedy zbytečné a populistické rozhodnutí na systém licencí sahat? (Ano, způsob práce se seznamy a především způsob jejich zveřejnění byl nezvládnutý a nešťastný, což bylo zástupcem AČR, konkrétně panem Pátlem, přiznáno.) Prospělo a pomohlo to komu a čemu? (Aktuálně díky výše řečenému bohužel k ničemu, ale je to nutné jako jedno z opatření vůči bezpečnosti, veřejnosti, médiím a některým institucím do budoucna.) Hlavně, že je seznam těch, kteří musí do kempu na 4x4. Kdo byl tedy potrestán a co se změnilo? (Na rozdíl od Jéni Ventilka si nemyslím, že by mělo být účelem opatření a seznamů někoho za něco trestat.) Je mi z toho slabo.

Nikdo z přítomných se nepozastavil nad tím, že budeme dostávat pokuty za překročení rychlosti při seznamovacích jízdách. 25 euro za kilometr navíc ! Když na devadesátce pojedete sto, je to za 6 250,- Kč ! Vychází to z evropských předpisů. Ty u nás ale používáme jenom když se to hodí. V Evropě je sice průměrný plat 3 000 euro, tady to není ani 1 000 euro. Nikomu z nás to asi nevadí. Nikdo to nekomentoval.

Komentáře od předsedy svazu rally Pavla Schovánka se nedostalo ani příspěvku Josefa Stránského, který jako předseda technické komise poukazoval na to, že doporučení technické komise svaz rally nerespektuje. Technická komise je orgán složený z odborníků, techniků a na svazu rally FAS je nikdo nebere vážně! (Šlo pouze o nějakou nepříliš podstatnou jednotlivost, už si ani nepamatuji jakou, a rozhodně nešlo o žádné globální tvrzení. Že FAS nebere technickou komisi vážně nikdo neřekl.) Mimo jiné tato komise nedoporučila HANS. (Ač bych tomu byl jako jeden z veřejných odporovatelů absurdního a maximálně nebezpečného HANSu rád, takto toto nezaznělo. Naopak pan Stránský říkal, že „FIA stále považuje HANS za prostředek sloužící ke zvýšení bezpečnosti“ a pak poukazoval na to, že s HANSem musí být kompatibilní v zásadě celý vůz (helmy, pásy, sedačky, rám) aby správně fungoval. Vyjádření k tomu, zda jej komise doporučila nebo ne, nezaznělo. Ponechme nyní stranou, že výše uvedené podmínky pro správnou funkci není možné u většiny vozů a jezdců reálně nikdy splnit, plněny nebyly, nejsou a nemohou být, což jen podtrhuje trestuhodnou absurdnost nařízení FASu o povinnosti HANSu v MČR-S.) Zase to asi nikomu nevadilo a pan Schovánek rychle posunul debatu na pana Regnera, který se dále zabýval bezpečností. Pan Schovánek několikrát zopakoval, že předsedu svazu rally dělá zadarmo a že to vlastně dělat nechce. (Že to dělat nechce rozhodně neřekl, řekl pouze to, že nemá problém mu funkci přenechat a netrvá na ní. Ovšem zde je třeba znát kontext vzrušené atmosféry, ve které byl tento výrok pronesen a není korektní to zmiňovat vytržené z kontextu, jak to dělá anonym Jéňa Ventilek). Že to může jít dělat každý. Tak proč to tedy dělá? Pavla Schovánka do této funkce nominoval výkonný výbor FAS, takže to asi každý přeci jen dělat nemůže. Pan Josef Pátl v osobě mluvčího (přesně nevíme čí mluvčí) se ohradil vůči serveru ewrc, jako vůči drbně, která údajně zveřejňuje nepravdy. (Pan Pátl sám poznamenal, že tiskovým mluvčím autoklubu nikdy nebyl, pouze mediálním poradcem. Nicméně je pravdou, že fakticky vůči laické i jezdecké veřejnosti jako tiskový mluvčí působí, v tomto smyslu je Ventilkova interpretace správná.) Obrázek si udělejte sami, kdo by ve zveřejňování nepravd vyhrál jestli Autoklub nebo ewrc. Tomáš Singer se zase prý snaží lidi akorát rozeštvat a dává informace bulváru, který je používá proti rally. (Takto Tomáš Singer označen nikým nebyl, pouze bylo zmíněno, že patně na základě jeho článku publikovaného na eWRC.cz došlo k převzetí záležitosti seznamů bulvárním tiskem). Co k tomu dodat? Snad jen, že příště pionýrské šátky sebou.

V poznámkách pod posledním článkem se někdo pozastavil nad tím, k čemu sloupek Jéni Ventilka je? K ničemu. (Pokud se interpretační schopnost Jéni Ventilka rapidně nezlepší, kloním se k názoru, že nejen že jsou jeho příspěvky k ničemu, ale jsou dokonce velmi zavádějící). Stejně jako sedět a držet hubu a krok. (Což anonymní autor přesně dělá a nechává za sebe mluvit fiktivní bytost se špatnou interpretační schopností či pamětí.) Příště jedu na lyže. (Nezbývá, než upřímně popřát šťastnou cestu).

Komentářů celkem: 62
11. 2. 2013 14:51 Upraveno 14:52
0 0
No, když se to vezme kolem a kolem, tak asi by bylo nejlogičtější jít jezdit Volný pohár nebo Rallye Cup - 1) Nikdy tam žádný divák nezahynul (a to se VP jezdí již od roku 2001) 2) Úmrtnost jezdců je nižší 3) Nikdy žádné zlomené obratle kvůli HANSu, který tam není povinný, zatímco v MČR desítky zlámaných obratlů za pár posledních let 4) Licence tam žádné nejsou, tak mě na základě nich nemůže ani nikdo omezovat. 5) Násobně nižší náklady na všechno. Tak proč to tu vlastně řešíme, že smajlík
jac
11. 2. 2013 17:23
0 0
Původně napsal Rebbyman

Těžko říct. I když - ono se to moc neví, ale podle řádu lze licenci vydat i na přezdívku

Ale ví, ale za jakou palbusmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!