7. 2. 2013 20:04 − 2710× − 11

Rallye Perce-Neige – komentář

Úřadující trojnásobný šampión rozjel letošní sezónu skvěle, když sněhovou rally v USA zvládnul vítězně.

S pokračující zimou se postupně rozjíždějí další a další národní mistrovství, přičemž spousta z nich využívá aktuálních klimatických podmínek k uspořádání soutěží na sněhem zavátých cestách. Žádnou výjimkou není ani vzdálená Kanada, kde si rovněž jednou za rok účastníci národního šampionátu dosyta dopřejí zimních radovánek. Tamní mistrovství se skládá z celkem šesti podniků, jejichž skladba je poslední roky v podstatě neměnná. První hon za body bývá uspořádán na začátku února v Maniwaki, následně ale na všechny čeká předlouhá skoro pět měsíců trvající pauza. Teprve na závěr června je naplánován druhý podnik Rallye Baie de Chaleurs, po kterém pro změnu následuje prázdninový dvouměsíční odpočinek.


Foto: flatovercrest.com

Úvodní polovinu kalendáře tak tento šampionát uzavře teprve na začátku září soutěží Rallye Defi. Zato druhá část už probíhá v trochu ostřejším tempu, když se v říjnu jezdci sejdou na startu Pacific Forest Rally a během listopadu na ně čeká závěrečná dvojice soutěží Rocky Mountain a Tall Pines. Šampionát je tedy rozesetý takřka do celého roku, ovšem pauzy mezi prvními soutěžemi nechají všechny pořádně vychladnout. Chlad spojený se sněhem a ledem si pak jezdci užívají hlavně při úvodní zimní Rallye Perce-Neige, avšak ani u některých dalších v horách se odehrávajících podniků není bílá nadílka zcela neočekávanou. Každopádně ústřední povrch zbylých pěti soutěží tvoří šotolina různého charakteru.

Sázky na vítěze mistrovství se poslední dobou hodně podobají tradičním sportům, kde proti sobě nastupují dva soupeřící týmy. Pokud chcete fandit jezdci s reálnou šancí na zisk titulu, máte na výběr vlastně pouze ze dvou jmen. V dřívějších letech sehrával na domácí půdě prim Patrick Richard, na jehož Subaru se ale poslední roky začala lepit pořádná smůla. To hrálo do karet Antoinu L’Estagovi, který za volantem Mitsubishi a se sestrou svého soka na sedadle spolujezdce opanoval poslední tři ročníky kanadského mistrovství. Do letošní sezóny nastoupila tato dvojice s osvědčenou technikou a jedinou změnou se stal nový spolujezdec vedle Richarda. Alana Ockwella totiž pro tento rok na horkém sedadle vystřídal Rob Fagg.


Foto: flatovercrest.com

Úřadující trojnásobný šampión rozjel letošní sezónu skvěle, když podobně jako v předešlých letech i tentokrát hodlá bojovat na dvou frontách a vstup do mistrovství sousedních USA zvládnul vítězně. Maximální nasazení předvedl i v úvodních dvou zkouškách soutěže v okolí Maniwaki. Jeho speciál pro takovou rychlost ale neměl přílišné pochopení a už na třetím testu motor dodýchal. Richard zvolil na počátek náročné soutěže klidnější tempo, neboť si byl moc dobře vědom toho, že chléb se bude lámat až v závěru této sice jednodenní, leč hodně náročné soutěže. Rychlostní zkoušky číslo jedenáct a třináct se totiž odehrávaly na 33 kilometrů dlouhém úseku a předposlední čtrnáctý test dokonce na mamutím padesátikilometrovém. Komu by těch padesát kilometrů připadalo jednoduše stravitelných, pak je třeba dodat, že se jelo už za tmy!

Pilota Subaru tak ani trochu netížilo, když se před něho v RZ 5 přehnal Leonid Urlichich. Tento dravý pilot s ruskými kořeny se zařadil do elitní skupiny mistrovství a dnes představuje hlavní hrozbu pro dosud neohroženou dvojici několikanásobných šampiónů. Za volantem svého černooranžového Subaru se stylovým označením Beast předvádí hodně divoké kousky a jeho přezdívka Crazy Leo se rozhodně nemíjí účinkem. Ve vedení Perce-Neige vydržel až do sedmého testu, ale i následně se Richarda dokázal držet přisátý jako klíště. Někdejší mistr ale dobře věděl, kdy má přijít jeho chvíle a během desátého a jedenáctého testu zvednul svůj náskok už na skoro celou minutu.


Foto: flatovercrest.com

Crazy Leo bohužel v závěru soutěže doplatil na trochu přílišné nasazení, v mamutím předposledním testu vylétl z trati, přičemž náraz do kamene způsobil vymrštění předního tlumiče kapotou ven. S takto poškozeným vozem už se pokračovat dál nedalo. Na konečnou stříbrnou příčku to vyneslo Steeva Hobbse s další Imprezou a speciál stejné značky pilotoval i bronz beroucí Ugo Desgreniers. Skvěle novou sezónu rozjel hlavně Patrick Richard, který po loňském roce plném strastí se svým vozem nabral druhý dech a své akcie poslal pořádně nahoru. Zisk maximálního počtu bodů pro něho má o to větší cenu, když jeho úhlavní rival L’Estage zůstal na nule.

Pořadí v cíli
1. Patrick Richard – Robert Fagg (Subaru Impreza WRX) 2h12'19,5"
2. Steeve Hobbs – Jean-Mathieu Tremblay (Subaru Impreza WRX) 2h14'21,6"
3. Ugo Desgreniers – Érik Kirby (Subaru Impreza WRX) 2h16'17,8"
4. Simon Losier – Brian Maxwell (Mitsubishi Lancer Evo.8) 2h18'49,1"
5. Maxime Losier – Philippe Poirier (Mitsubishi Lancer Evo.8) 2h19'11,0"
6. Alexandre Béland – Lyne Murphy (Subaru Impreza WRX) 2h19'19,5"
7. Max Riddle – Aaron Neumann (Subaru Impreza WRX) 2h24'18,4"
8. Jeremy Norris – David Coles (Subaru Impreza 2.5 RS) 2h27'41,6"
9. Alexandre R. Ouellette – Nicholas R. Ouellette (Subaru Impreza WRX) 2h30'48,2"
10. Hardy Schmidtke – John Hall (Mitsubishi RKT Evo.9) 2h32'49,8"

Podrobnější výsledky najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 11
8. 2. 2013 04:32 Upraveno 04:36
0 0
Jen par poznamek od jednoho co tam take byl.
1/ Jede se na cistych gumach, hrebiky nejsou povoleny.
2/ Vse roztalo pred zavodem a pak krasne zmrzlo, takze led byl vsude, i v lesich.
3/ Kitigan Zibi - ta 50km RZ je v lese - sirka tak jedno az 1.5 auta, technicka RZ a vetsina 95% na lede s krasnymi sjezdy do ostrych zatacek (vzdy jsem miloval piruety smajlík ) Dvoukola to jela za 55 minut a stejne byl Nomex propocen. Nektere dvoukoly se nevyskrabaly do kopcu. Byla to uzasna RZ, asi nejlepsi co jsem kdy videl
8. 2. 2013 07:36
0 0
Je někde nějaký odkaz na Kanadskou rally,tratě,jezdce,historie???Hodně jsem slyšel od známého který tam žije že místní podmínky pro rally jsou na fantastické ůrovni a to v jakékoliv ůrovně...smajlík
8. 2. 2013 08:33 Upraveno 08:43
0 0
vyhlašování celkových vítězů http://flatovercrest.com/2013/02/richard-and-fagg-control-pace-win-perce-neige/" target="_blank">http://flatovercrest.com/2013/02/richard-and-fagg-control-pace-win-perce-neige/
-----

Canadian 2WD Championshipa taky se tam jeli 2WD a vyhrál to ČECH !!!!!!!!!
Rally Perce-Neige Maniwaki - Final results 2-Wheel-Drive:

Paul Hartl - Chuck Storry (Volkswagen) - 2h56'00,0"
Martin Walter - Ferdinand Trauttmansdorff (Nissan) - 3h09'10,2"
Éric Deschęnes - Catherine Asselin (Toyota) - 3h26'30,3" (1st Production 2wd)
Francois Gauvreau - Guillaume Roussin (Ford) - 3h31'57,7" (2nd Production 2wd)

Super Pavle je vidět , že ses něco naučil v mládí , když jsi byl v Česku a brázdil naše silnice v rallye .
.Jen pokračuj ve výsledcích , rádi to čteme . Jinak je to jako u nás , dají do novin / internet / jen celkového vítěze a na ostatní se kašle .Zbytek pole jsou , aby jen platili startovné , zase se musí říci , že aspon se o tom zmínili tak to mají plus a velký pokrok . smajlík

DALŠÍ UKÁZKY -
http://flatovercrest.com/2013/02/richard-and-fagg-control-pace-win-perce-neige/" target="_blank">http://flatovercrest.com/2013/02/richard-and-fagg-control-pace-win-perce-neige/
Úpně dole na obrázku je vidět jak musí gumu na přípravku jako potrhat aby dobře držela na ledu . Ano jezdí se tam bez hrotů A NIKDO NEKECÁ DO TOHO JAKO U NÁS !!!!
8. 2. 2013 08:38
0 0
Kavárníku, nejsem žádný jazykový puritán, ale pokud tě to ještě pustí, oprav si to, sím.smajlík
8. 2. 2013 08:52
0 0
oprav si to, sím ????
smajlík
8. 2. 2013 10:00
0 0
To "sím" bylo schválně, ti vítězové doufám ne.smajlík
8. 2. 2013 15:53
0 0
já jedu na vítězství a ne na pravopis , to bych nikam nedojel . Radši blbej a vyhrávat !!!!smajlík
8. 2. 2013 16:04
0 0
Kluci a co si takhle roztrhat občanky?smajlíksmajlík
8. 2. 2013 16:58
0 0
Ty plastové kartičky se blbě trhajísmajlík
8. 2. 2013 17:57
0 0
hujeru, nechej je, sou to staromilci a zpátečníci, ale určitě ne couválisti, tak jim budiž hašteření prominuto smajlíksmajlík
9. 2. 2013 10:10
0 0
Ano správě,jsme staromilci a třeba zpátečníci.Nemáme totiž v oblibě současný "instantní" náhražky čehokoli!Ale to srdíčko je pořád tam,kde má bejt.smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!