Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 2. 2013 11:51 − 2814× − 8

Renault vstupuje do ERC Production car cupu

Hned se dvěmi posádkami ohlásil svůj vstup do ERC Renault sport, díky jehož Meganům N4 se zostří konkurence v produkčních autech.

Počínaje Rally Islas Canarias, která se koná příští měsíc, vstupuje do Mistrovství Evropy Renault sport. Dvojici Meganů N4 pod vlajkou týmu Renault sport technologies budou pilotovat Germain Bonnefis, 27letý vítěz francouzského poháru vozů Peugeot 207 R3T v roce 2011 a účastník tamního mistrovství s Peugeotem 207 S2000 v loňské sezóně. Druhým pilotem je Robert Consani, který loni vyhrál IRC Production cup právě za volantem Meganu a až do poslední soutěže sezóny bojoval navíc i o titul mezi dvoukolkami, neboť pro své starty využíval i Clio R3 se kterým se mu dobře vedlo na šotolině.

Rozhodnutí o vstupu Renaultu do Mistrovství Evropy knitoval i Jean-Pierre Nicolas: "Jsme potěšeni tím, že Renault sport technologies vstoupil do evropského šampionátu a zejména tím, že vstupují do ERC Production Car Cupu pro týmy." Nicholas také vidí nadějně zvolenou jezdeckou sestavu Renaultu: "Tím, že si pro svou reprezentaci vybrali dva nadějné jezdce, dávají jasnou zprávu o svém odhodlání k úspěchu. Těšíme se až je přivítáme v ME a už se nemůžeme dočkat až uvidíme, jak si povedou v boji se soupeři," doplnil Nicholas.

A kde budeme mít možnost posádky Renault sport technologies spatřit? Současný plán je takový, že dvojice pilotů absolvuje s Megany všech sedm asfaltových soutěží počínaje právě rally na Kanárských ostrovech. Důvod volby asfaltů je více než prozaický, pro Megane N4 neexistuje šotolinový podvozek, o čemž svědčily i loňské starty Consaniho, který musel na soutěžích s nezpevněným povrchem využívat starší Clio R3.

Komentářů celkem: 8
21. 2. 2013 12:29
0 0
Je zajímavé, že takhle vtrhávají do ERC productions cupu, ale na šotolinový podvozek se uplně vykašlali a zřejmě nikdy nebude. To by nasvědčovalo tomu, že se už dělá na Cliu R5 a směřují tam všechny kapacity. A řekněme si to na rovinu, Clio R5, pokud bude, tak bude krasavec smajlík
21. 2. 2013 12:31
0 0
Na rovinu je nový Clio pěkně hnusný.
21. 2. 2013 12:41
0 0
No jo, ale představ si ho rozšířený a s většími nádechy na vzduch. Na rovinu já se děsím, co zas vymyslí Kabáň při kopírování 10 let starých vozů Audi v případě fabie.
21. 2. 2013 15:12
0 0
liposh: Renault od samého začátku deklaroval, že Mégane bude existovat výhradně v asfaltové specifikaci. Ať už kvůli koncepci zadní nápravy, nebo zkrátka proto, že na šotolině by toto 2WD auto bylo proti lancerům a imprezám zcela bezzubé.
21. 2. 2013 15:41
0 0
Je fakt, že starší Clio je o chlup hezčí, ale ani to nové neni tak marné. Je fakt, že rozšíření tomu dá hodně.
Toho vzhledu novej Fabie se taky obávám. Snad bude jiná než co kolujou ty studie po netu. Jen co vim, tak má bejt o chlup širší a nižší než Fabia II. Asi aby to tak z tý Fabie nevyčnívalo jako v případě Fabie S2000. Asi poprvé, co škodovka vyvijí auto s koncepcí vhodnější na soutěžáka.smajlík
21. 2. 2013 18:42
0 0
Vzhled třetí Fabie je podle mě jasný. Vezměte Rapid, zkraťte rozvor a ufikněte mu kufr smajlík
21. 2. 2013 18:57
0 0
Už je komu fandit v PC! smajlík Renault smajlík Megane smajlík
23. 2. 2013 12:24
0 0
Zajíc to naprosto vystihl smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!