AJR 2013 – 2014: Na vědomost se dává…
Koncem února se v Praze sešel nový výkonný výbor AJR ve složení Pavel Kohout, Tomáš Plachý, Jan Pilař, Jan Šlehofer a Petra Řiháková. Hned na úvod byl novým výkonným výborem do jeho čela AJR znovuzvolen Pavel Kohout, který byl rovněž nominován jako zástupce jezdců v Svazu rally Autoklubu ČR, kde musí ještě dojít na schválení Prezidiem Autoklubu ČR. Hlavními tématy schůzky bylo projednat plán aktivit na roky 2013 a 2014.
Návrat ke kořenům
Výkonný výbor se shodl, že by měl proběhnout určitý návrat ke kořenům, tedy k řešení témat bezpečnosti v rally. Ostatně s tímto byla také AJR původně založena. Velký důraz chceme klást na kontroly tratí z pohledu bezpečnosti. AJR dále bude pokračovat ve spolupráci při výzkumu FHR systémů (HANS) a jejich dopadů na zdraví posádky. Je to běh na dlouhou trať, Petr Černohorský této oblasti věnoval velké množství času a nový výkonný výbor na ní chce navázat a pokračovat. Nechceme, aby se z AJR stala organizace, která bude muset schvalovat valnou většinu věcí okolo rally. Jednoduše proto, že to pak vede k tomu, že by AJR byla rovněž za vše odpovědná a ti co by odpovědnost nést měli, by tak získali velmi snadný argument, proč něco nefunguje jak má. Prioritou je bezpečnost. Rovněž bychom rádi navázali na spolupráci s pořadateli v tom směru, že by zástupce AJR nejen trať kolaudoval, ale byl by přítomen ve voze bezpečnostního delegáta a mohl by pomáhat s bezpečností při samotném závodu. Tato praxe se v minulosti již osvědčila.
Besedy s AJR
Nový výkonný výbor chce být více v kontaktu s jezdci, a tak by rád v půli roku (období červenec – září) uspořádal sezení s jezdci, kde by se probírala dosavadní činnost AJR a zároveň by byl prostor pro diskusi s jezdci. Aby se odstranil jistý pragocentrismus, jako důležité se považuje, aby toto setkání proběhlo na Moravě. Dosud bylo tradiční setkání s jezdci jen v rámci závodu motokár, který pořádá eWRC.cz, nyní bychom tento model rádi rozšířili.
Zpravodaj AJR
Od druhé půlky roku 2012 začal vycházet Zpravodaj AJR, kde se rozebírala aktuálně řešená témata. Tento E-mailový zpravodaj dostávali pouze členové AJR a výkonný výbor by rád tento komunikační prostředek rozšířili o všechny jezdce rally + členy AJR. Kdo nebude zpravodaj dostávat, může si o jeho zasílání napsat na adresu info@ajr.cz. A stejně tak, kdo nebude chtít tento zpravodaj, může se na stejnou adresu obrátit a z doručování se odhlásit. Obsahem budou například komentované zápisy ze Svazu rally, novinky, které se chystají pro jezdce nebo týmy a další užitečné informace. Však uvidíte.
Spolupráce s partnery
Rádi bychom členům AJR přinesli výhody, tak jak tomu bylo i v minulosti. První takovou vlaštovkou je navázání spolupráce s internetovým obchodem RZ1.cz, který všem členům AJR poskytuje 5% slevu z koncových cen (www.rz1.cz). O této výhodě se více rozepíšeme v další tiskové zprávě a ve Zpravodaji AJR. Do budoucna chceme portfolio výhod rozšířit o další zajímavé výhody.
Mediální dopad Dosavadní praxe vydávání článků primárně přes server eWRC.cz a vlastní web www.ajr.cz se ukázala jako dobrá, ale nedostatečná. Bývalý člen výkonného výboru AJR Jirka Sutr se účastnil diskuse při akci „Poslední Horizont Full 2012“. Z této diskuse vyplynulo, že hlavně moravští jezdci by uvítali vydávání článků přes servery Rallylife.cz nebo Autosport.cz. Se serverem Autosport.cz jsme se již domluvili a články, respektive tiskové zprávy by tam vycházet měly. Budeme spolupracovat i se serverem Rallylife.cz a prostor nabízí i časopis Rally. Vše bude záležet od daného obsahu. Rozhodně však chceme zapracovat na tom, aby činnost a práce AJR byla více vidět.
Online dotazníkový systém
Vedle stavby jednoduššího a přehlednějšího webu chceme společně s ním přinést novinku v podobě hlasování pomocí online dotazníků. Tyto dotazníky by byly vyuužity například pro hodnocení závodů nebo pro zjištění faktického názorů jezdců napříč jezdeckým spektrem. Dosavadní systém e-mailové adresy nazory@ajr.cz není špatný, ale z pohledu počtu zaslaných názorů málo efektivní. Proto chceme rozšířit způsob komunikace s jezdci o novou platformu. Při hodnocení jednotlivých podniků MMČR a MČR mají vyplněné dotazníky jezdců velkou váhu a v konečném důsledku mohou ovlivnit, zdali se daní soutěž vyskytne v kalendáři pro následující sezónu nebo ne. I z tohoto důvodu je škoda, že odevzdaných dotazníků z jednotlivých podniků je v řádech jednotek kusů.
AJR Cup 2014
Zatím pouze ve zkratce, protože podoba a koncept se ladí. Můžeme však prozradit, že bychom rádi podpořili mladé a nadějné jezdce určitou formou poháru. AJR sice nemá prostředky pro zajištění takového projektu, jako je například Clio R3 Cup, v plánu je přinést závodníkům hlavně zkušenosti a mediální podporu. Zatím neprozradíme více, protože celý projekt teprve připravujeme, brzy však oznámíme více v samostatné tiskové zprávě, kterou si tento projekt rozhodně zaslouží.
Závěrem
Je toho mnoho co chceme udělat, postupně vás budeme o všem informovat. To je vedle faktické práce pro jezdce a týmy v rally druhý nejdůležitější bod, který chceme vylepšit. Jednoduše ať máte o všem podstatném přehled. Radost nám udělal dramatický nárůst čtenářů Facebook stránky www.facebook.com/asociacejezdcurally, díky tomuto sociálnímu médiu máme daleko bezprostřednější systém komunikace s posádkami. I vy se můžete snadno přidat kliknutím na tlačítko „to se mi líbí“ přes odkaz výše. Dále bychom chtěli doplnit, že nadále je možné podávat přihlášky do AJR. Formulář je dostupný zde www.ajr.cz/images/registracni_list_asociace.pdf.
Zdraví vás nový výkonný výbor AJR – Pavel Kohout, Tomáš Plachý, Jan Šlehofer, Petra Řiháková a Jan Pilař.
Když je tam strom taky zkusíš co vydrží,než se o něj rozstřelíš,jak moc se o něj můžeš otřít?
Řvete že jsou letiště -ano jsou to je fakt,jak je řešit jinak než ret.??
Kupte pozemky lesy a vytvořte tam RZ dle svých představ a každý rád vstup na takovou RZ zaplatí
Vrátníček- no tak pak už zbývá jen (Ječmínkovo) stop&go - to by jsi byl spokojenej? To jestli si poškodíš auto o ret. je především o tvojí hlavě ne o balíku slámy. Navíc se používají všude ve světě z tohoto důvodu,že do něj nikdo nepůjde aby si nepoškodil auto,ale tady se zas vymýšlí vše po česku jak s čím nelíp vy.....
Jinak jedeš snad třídu ne? A v té mají všichni přibližně stejnou techniku a podmínky.
Jinak on i ten 9.násobný WRC Champion Loeb spoustu míst prodá.
Ale vy tu nikdo asi neprodáte ani centimetr tratě ?? - to pak ale nemáte v hlavách vše v pořádku a vtom případě je to vstupenka na průser.
V rakousku jsou ty balíky běžně ve vnitřku zatáček aby se nekatovalo.
Ale tady zas bude keců jak je to špatně
A navíc pak zas brečíte, že je to rozmlácené, že se na tom nedá jet, že si ničíte auta, ale katují jezdci ne diváci a pořadatelé.
To rallymodels:A jak jsem podkopal autoritu AJR či nohy když napíšu svůj názor???Co bylo dříve třeba v 80tých letech jinak u nás v rally,byli retardéry a AJR???Vše fungovalo a nikdo neremcal...
jinak s balíkama mají problémy i velmistři a nadpozemští ne??? https://www.youtube.com/watch?v=4uYyQqxo-YM
V 80.letech řídili auta jezdci ne z 60% elektronika,V kleci nebylo 100m trubek a kastle nebyly tak tuhé jako dnes,gumy,tlumiče byly jinde než jsou dnes.
Dnes není díky vymoženostem doby respekt a jsou průsery v míře v jaké jsou. A pokud v té době průsery byly tak jsi se je nedověděl on-line,neviděl jsi videa ani fotky,málo kdy jsi se o tom dočetl v našich končinách.
To hujer:Ano to je pravda ale dřív se nekatovalo,nebyl bordel vytahaný a nebyla špička a pak ostatní???
Trubky,kastle -patřily k těm tebou zmiňovaným 80. letům versus dnes.
Jinak v té době se závodilo hlavně hlavou a rukama jezdci krotili auta- dnes se závodí hlavně penězma - kdo je má byť v mnoha případech neumí auto ovládnout závodí,povětšinou však mimo RZ
chodil jsem v té době a chodím i dnes bez pásky na očích,jen tehdy nebyli lidi tak arogantní a nadřazené hovada jako je tomu dnes.
K tebou zmiňované nabídce RZ na BR - nic o tom nevím nemůžu komentovat.
pokud je to tak atraktivní RZ jistě ji využije jiný pořadatel dle polohy-např. Kopná