6. 3. 2013 10:46 − 3691× − 30

AJR 2013 – 2014: Na vědomost se dává…

Koncem února se v Praze sešel nový výkonný výbor AJR ve složení Pavel Kohout, Tomáš Plachý, Jan Pilař, Jan Šlehofer a Petra Řiháková.

Koncem února se v Praze sešel nový výkonný výbor AJR ve složení Pavel Kohout, Tomáš Plachý, Jan Pilař, Jan Šlehofer a Petra Řiháková. Hned na úvod byl novým výkonným výborem do jeho čela AJR znovuzvolen Pavel Kohout, který byl rovněž nominován jako zástupce jezdců v Svazu rally Autoklubu ČR, kde musí ještě dojít na schválení Prezidiem Autoklubu ČR. Hlavními tématy schůzky bylo projednat plán aktivit na roky 2013 a 2014.

Návrat ke kořenům

Výkonný výbor se shodl, že by měl proběhnout určitý návrat ke kořenům, tedy k řešení témat bezpečnosti v rally. Ostatně s tímto byla také AJR původně založena. Velký důraz chceme klást na kontroly tratí z pohledu bezpečnosti. AJR dále bude pokračovat ve spolupráci při výzkumu FHR systémů (HANS) a jejich dopadů na zdraví posádky. Je to běh na dlouhou trať, Petr Černohorský této oblasti věnoval velké množství času a nový výkonný výbor na ní chce navázat a pokračovat. Nechceme, aby se z AJR stala organizace, která bude muset schvalovat valnou většinu věcí okolo rally. Jednoduše proto, že to pak vede k tomu, že by AJR byla rovněž za vše odpovědná a ti co by odpovědnost nést měli, by tak získali velmi snadný argument, proč něco nefunguje jak má. Prioritou je bezpečnost. Rovněž bychom rádi navázali na spolupráci s pořadateli v tom směru, že by zástupce AJR nejen trať kolaudoval, ale byl by přítomen ve voze bezpečnostního delegáta a mohl by pomáhat s bezpečností při samotném závodu. Tato praxe se v minulosti již osvědčila.

Besedy s AJR

Nový výkonný výbor chce být více v kontaktu s jezdci, a tak by rád v půli roku (období červenec – září) uspořádal sezení s jezdci, kde by se probírala dosavadní činnost AJR a zároveň by byl prostor pro diskusi s jezdci. Aby se odstranil jistý pragocentrismus, jako důležité se považuje, aby toto setkání proběhlo na Moravě. Dosud bylo tradiční setkání s jezdci jen v rámci závodu motokár, který pořádá eWRC.cz, nyní bychom tento model rádi rozšířili.

Zpravodaj AJR

Od druhé půlky roku 2012 začal vycházet Zpravodaj AJR, kde se rozebírala aktuálně řešená témata. Tento E-mailový zpravodaj dostávali pouze členové AJR a výkonný výbor by rád tento komunikační prostředek rozšířili o všechny jezdce rally + členy AJR. Kdo nebude zpravodaj dostávat, může si o jeho zasílání napsat na adresu info@ajr.cz. A stejně tak, kdo nebude chtít tento zpravodaj, může se na stejnou adresu obrátit a z doručování se odhlásit. Obsahem budou například komentované zápisy ze Svazu rally, novinky, které se chystají pro jezdce nebo týmy a další užitečné informace. Však uvidíte.

Spolupráce s partnery

Rádi bychom členům AJR přinesli výhody, tak jak tomu bylo i v minulosti. První takovou vlaštovkou je navázání spolupráce s internetovým obchodem RZ1.cz, který všem členům AJR poskytuje 5% slevu z koncových cen (www.rz1.cz). O této výhodě se více rozepíšeme v další tiskové zprávě a ve Zpravodaji AJR. Do budoucna chceme portfolio výhod rozšířit o další zajímavé výhody.

Mediální dopad Dosavadní praxe vydávání článků primárně přes server eWRC.cz a vlastní web www.ajr.cz se ukázala jako dobrá, ale nedostatečná. Bývalý člen výkonného výboru AJR Jirka Sutr se účastnil diskuse při akci „Poslední Horizont Full 2012“. Z této diskuse vyplynulo, že hlavně moravští jezdci by uvítali vydávání článků přes servery Rallylife.cz nebo Autosport.cz. Se serverem Autosport.cz jsme se již domluvili a články, respektive tiskové zprávy by tam vycházet měly. Budeme spolupracovat i se serverem Rallylife.cz a prostor nabízí i časopis Rally. Vše bude záležet od daného obsahu. Rozhodně však chceme zapracovat na tom, aby činnost a práce AJR byla více vidět.

Online dotazníkový systém

Vedle stavby jednoduššího a přehlednějšího webu chceme společně s ním přinést novinku v podobě hlasování pomocí online dotazníků. Tyto dotazníky by byly vyuužity například pro hodnocení závodů nebo pro zjištění faktického názorů jezdců napříč jezdeckým spektrem. Dosavadní systém e-mailové adresy nazory@ajr.cz není špatný, ale z pohledu počtu zaslaných názorů málo efektivní. Proto chceme rozšířit způsob komunikace s jezdci o novou platformu. Při hodnocení jednotlivých podniků MMČR a MČR mají vyplněné dotazníky jezdců velkou váhu a v konečném důsledku mohou ovlivnit, zdali se daní soutěž vyskytne v kalendáři pro následující sezónu nebo ne. I z tohoto důvodu je škoda, že odevzdaných dotazníků z jednotlivých podniků je v řádech jednotek kusů.

AJR Cup 2014

Zatím pouze ve zkratce, protože podoba a koncept se ladí. Můžeme však prozradit, že bychom rádi podpořili mladé a nadějné jezdce určitou formou poháru. AJR sice nemá prostředky pro zajištění takového projektu, jako je například Clio R3 Cup, v plánu je přinést závodníkům hlavně zkušenosti a mediální podporu. Zatím neprozradíme více, protože celý projekt teprve připravujeme, brzy však oznámíme více v samostatné tiskové zprávě, kterou si tento projekt rozhodně zaslouží.

Závěrem

Je toho mnoho co chceme udělat, postupně vás budeme o všem informovat. To je vedle faktické práce pro jezdce a týmy v rally druhý nejdůležitější bod, který chceme vylepšit. Jednoduše ať máte o všem podstatném přehled. Radost nám udělal dramatický nárůst čtenářů Facebook stránky www.facebook.com/asociacejezdcurally, díky tomuto sociálnímu médiu máme daleko bezprostřednější systém komunikace s posádkami. I vy se můžete snadno přidat kliknutím na tlačítko „to se mi líbí“ přes odkaz výše. Dále bychom chtěli doplnit, že nadále je možné podávat přihlášky do AJR. Formulář je dostupný zde www.ajr.cz/images/registracni_list_asociace.pdf.

Zdraví vás nový výkonný výbor AJR – Pavel Kohout, Tomáš Plachý, Jan Šlehofer, Petra Řiháková a Jan Pilař.

Komentářů celkem: 30
7. 3. 2013 20:07
0 0
Pánové a já bych ještě velmi doporučil protikatovací(nějaké) zábrany.Ono obyčejně po projetí "špičky" už ta trať vypadá trochu jinak jak při psaní rozpisu.A to neberu že se ničí krajnice apodobně a tím pádem nižší třídy jedou na uplně něčem jiném.Třeba by to pomohlo i k udržení rally u nás.Páč katování je dle mě trošku podvůdek.Když bude trať jasně vyznačena nemůže nikdo podvádět a všichni pojedou za stejných podmínek.
7. 3. 2013 20:24
0 0
hoši ,hoši vy jste se vším nesouhlasní,jak se pak můžete na něčem dohodnout? tak nejednotné ret.-špatně.Jednotné (balíky) - taky špatně,pořádná penalta taky špatně.
Když je tam strom taky zkusíš co vydrží,než se o něj rozstřelíš,jak moc se o něj můžeš otřít?
Řvete že jsou letiště -ano jsou to je fakt,jak je řešit jinak než ret.??
Kupte pozemky lesy a vytvořte tam RZ dle svých představ a každý rád vstup na takovou RZ zaplatí
Vrátníček- no tak pak už zbývá jen (Ječmínkovo) stop&go - to by jsi byl spokojenej? To jestli si poškodíš auto o ret. je především o tvojí hlavě ne o balíku slámy. Navíc se používají všude ve světě z tohoto důvodu,že do něj nikdo nepůjde aby si nepoškodil auto,ale tady se zas vymýšlí vše po česku jak s čím nelíp vy.....
Jinak jedeš snad třídu ne? A v té mají všichni přibližně stejnou techniku a podmínky.

Jinak on i ten 9.násobný WRC Champion Loeb spoustu míst prodá.

Ale vy tu nikdo asi neprodáte ani centimetr tratě ?? - to pak ale nemáte v hlavách vše v pořádku a vtom případě je to vstupenka na průser.


7. 3. 2013 20:33
0 0
Hujer má pravdu předsedo smajlík
V rakousku jsou ty balíky běžně ve vnitřku zatáček aby se nekatovalo.
Ale tady zas bude keců jak je to špatně

A navíc pak zas brečíte, že je to rozmlácené, že se na tom nedá jet, že si ničíte auta, ale katují jezdci ne diváci a pořadatelé.
7. 3. 2013 20:54 Upraveno 21:00
0 0
To starej pes:Budeš se divit ale můžeš mít více druhů retardéru a stejně je nedáš.Tak třeba na Barumce a erzeta Maják.Pokud se bude startovat ve Zlíně tak začátek erzety a její třetita znamená bez retardéru protože jsou to ůseky sotva třeba na Haničkovu žiletku kterou tu jezdí a nejen on,je to komunikace v lese sotva na šíři jeho auta a o místech erzety Pindula ani nemluvně.Pořád se bavím o rychlých a nebezpečných místech kde to prostě odporuje všemu.Ano jiný druh retardéru a menší průměr budiš ale ne za zatáčkou nebo horizontem...
To rallymodels:A jak jsem podkopal autoritu AJR či nohy když napíšu svůj názor???Co bylo dříve třeba v 80tých letech jinak u nás v rally,byli retardéry a AJR???Vše fungovalo a nikdo neremcal...smajlík
jinak s balíkama mají problémy i velmistři a nadpozemští ne??? https://www.youtube.com/watch?v=4uYyQqxo-YM
7. 3. 2013 21:12 Upraveno 21:13
0 0
Přečti si to po sobě v 1. příspěvku. Ta ironie je tam dle mě zjevná.

V 80.letech řídili auta jezdci ne z 60% elektronika,V kleci nebylo 100m trubek a kastle nebyly tak tuhé jako dnes,gumy,tlumiče byly jinde než jsou dnes.
Dnes není díky vymoženostem doby respekt a jsou průsery v míře v jaké jsou. A pokud v té době průsery byly tak jsi se je nedověděl on-line,neviděl jsi videa ani fotky,málo kdy jsi se o tom dočetl v našich končinách.
7. 3. 2013 21:17
0 0
Bobin:Kapánek ti budu oponovat.V letech cca 70-80 byly auta s výkonem okolo cca 110-180 koníků max.Dnes jezdí po té samé trati auta která jsou výkonově jednou nebo i více výkonově dál proto je nutné je kapánek umravnit(zpomalit) ale ne na úkor kvality a navíc jak jsem již psal zajistit všem stejné podmínky.Není přece možné aby špička vykatovala tunu bordelu a malé třídy si to musely "vyžrat"!
7. 3. 2013 21:33 Upraveno 21:36
0 0
Tak proč to nenapíšeš doslova nebo necituješ co se ti nelíbí???Já si za tím stojím jako ty za svým.A co tu pleteš trubky s kastalama když jsme nakously retardéry???Asi chodíš na dnešní rally s páskou přes oči když si myslíš že to není pravda v tom mém prvním příspěvku.To je realita chlape...Co se týká těch pozemků pro rally u nás.Ředitel Barum rally dostal nabídku pro erzetu která se u nás nikdy nejela a jediná jeho odpověd byla že se nehodí pro soudobé sponzory Barum rally a IRC...co víc chceš řešit...smajlík
To hujer:Ano to je pravda ale dřív se nekatovalo,nebyl bordel vytahaný a nebyla špička a pak ostatní???smajlík
7. 3. 2013 22:30
0 0
B.. celý tvůj 1. příspěvek vyznívá ve stylu-dělejte co chcete je to stejně zbytečné - pokud nabudou nic dělat . nic se nezmění.Viz ret. a katování

Trubky,kastle -patřily k těm tebou zmiňovaným 80. letům versus dnes.

Jinak v té době se závodilo hlavně hlavou a rukama jezdci krotili auta- dnes se závodí hlavně penězma - kdo je má byť v mnoha případech neumí auto ovládnout závodí,povětšinou však mimo RZ
chodil jsem v té době a chodím i dnes bez pásky na očích,jen tehdy nebyli lidi tak arogantní a nadřazené hovada jako je tomu dnes.

K tebou zmiňované nabídce RZ na BR - nic o tom nevím nemůžu komentovat.
pokud je to tak atraktivní RZ jistě ji využije jiný pořadatel dle polohy-např. Kopná
11. 3. 2013 14:09
0 0
Když už tu probíráte ty retardéry,podíval se někdo na nákres retardéru,který je uveden ve Standartních propozicích? Tento retardér nejde z technického hlediska vůbec postavit,jelikož tam chybí několik základních kót a některé jsou zavádějící.Přesto byl tento retardér odsouhlasen do ZU rally Šumava a podepsán jak zástupcem FASu,tak ředitelem soutěže.
11. 3. 2013 16:35
0 0
jarda klouček:Pane kolego, tomu nákresu jsem se smál hned na školení,pětileté dítě by to nakreslilo lépe...a logičtěji..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!