Jan "WRCko" Pilař - eWRC.cz
13. 3. 2013 21:01 − 3046× − 1

WRT: Devátá třída – kompletní školní rok před námi

V loňském roce jsme to naše rally působení zakončili docela pozitivně.

V loňském roce jsme to naše rally působení zakončili docela pozitivně. Řečí čísel jsme dopadli takto:

* 7. místo ve skupině soudobých automobilů 1600 – 2000 (z 15.)

* 2. místo mezi posádkami, které jely 3 soutěže PČR (z 6.)

* 38. místo v absolutním pořadí Poháru České republiky (z 71.)

S ohledem na to, že jsme jeli jenom tři soutěže Poháru ČR to v našich očích není vůbec špatné. Po skončení sezóny jsme si tedy položili otázku „co dál“. Nechápejte to tak, že máme pocit mistrů světa a že Pohár ČR je nám malý. To vůbec ne. Začaly se střádat plány na rok 2013, kdy cílem bylo jet alespoň šest podniků MČR, tedy rallysprinty. A co auto? Tak tam nebylo moc co řešit. Spolupráce, úroveň auta a týmové zázemí u Kolář Racing je pro nás na natolik profesionální úrovni, že nemá smysl podstupovat experimenty a hledat jiné auto nebo tým. I letos tedy pojedeme S Hondou Civic VTi. Ale postupně.

Co pojedeme

Pro rok 2013 opouštíme Pohár ČR, a to hlavně z toho důvodu, že chceme mít přímé porovnání s vozy stejné třídy. Je určitě dobře, že se upravily skupiny SA a už spolu nebudou závodit dvoulitrová Ačka s šestnáctistovkovým Nkem v rámci jedné skupiny, ale pro nás už začalo být rovněž důležité mít nižší startovní číslo s ohledem na partnery týmu. I když se díky partnerům podařilo sehnat rozpočet na celou sezónu rallysprintového mistrovství, musíme bohužel vynechat z Vrchovinu. Tedy hned první závod sezóny. Ale pokud vše půjde jak má, tak si Vrchovinu vynahradíme ve Vyškově, kde by s námi opět startoval Jan Dohnal. Ale to je hudba budoucnosti, nejprve bude nutné neničit pneumatiky, ideálně ani auto a jet si svým tempem. Podali jsme přihlášku do Pirelli Cup 2013, s tím se tedy pojí i logická změna dodavatele pneumatik na naše auto. Snad nám změna prospěje a nebudeme se potýkat s takovým množstvím defektů jako v loňském roce.

S čím pojedeme

Reálně ještě neumíme využít možnosti naší Hondy Civic VTi, a tak by nedávalo žádný smysl přestupovat do jiného auta. VTičko je natolik hodné, že se s ním můžeme dál učit a případně odpustí nějakou tu jezdeckou chybu. A díky tomu, že jsme s ničím rychlejším nezávodili, nemáme ani pocit, že by Honda jela pomalu. Máme jí rádi a asi není levnějšího auta v poměru cena a výkon než je VTičko. A i díky ceně provozních nákladů si můžeme dovolit jet celou sezónu. Pro porovnání, jeden závod třeba s C2 R2 jsou tři závody s Hondou. A to je prostě znát.

S kým pojedeme

Zde k moc zásadním změnám nedochází. Kámoši jak hrom jsou Honza a Tom, takže obsah vozu bude pořád stejný. Naše týmová děvčata Helenku a Evičku doplní ještě Zuzanka, která se bude starat o předpověď počasí nejen pro nás, ale i pro tým Honzy Dohnala. Spolupráce s Kolář Racing již byla zmíněna, ale další personální změna je u našich dvorních fotografů. Týmového taťku Vlastíka doplnil již v roce minulém Tomáš Krátký, a tak i z něj se pro letošek stal ofiko týmový fotograf. Což mu nepřinese vůbec nic, kromě prodírání se hrůzným terénem za pěknou fotkou. Powered by…

Jedna věc je důležitá. Rally by se nemohlo jet bez partnerů, kteří nejen závodění podpoří, ale třeba ji dokáží prožívat společně s celým rally týmem. A nám je ctí, že pro letošní sezónu se nám podařilo získat takového partnera společnost DAQUAS. Tato společnost se stává hlavním partnerem sezóny 2013. DAQUAS na českém a moravském trhu působí od jara roku 1991. Svým zákazníkům nabízí odborné konzultace, poradenství a prodej software licenci, kdy nejvíce jsou zastoupeny produkty společností Microsoft, Symantec, Adobe, GFI a další.

Děkujeme za důvěru a těšíme se na společné kejkle.

Těšíme se…

Aktuální stav je, že jsme již prošli školením a získali tak Národní licence typu C. Koupili jsme nové helmy 3M Peltor kompatibilní s FHR, Honza pořídil HANS od SCHROTHu a Tom novinku – SIMPSON. Pak ještě dalších pár drobností jako rukavice, kukly, spodní výbavu. Vše dodávali kluci z internetového obchodu RZ1.cz. Naše závodní Honda byla vybavena osmibodovými pásy SPARCO a tak. Takže jsme zase chudí jak kostelní myši :-). Přes nemalé investice se do sprintů moc těšíme a už teď střiháme metr do prvního závodu, kterým bude Rally Lužické Hory. Jako vždy vás zveme na náš Facebook www.facebook.com/wrckorallyteam, kde najdete více živého obsahu.

Zdraví vás Honza, Tom, Tom, Vlastík, Zuzka, Helča a Evča.

Komentářů celkem: 1
18. 3. 2013 11:261
0 0
Ať to lítá! Těším se jak malý děcko smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!