19. 3. 2013 18:01 − 2784× − 0

Právě vychází magazín Rally 2/2013

Nové číslo časopisu Rally opět přináší spoustu zajímavého čtení.

Z obsahu aktuálního čísla:

Pozvánka IV. MOGUL TESTOVACÍ RZ ŽIŽELICE

Na konci března se ve středočeské obci Žiželice již počtvrté rozezvučí závodní vozy.

Pavel Janeba – Od Motorsportu k černé magii

Pavel Janeba šéfoval čtrnáct let továrnímu týmu Škoda Motorsport. Po odchodu z mladoboleslavské stáje ale zůstal motorsportu věrný. V Česku zastupuje výhradního dodavatele pneumatik Michelin, společnost Pneu-sport. O českém rallysportu má tím pádem stále dokonalý přehled.

Josef Peták – Jezdci a pořadatelé k sobě musí mít úctu

Příbramský jezdec Josef Peták patří k nejzkušenějším pilotům domácího startovního pole. Řídil špičkové dvoukolky i čtyřkolky, získal nespočet mistrovských titulů. Letos odstartuje už devatenáctou sezonu. Ale kromě závodění se svými aktivitami kolem Rally Příbram podíval i na druhou stranu "barikády".

Miroslav Plíhal – "Mašinky" chtějí bavit sebe i diváky

Nepřehlédnutelný "mašinkový" design a stále se lepšící výkony – tak by se dala charakterizovat loňská sezóna Miroslava Plíhala. Litoměřický pilot ji premiérově absolvoval za volantem speciálu elitní kategorie WRC. Přitom spatřil cílovou rampu všech osmi podniků sprinterského šampionátu. V nastoleném duchu hodlá se stávajícím spolujezdcem Jiřím Strossem, octavií týmu Profiko a pod hlavičkou Království železnic pokračovat i letos.

Nezapomenutelný "Baňa" oslavil sedmdesátiny

Co dnes dělá Josef Sivík? Coby… Jako chlap, který právě oslavil svou sedmdesátku, se stará o barák a o rodinu. Dřív totiž nebyl čas. Pořádný kus života prožil s volantem v ruce, jako soutěžní jezdec, zkušební řidič i okruhový pilot.

MS 1976 – 1978 (2. díl)

Na začátku druhé poloviny sedmdesátých let kralovaly stále legendární Lancie Stratos HF. Koncern Fiat se však rozhodl upřednostnit model 131 Mirafiori. Tím éra stratosu oficiálně skončila. V soukromých rukách však jedinečný vůz vítězil ještě celou řadu let. V bitvě o světové tituly začali soupeřit vlci v rouše beránčím – rodinné limuzíny s ostrými dvoulitrovými motory, které na první pohled vypadaly jako běžná sériová auta.

Legend Boucles de Spa – Strhující bitva v Ardenách

Populární belgické Legendy přitáhly opět obrovský zájem diváků, se kterým se malé lázeňské městečko Spa těžce potýká. Pořadatelé proto letos omezili počet startujících. Přesto se tradiční soutěže zúčastnilo 242 posádek ve dvou kategoriích, Legend a Classic. Není bez zajímavosti, že 45 jezdců se přihlásilo s vozy značky Porsche. Hlavní pozornost však poutali jezdci zvučných jmen.

Juha Kankkunen – O rychlosti na ledu

Finský soutěžák Juha Kankkunen se stal prvním čtyřnásobným mistrem světa v historii světového šampionátu. Jeho výkon později vyrovnal krajan Tommi Mäkinen a následně výrazně překonal současný král soutěžních tratí Sébastien Loeb. Už méně je známé, že Juha se v únoru 2011, ve věku 51 let, stal první osobou na světě, která řídila vůz Bentley na ledu rychlostí více než 200 mil za hodinu (330,695 km/h).

Rally Sweden – Volkswagen získal první triumf s polem

Volkswagen Polo R WRC – Německá kvalita nese ovoce

Tak senzační nástup nového soutěžního speciálu Volkswagen Polo R WRC nečekal nikdo. Podle střízlivých odhadů se letos počítalo jen se sporadickým umístěním na stupních vítězů, první vítězství byla naplánována až na rok 2014.

Esapekka Lappi – Mimořádných patnáct měsíců

V srpnu 2011 se finský jezdec Esapekka Lappi postavil v Jyväskyle na start své premiérové soutěže ve světovém šampionátu. Jako téměř neznámý závodník vyhrál na domácí půdě s vozem Citroën C2 R2 MAX svou třídu. Pouhých patnáct měsíců nato sjel s vozem Škoda Fabia Super 2000 ze startovní rampy slavné Rallye Monte Carlo v pozici továrního jezdce Škody Motorsport.

Hyundai se vrací

Vzrušující okamžiky kolem světového šampionátu v rally pokračují. Po švédském triumfu nového člena elitní skupiny WRC klepe na dveře další automobilka – korejská značka Hyundai. Jejich prvním startem by se mohlo stát Rallye Monte Carlo 2014.

Opel Adam R2 – Opel se vrací do rally (od Adama)

Rally Guanajato Mexico – Startuje Sébastien Ogier další veleúspěšnou sérii?

Ilka Minorová – Velké jubileum malé Ilky

Ilka Minorová, dívčím jménem Petrasková, pochází z malé vesnice v Rakouských Korutanech. Vzhledem k její dnešní profesi je zajímavé, že do svých čtyř let vůbec nemluvila. Z této tiché a nenápadné dívky se ovšem stala jedna z nejvýznamnějších žen v celé historii mistrovství světa. Důkazem toho může být, že při mexické rally jako první žena pokořila metu sta startů ve WRC. Pro srovnání, ze současných spolujezdců má na svém kontě více startů pouze trojice: Daniel Elena (166), Jarmo Lehtinen (144) a Mika Anttila (130).

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!