Rally Il Ciocco – komentář

Na start úvodního podniku letošní sezóny, kterým se jako obvykle stala Rally Il Ciocco, dorazilo kolem sedmdesáti dvojic.

1. podnik italského mistrovství, 23. – 24. března, asfalt, 16 RZ – 153 km, Il Ciocco


Italský šampionát se kdysi honosil opravdu velkou kvalitou a o titul si to rozdávala spousta velkých jmen tamního rallysportu reprezentující oficiální týmy různých značek. Od té doby už uplynulo moře času a dnešní stav hlavního italského šampionátu vypadá dost tristně. Na start úvodního podniku letošní sezóny, kterým se jako obvykle stala Rally Il Ciocco, dorazilo kolem sedmdesáti dvojic, ovšem pouze necelá třicítka z nich je registrována do C.I.R. Mezi těmi, kteří o tyto body nemohli usilovat, se nachází i někdejší mistr Luca Rossetti, který dnes jezdí s tureckou licencí a jeho hlavní pozornost je směřována právě do této země. Domů si zřejmě odskočil pouze jednorázově, ovšem za volantem Mitsubishi Lancer EVO X R4 patřil mezi největší favority.


Foto: www.rallylink.it

Vloni se o titul odehrál duel mezi zástupci oficiální stáje Škody a Peugeotu, ze kterého jako obvykle vyšel vítězně Paolo Andreucci s 207 Super 2000. Jelikož zatím není k dispozici nová 208 T16 R5, úřadující mistr musel přesednout do podstatně slabší 208 R2, se kterou na titul rozhodně nezaútočí. Umberto Scandola za volantem Fabie Super 2000 setrval a papírově platil za největšího favorita šampionátu. To se změnilo až pár dnů před startem první soutěže, kdy oznámil ambice na domácí titul někdejší mistr Giandomenico Basso. Bývalý tovární pilot Fiatu spojil síly se stájí Power Car a do Il Ciocca přivezl 207 Super 2000. Nad jeho dalšími starty ovšem zatím visí otazník, neboť Basso ještě nemá sehnaný dostatek financí. Nakonec se tak může stát, že v boji o domácí trůn zůstane vedle Scandoly pouze Alessandro Perico, který i letos pokračuje s Peugeotem 207 Super 2000.


Foto: www.rallylink.it

Elwis Chentre a Rudy Michelini, které bylo dříve možné rovněž vídat za volantem favorizovaných speciálů kategorie Super 2000, pro letošek zvolili stejně jako Andreucci kategorii dvoukolek. Chentre stejně jako úřadující mistr usednul do 208 R2 a Michelini má k dispozici Renault Clio R3. S dvoukolkou se na startu objevil i Simone Campedelli. Za volantem Citroënu DS3 R3T většinu prvního dne udával tempo, ovšem tři zatáčky před cílem poslední zkoušky se mu rozpadly transmise. Do vedení se tak na konci sobotní etapy dostal Alessandro Bosca s Renaultem Clio R3. Andreucci se jej v neděli snažil dohnat, ale nakonec o necelých dvacet sekund prohrál. Těsně za úřadujícím mistrem navíc do cíle dorazil pilot Citroënu DS3 R3T Andrea Nucita, který si o pouhé 2,2 sekundy pohlídal bednu před dotírajícím Michelinim.


Foto: www.rallylink.it

Nejlepší nástup do soutěže v absolutní klasifikaci zaznamenal Basso, který vyhrával jednu zkoušku za druhou a nakonec si dílčích vítězství připsal sedm z dvanácti možných. Třikrát se z triumfu radoval Perico, který trochu překvapivě dokázal během proměnlivých podmínek udržet za svými zády Scandolu. Zástupce Škody se k lepším časům dostal až druhý den, kdy zaostal za etapovým triumfem o 1,7 vteřiny. To však bylo dáno spíše snížením tempa jasného lídra rally, neboť ani Perico moc nezaostal. Scandola se tak na začátek sezóny musel smířit s bronzovým stupínkem. Basso zkušeně kontroloval situaci a do cíle si dojel s minutovým náskokem pro své druhé vítězství na tomto podniku.


Foto: www.rallylink.it

Pořadí v cíli:
1. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (I) Peugeot 207 S2000 1:54.16,1
2. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +1.00,2
3. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) Škoda Fabia S2000 +1.28,4
4. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3.00,9
5. Lorenzo Bertelli/Lorenzo Granai (I) Ford Fiesta RRC +4.14,4
6. Gabriele Lucchesi/Titti Ghilardi (I) Peugeot 207 S2000 +5.20,9
7. Alessandro Bosca/Roberto Aresca (I) Renault Clio R3 +6.37,9
8. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 208 R2 +6.57,7
9. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) Citroen DS3 R3T +7.05,5
10. Rudy Michelini/Giancarla Guzzi (I) Renault Clio R3 +7.07,7

Konečné výsledky soutěže si můžete projít na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!