Hirvonen volá po změnách
Mikko Hirvonen, jednička Citroen Total Abu Dhabi World Rally Teamu, je v těžké pozici. Po třech soutěžích je s třiceti body na třetí pozici v hodnocení jezdců, horší je ale odstup na vedoucího Ogiera. Ten činí propastných 44 bodů. Rád by bezesporu svoji ztrátu snížil, po testování v Portugalsku ale není ze svého Citroenu DS3 WRC zrovna nadšený.
"Musíme něco udělat. Když nebudou žádné změny na autě, bude to stejné jako v Mexiku a pravděpodobně i výsledek bude stejný. To pro nás není nejlepší směr," nechce se smiřovat Fin s jízdou za francouzským Sebastianem Evo II.
"Na začátku sezóny byli trochu neznámými, ale to už je za námi. Ogier je velmi silný. Stál mimo, a teď je hladový po úspěchu a chce to všem dokázat. Bez kvalitního auta jej těžko porazím. Věřím však, že vše je možné," nechce jít Mikko Hirvonen do nadcházející portugalské soutěže s poraženeckou náladou. Rally de Portugal startuje 12. dubna 2013.
...citroen nemival ve sokych vyskach problemy;
...Ogier ma oproti roku 2011 mnohem vic zkusenosti a kilometru, aby slo porovnavat jeho tehdejsi vykon s ds3 versus Ostberg;
...aha, ubrali a leteli mnohem dal. Takze lepsi aerodynamika a vetsi maximalka pro citroen?
A tva poslední věta naprosto určuje jak jsi schopen srovnávat...
ALE vyvozovat ze Švédské rally, kde POLO vyhrálo o 42 sec., že je DS3 o dost pozadu, to mi přijde trochu zbrklé. Na Monte vyhrála DS3 nad POLEM o 1 min. 40 sec., to bych tedy mohl napsat, že je o hodně rychlejší právě DS3.
Jsem rád, že Hirvo použil stejná slova na adresu Ogiera, která jsem použil před pár týdny- že je hladový! To je přesně ono. A také jsem napsal, že ten rok mimo nebyl ztracený, že se skvělou Fabií chodil na limit a ještě jezdecky vyrostl a navíc měl spoustu příležitostí, poznat svoje nové nářadí "do šroubku". Alespoň pár lidí, kteří vidí souvislosti a mají nadhled, to i tady vyslovuje. Jiní to - zase "svádějí" jednoduše na auta...
Okruhový - čistý(a náročný na preciznost!) styl, který jede duo Sebů, je dnes efektivnější, než styl seveřanů. Rally jsou dnes kratší, jednotlivé rally se jedou prakticky totožně a špičkoví jezdci jsou schopní si je dnes pamatovat zatáčku od zatáčky "sakumprdum". Snad by ani nepotřebovali rozpis- mimo měnících se podmínek na některých podnicích- což i občas předváděli na kameru. A proto je dnes možné - a výhodné - používat právě tento "okruhový" styl- a to nejen na asfaltu, ale i na šotolině!
Puťo: Co se týče Ogiera a Loeba. Ogi už před dvěma lety ukazoval, že Mistrovi víceméně stačí a o útok na titul se připravil svými - zbytečnými - chybami, když mu i párkrát štěstí nahrálo. Jsem přesvědčený, že od té doby šel ještě nahoru- třeba ne tolik v rychlosti, ale ve vyrovnanosti, spolehlivosti(to nám ostatně bude moci ještě potvrdit-či vyvrátit, protože ta jeho vysoká převaha bude svádět k machrování- on, ale i v komentářích dnes vystupuje opravdu vyrovnaně, vyzrále). Proto si myslím, že jsou oba dnes minimálně vyrovnaní. Nevím, jestli Mistr se ve svých skoro 40-i, může ještě někam dál posouvat. Spíš si myslím, že pilot, který 10 let byl navyklý na nějaký režim, tím, že ho teď "narušil", možná něco ze své suverenity ztratí. Ale možná tomu bude právě naopak- naštěstí ještě alespoň dvě rally spolu pojedou...
Podaktorý z Vás by mohli sem tam začať vetou myslím si a nie ja viem na betón toť vše.