Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 3. 2013 18:01 − 2674× − 0

Nová sezóna stále hlasitěji klepe na dveře

Po zimní přestávce se již za necelý týden rozběhne i Pohár ČR, proto se krátce poohlédněme za uplynulou sezónou.

Loňská sezóna Poháru ČR v rally sestávala z celkem deseti soutěží z nichž se posádkám započítávalo šest nejlepších výsledků, avšak jak je v Poháru zvykem, velká část soutěžních dvojic absolvovala pouze vybrané rally. V průběhu roku se posádky podívali dvakrát na soutěž velkého mistráku, konkrétně při Valašské rally a Rally Hustopeče, jeden podnik – Vyškov byl „soukromým“ pro posádky PČR a MČRHA a zbylých sedm kol Poháru ČR se odehrálo při soutěžích sprintrally.

Na konci sezóny jsme v absolutní klasifikaci našli celkem 51 posádek, které splnily podmínky pro klasifikaci a byly započítány do celkového pořadí. Nejvíce bodů dokázal nasbírat Jiří Kašpar s Octavií, který se stal absolutním vítězem Poháru ČR a zároveň teprve druhým pilotem, který dokázal zvítězit za volantem dvoukolky. Před ním to dokázal jen pozdější mistr Evropy v rally historiků Miroslav Janota v roce 2007 za volantem Ascony B. Kašpara na stupních vítězů doplnily dva piloti Lancerů, nejprve stříbrný Šmíd pilotující „šestku“ a bronzový byl hodnocen Hendrich se „sedmičkou“.

Už teď můžeme předeslat, že letos vítěz Poháru Jiří Kapšar zůstane věrný Poháru ČR a pokusí se o obhajobu vítězství. “Hodnocení sezóny 2012 musí být pozitivní, vyhráli jsme absolutně v PČR. Co se jednotlivých závodů týká, tak je samozřejmě potenciál ke zlepšování. Na závody jezdíme hlavně pro zábavu a ta loni byla, takže jsem docela spokojený. Co nás čeká letos přesně nevím, zatím v první polovině sezóny pojedem asi vše, pak se uvidí podle situace. Hodně nás mrzí vyřazení noční části Hustopečí, toho je škoda. Jinak se těšíme na všechny závody, tak uvidíme.“

Při rekapitulaci výsledků se nyní podívejme na jednotlivé skupiny. Ve skupině Soudobých automobilů zvítěžil Kašpar, kterého na stupních doplnil Vedra startující s Fabií, jenž o 5 bodů porazil Steinera se Swiftem. V jednotlivých třídách této skupiny se vedlo nejlépe následujícím pilotům. Mezi nejsilnějšími soudobými automobily zvítězil Hendrich před Myslivcem a Lešákem. Mnohem lépe obsazenou třídu SA2 ovládl Kapšar, kterého následovali Mechl a Švec. V nejslabší třídě SA1 zvítězil Steiner, druhý byl Vedra a třetí Zahrádka.

Dalším z několika málo jezdců, co reagovali na žádost o zhodnocení uplynulé sezóny a odkrytí plánů na tu současnou byl Viktor Mechl. Toho však letos za volantem Felicie KitCar v rally neuvidíme. “Letošní rok bude patřit okruhům. V červenci se chystám na týmovou čtyřiadvacetihodinovku na Slovakiaringu. Mimoto bych si rád vyzkoušel jízdu ve formuli, nebo jiném okruhovém speciálu. Týmový Civic samozřejmě nezůstane ležet ladem. Kolega Mirek Kadlec s ním pojede minimálně pět soutěží PČR a díky přidání třídy do 1600ccm pomýšlí na medailové umístění. Já dlouhodoběji směřuji k propagačním jízdám historiků, kde nejde o výsledek, ale o efekt. Tak mohu bavit sebe i diváky. Lákají mě vozy s hnanou zadní nápravou jako Lancia 037 nebo Stratos. Jak to vše dopadne, ukáže čas.“

Zatím to tedy vypadá, že stříbro v SA2 svého obhájce mít nebude a další medajlí, která bude volná, neb nebude letos obhajována je ta zlatá ze třídy SA1, protože Steiner plánuje přestup do MČRHA. „Loňská sezóna pro mě byla velice úspěšná. Dokonce nejlepší v kariéře. Původně se mělo odjet pár závodů, ale s Milanem jsme si řekli, že pokud pojedem, tak kompletní Pohár. Podařilo se odjet 8 z deseti podniků. Zbylé dva podniky byli dvoudenní a jednak kvůli financím a dálce jsme se jich nezúčastnili. Povedlo se nám udělat mistra ve třídě, takže lépe už to dopadnout nemohlo. Co mi určitě zůstane dlouho v paměti je absolutně vyhraná rychlostní zkouška v Poháru na Rallysprintu Kopná a druhé místo absolutně na Rally Jeseníky. Zapomenout bych chtěl na Pačejov, kdy jsme vinou technické závady šli přes střechu. Pro letošek jsme Swifta otestovali na MČR-historiků. Ovšem co pojedeme, to zatím nevíme. Nově mé otcovské povinnosti mi jak finančně, tak časově nedovolují se plně věnovat soutěžím jako vloni. Poukouším se sehnat finance na tři starty – Krumlov, Pačejov a Příbram v rámci MČR-historiků. Uvidíme jestli se nám to povede.“

Bronzovým v SA1 byl Jiří Zahrádka, který se na rozdíl od předchozích jezdců plánuje objevit v Poháru i v letošním roce. “Za první bych chtěl poděkovat za oslovení a za práci co si s náma "poháristama" děláš!:-) Jsem rád že se nás snaží někdo zviditelnit! Loňská sezóna byla pro mě jedna velká neznámá a hlavně obrovská výzva! První sezóna v PČR navíc s novým autem a s novým navigátorem. I přes odstoupení v prvním závodě na Rally Vrchovina skončila nakonec sezóna nad naše očekávání. Netušil jsem, že hned v první sezóně bych mohl konkurovat nejrychlejším "malorážkám"! V letošní sezóně by jsme rádi zůstali na stupních vítězů, ale to samozřejmě záleží na spoustě okolností a štěstí. Byl bych rád, kdyby se počet startujících zvednul, nebo minimálně zůstal stejný jako loni! Každopádně už se těšíme na další souboje! :-)“

Tímto jsme vyčerpali třídu soudobých automobilů a proto se podívejme na skupinu HA. Zde bylo pořadí na stupních vítězů Kynčl, Nedbal, Hlavička. Nejsilnější třída historiků měla na konci sezóny pouhé dva klasifikované a to vítěze Hlavičku a druhého Randýska. Třída HA2 byla na konci sezóny v pořadí Kynčl, Nedbal, Reger. V HA1 nebyl nakonec klasifikován nikdo. Posledním co nám zbývá, je skupina V, která byla velmi slušně obsazená a z vítězství se zde radoval Šmíd, kterého náledoval Hrabec a nejlepší trojici uzavřel Král.

Rekapitulaci máme za sebou a nyní již nezbývá než popřát do letošní sezóny všem posádkám hodně štěstí a úspěšně dojetých soutěží. Pokud by někoho zajímaly těsně před startem sezóny změny v pravidlech, ty jsou předhledně shrnuty zde. A úplným závěrem poslední věc, i letos budeme pokračovat v ohlédnutích za jednotlivými soutěžemi Poháru ČR a uvítal bych, kdyby si účastníci našli po soutěži chvilku a krátce popsali jak se jim na právě uplynulé rally vedlo, poslali mi to na maila j.kura@seznam.cz a podělili se tak s čtenáři eWRC o pohled na soutěže zpoza volantu. Těm málo jezdcům, co se takhle loni ozvali, chci tímto způsobem ještě jednou poděkovat.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!