30. 3. 2013 21:17 − 3494× − 1

Jiří Sojka konečně v novém voze

V minulých rozhovorech jsme několikrát zmiňovali, že nás Jiří Sojka překvapí a místo Suzuki Ignis Sport představí nový vůz.

V minulých rozhovorech jsme několikrát zmiňovali, že nás Jiří Sojka, jihočeský soutěžní jezdec překvapí a místo osvědčeného Suzuki Ignis Sport představí nový vůz. Trvalo to nějaký čas, ale plán, který byl podmíněn dostatkem financí, se podařilo úspěšně splnit. Úvodní letošní soutěží započítávanou do letošního Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally byla lednová Jänner Rallye, kde se Jiří Sojka s Jindřiškou Žákovou svezli ještě se Suzuki Ignis. Důvod byl jednoduchý, připravovaný Swift byl rozpracovaný na dílně ve Skoronicích. Více o této soutěži a plánech Jiřího Sojky na letošní sezónu se dozvíte v následujícím rozhovoru.

Jirko, na úvod se vrátíme ještě k Jänner Rallye, kde jsi zaznamenal jednu svou úspěšnou premiéru?

„Prvním letošním závodem byla opravdu rakouská Jänner Rallye, která je započítávaná i do našeho Mediasport MMČR v rally. Závod se nám povedl, protože jsem poprvé ve své kariéře vyhrál ve třídě a navíc s mým Ignisem, kterému se všichni smáli:). Jelikož jsem do poslední chvíle nevěděl, jestli Jänner Rallye pojedu, tak jsem vůbec neřešil pneumatiky. Na Nový rok jsme se s Jindřiškou rozhodli, že pojedeme, tak jsem hned objednal šest zimních pneumatik nejmenovaného čínského výrobce, které měly otvory pro hroty. Na celé závody jsme použily čtyři kusy těchto pneumatik, navíc jsme ani nevyužili otvory pro hroty. O to větším překvapením pro mě bylo, že jsem na těchto pneumatikách už po první sekci tří rychlostních zkoušek nadělil svým soupeřům ve třídě minutu … V pátečním závěrečném servisu jsme jen přehodili přední gumy za zadní, a tak vyrazili v sobotu do druhé etapy. Takže dvě fungl nové zimní pneumatiky nám ještě zbyly. Navíc ty, které jsme jeli na „Jänneru“ mám teď namontované na tréninkovém Citroënu a odtrénujeme s nimi i Rally Vrchovina. S autem během závodu, až na klouzající spojku, nebyl žádný větší technický problém a naším cílem bylo soutěž v pořádku dokončit. To se podařilo, navíc s fantastickým výsledkem.“

Teď ale pojďme už k novému autu. Představíš ho čtenářům tohoto rozhovoru?

„Dlouho jsem o tom mluvil, sháněl finance, až jsem se dočkal a konečně došlo na změnu soutěžní techniky. Zůstávám věrný značce Suzuki, jen starší Ignis nahradil novější Swift. Budeme s ním závodit opět ve třídě 9. Auto je původem z Francie, odkud jsme ho dovezli. Tam se také účastnilo „pohárového“ závodění těchto automobilů. S tím souvisí ještě jedna věc. Na Rally Vrchovina, kde se s autem premiérově představíme, bude v autě ještě pohárový motor, který nevyniká extra výkonem. Připravujeme ale jiný motor, který nám připraví francouzská firma Lorrtec. Kdy se ale s novým motorem objevíme, nedokáži přesně říct, protože vše je opět otázka financí. Plánem je domácí Rallye Český Krumlov. Auto jsme koupili havarované a komplet zrepasovali.“


Foto: Jiří Sojka

Byly nějaké problémy při přihlašování nového závodního auta?

„Nikdy bych nevěřil, jak je komplikované přihlásit závodní auto dovezené do Čech. Žil jsem v tom, že stačí udělat obyčejný „dovoz“ a tím to končí. Ale u nás se dovezené zahraniční závodní auto musí přihlásit jako stavba, i kdyby mělo tovární původ. V Čechách prostě tak, jak bylo původně vyrobené, přihlásit nejde. Takže mé auto, které bylo postavené přímo v Suzuki Motorsport, se v Čechách musí přihlásit jako úplně nově postavené závodní auto. Hlava mi to nebere, ale je to tak.“

Zajímavé. Jak to tedy s autem vypadá nyní?

„V současné době již máme všechny úřední věci hotové a auto stojí na „erkových“, tedy závodních značkách. Nový Swift ale nepodědil po Ignisu žlutý design. Oblékl se nově do barev pneumatikářské firmy Hankook, jejíž pneumatiky u nás prodáváme a rovněž na nich závodíme.“

Už ses s novým autem svezl?

„S autem mám ujeto asi 20 km. Pořád se něco dodělává. Není to ještě podle mých představ a bohužel si myslím, že do Ignise mu stále ještě něco chybí … Jestli je to ale jen můj pocit nebo ne, zjistím až na Rally Vrchovina, kde se bude měřit čas. Nyní si pořád myslím, že je Ignis rychlejší a doufám, že na Vrchovině nedojedu poslední. Nebo že se nám do cesty nepostaví nějaký strom, jako loni … Postupně bych Swift rád dostal do stavu, kdy bude prohánět rychlé Hondy.“

A jak to vypadá letos se spolujezdci?

„Vzhledem k tomu, že má váha neubyla, tak potřebuju lehkého spolujezdce. Kompletní letošní sezonu odjedu s Jindřiškou Žákovou. Jindřiška se na závody už moc těší a nemůže se dočkat Vrchoviny. V plánu máme letos odjet celý velký mistrák, a pokud bude auto volné na sprinty, tak i malé mistrovství. Naší prioritou ale je nové Suzuki Swift na sprinty pronajímat, aby se nám část nákladů vrátila zpět. Toto ale neznamená, že sprinty nepojedu, protože v dílně nám stojí ještě starší Ignis, takže mám s čím jet.“

Tradičně pár slov na závěr?

„Chtěl bych poděkovat svým partnerům Suzuki Autostart České Budějovice, Derpal logistik s.r.o., Jouza Union Kaplice, PH autodíly a kamarádům, kteří mě podporují. Všem fanouškům ještě připomenu naše internetové stránky, které najdete na adrese http://www.sojkaauto.wz.cz/.“

Komentářů celkem: 1
2. 4. 2013 11:481
0 0
tak ať to frčí smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!