Rebenland Rallye – komentář
Start rakouskému šampionátu v lednu odmávala zimní Jänner Rallye, po které následovala přestávka trvající dva a půl měsíce. Na konci března se rakouští soutěžáci sešli znovu, tentokrát je uvítala stále ještě mladá soutěž Rebenland Rallye, která se v ÖRM jela poprvé teprve před rokem. Vzhledem k stále přetrvávající zimě, která si na přelom března a dubna připravila mohutnou sněhovou nadílku, se mohla tato soutěž klidně odjet v lepších zimních podmínkách než oblevou postihnutý Jänner. Nakonec se ale vše odehrálo tak, jak se na začátek jara obvykle sluší a patří.
Velkou atrakcí rally se stal návrat někdejšího šampióna Achima Mörtla. Účastník několika českých soutěží z roku 2006 se však do šampionátu nevrátil s cílem bojovat o absolutní titul. Za volantem Citroënu DS3 R3T má políčeno na triumf v kategorii dvoukolek. Hned na začátek své mise začal plány plnit beze zbytku, když v první etapě ujel druhému v pořadí Michaelu Böhmovi se Suzuki Swift Super 1600 o skoro třičtvrtě minuty. Druhý den už pilot japonského speciálu tolik neztratil, dokonce se v absolutním pořadí prodral až za Mörtlova záda, ovšem druhé příčce se beztak neubránil. Pilot Citroënu i po šesti letech pauzírování dokázal, že za volantem pořád umí, a kromě vítězství ve své kategorii si vyjel skvělé páté místo absolutně.
O poslední pódiový stupínek si to mezi sebou rozdali pilot Mitsubishi Lancer EVO IX R4 Gerwald Grössing a Kris Rosenberger s tradičním VW Polo Super 2000. V první etapě se více dařilo jezdci japonského vozu, když si během pěti zkoušek na svého rivala dokázal vytvořit náskok 10,8 sekundy. Rosenberger v sobotu místo s Grössingem soupeřil hlavně s neposlušnou technikou, kvůli potížím s kardanem ztratil minutu a půl a musel se smířit se čtvrtou příčkou. Na vítězství měla jako obvykle políčena tradiční dvojice soupeřů Raimund Baumschlager a Beppo Harrach.
Předloňský mistr musel kvůli přívalům sněhu zrušit test před soutěží a v první etapě mu nezbylo než ještě dohledávat ideální nastavení svého vozu. Několikanásobný domácí mistr měl tedy za volantem Fabie situaci o něco ulehčenou a z první etapy dokázal vytěžit 16,1 vteřiny k dobru. Harrach v sobotu zariskoval ve výběru gum, což se nakonec nesetkalo s úspěchem. Baumschlager mu i nadále ujížděl a kromě dvou zkoušek nakonec dokázal všechny opanovat. V cíli se rakouský matador mohl radovat z druhého letošního vítězství a zatím tedy stoprocentní úspěšnosti.
Pořadív cíli: | ||
---|---|---|
1. Raimund Baumschlager/Klaus Wicha (A/D) | Škoda Fabia S2000 | 1:36.32,6 |
2. Beppo Harrach/Andreas Schindlbacher (A) | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +34,3 |
3. Gerwald Grössing/Siegfried Schwarz (A) | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +2.59,2 |
4. Kris Rosenberger/Tina Maria Monego (A) | VW Polo S2000 | +4.00,2 |
5. Achim Mörtl/Jürgen Rausch (A) | Citroën DS3 R3T | +4.55,8 |
6. Michael Böhm/Katrin Becker (A) | Suzuki Swift S1600 | +5.53,1 |
7. Hermann Gassner/Karin Thannhäuser (D) | Mitsubishi Lancer Evo X | +6.24,1 |
8. Robert Pritzl/Karina Hepperle (D) | Subaru Impreza WRX STI N15 | +6.49,8 |
9. Peter Ebner/Gerald Winter (A) | Citroën DS3 R3T | +8.29,6 |
10. Asja Zupanc/Blanca Kacin (SLO) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +9.33,6 |
Stav šampionátu: 1. Baumschlager 38, 2. Harrach 32, 3. Kopecký 20, 4. Pech a Grössing 16, 6. Rosenberger 14, 7. Kajetanowicz a Gassner 12
Pro detailnější konečné výsledky zavítejte na ewrc-results.com.