5. 4. 2013 10:15 − 3540× − 9

Lada Kalina ve verzi R1

V Petrohradě právě probíhá mezinárodní výstava. Při této příležitosti představila automobilka AvtoVAZ svoji novinku.

V Petrohradě právě probíhá mezinárodní výstava. Při této příležitosti představila automobilka AvtoVAZ novinku pro automobilový sport – Ladu Kalinu RC spadající do třídy R1. Plány na tento závodní speciál vznikly už v loňském roce, letos v létě by se měl začít prohánět po rychlostních zkouškách.

V současné době existuje jediný speciál Kalina RC a je používán na testování. V letošním roce ale automobilka plánuje postavit celou desítku aut. Osm z nich pojede nově vyhlášený pohár, dva exempláře připadnou továrnímu týmu Lada Image Rally Team. Seriál s Kalinou R1 odstartuje v létě a bude se shodovat s ruským šampionátem. Tovární tým bude soutěžit doma i v zahraničí.

Lada Kalina RC R1 je postaven na bázi dvojkového modelu. Přední nápravu pohání 1,6 litrový motor o výkonu 185 koní. Auto váží 1080 kg.

Komentářů celkem: 9
5. 4. 2013 10:29
0 0
To vypadá spíš jako s2000 nebo R5.. smajlíksmajlík
5. 4. 2013 10:49
0 0
Lada Image Rally Team...to má jako jenom vypadat dobře?:D
5. 4. 2013 11:27
0 0
Tom_Ass: Já si uplně představuju, jak sedí parta rusů v sauně a přemýšlí, jak pojmenovat rally-tým aby to mělo koule a aby to zlepšilo image značky. A pak to někoho napadne: Lada Image rally team. Prostě geniální smajlík Jinak koukám, že ruská R1čka se třeba od Citroenu DS3 R1 dost liší. Tu šířku pominu, ale ty obří nádechy vzduchu v masce by šly udělat i u evropsky homologované R1čky? To auto hned vypadá dravěji, to se mi líbí. smajlík
5. 4. 2013 11:47
0 0
Mě se líbí smajlík
Ještě nějakého dravce za volant (.smajlíkBlahout, Blahna ...)
5. 4. 2013 11:55
0 0
Takhle velký přístup vzduchu v předním nárazníku nemůže mít ani R5 nebo RRC, takže těžko R1, stejně tak ani R3 nemůže mít křídlo (byť třeba sériové Clio Sport ho má), takže R1 těžko. Úspěšně by se dalo pochybovat i o šířce auta/bodykitu. Takže pokud chtějí homologovat evropsky R1, tak to bude asi vypadat dost podstatně jinak.
5. 4. 2013 12:05
0 0
smajlík Žádná velká novinka to není. Lada Kalina R2 už jezdí dlouho.smajlík Přední nárazník je hoooodně tuningový.smajlík
5. 4. 2013 14:06
0 0
Měl jsem za to, že třída R musí zachovávat vnější vzhled auta stejný jako u sériového auta. Jediné co je povolené, je kaplička na střeše. Nevím ovšem jak je to u nové R5. Jinak sériové Clio RS - to ze kterého se dělala R3 žádné křídlo nemá, tak proto ho nemůže mít ani R3.
5. 4. 2013 15:03
0 0
R5 bodykit povolený má, ale pokud vím, tak je limitovaná plocha vstupů vzduchu v nárazníku podobně jako u RRC (RRC má otvory menší, než WRC). S tím křídlem na Cliu, první Bryndovic R3 křídlo měla a pak ho museli sundat, tak jsem si myslel, že bylo ze sériovky, ale teď koukám, že ani sériové ho nemá. Tak to holt byl nějaký okruhový tunning smajlík
6. 4. 2013 17:21
0 0
Toto auto bylo představeno už loni začátkem roku a viděl jsem spoustu fotek už tehdy. Zajímavé, že tehdy se to tady přešlo mlčením, zatímco teď se to prezentuje jako hot news. Cílem Rusů ale není postavit skutečné R1 pro evropské tratě, ale auto obdobné kategorie pro domácí tratě. A ty spojlery bych neřešil, je to jen výstavní kus. Pochybuju, že budem mít příležitost někdy takové auta na západě potkat, na takový vývoj a cíle v Rusku peníze ani zájem nejsou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!