28. 11. 2005 00:00 − 2441× − 3

Komentář k RALLY DI SAN CRISPINO

Komentář – Po přesunutí Rally Costa Smeralda se předposledním podnikem C.I.R. stala nově zařazená Rally di San Crispino.

9. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
3. – 5. listopadu, Cesena, šotolina, 13 RZ – 150 km
posádky (start/cíl) – 83/47

Po přesunutí Rally Costa Smeralda se předposledním podnikem C.I.R. stala nově zařazená Rally di San Crispino, která se zmiňovanou soutěží na Sardinii sdílí stejný, šotolinový, podklad rychlostních zkoušek. O italském titulu je sice již rozhodnuto, ale do soutěže odstartovala celá širší italská špička. Navíc se zde objevila další zajímavá jména jako Alessandro Broccoli, Alex Fiorio, Alan Sciorcioni (všichni na Lancerech EVO VIII) nebo Giuseppe Grossi (se Subaru Impreza). Jednou z největších atrakcí soutěže pak byla premiéra vozu Lancer EVO IX na italské půdě. Ralliart Italy připravil hned dva tyto speciály. Za jejich volanty se usadil Andrea Navarra a Aris Vovos. Z ,,osmičkového“ Lanceru týmu Rally Project, se kterým si během sezóny užil spoustu starostí, přešel na nejnovější specifikaci Subaru, připravenou Gass Racingem, veterán Gianfranco Cunico. Kvůli evropským povinnostem se na startu neobjevil Renato Travaglia.

Páteční odpoledne přichystalo ve výsledkové listině něco nečekaného. Na čele se neusadil nikdo z nejužší špičky, nýbrž letošní mistr do 25 let Umberto Scandola. Nutno však říct, že během celé sezóny tento mladík zajížděl poměrně zajímavé časy. Vedení v soutěži pro něj nicméně bylo něco nového. Již jistého mistra Longhiho za sebou nechal o rovných šest sekund. Třetí, o další dvě vteřiny zpět, byl Aghini před Navarrou, kterému už zde odstoupil týmový kolega Andrea Perego. Na další zkoušce se za Scandolova záda vyhoupl Navarra, ale v testu byl beztak o sekundu pomalejší než mladík na Subaru. Tomu se v letu za dalším vítězstvím v testu číslo tři porouchala elektronika, což znamenalo při ztrátě přes dvacet sekund propad na čtvrtou pozici. Vedení tak přenechal svému známějšímu týmovému kolegovi Longhimu. Letošní suverén na RZ 4 udělal jednu z mála letošních jezdeckých chyb a po defektu coby následku výletu mimo trať za vítězem RZ Navarrou zaostal o téměř třičtvrtě minuty. Nová zbraň Mitsubishi tedy poprvé okusila vedoucí pozici, její pilot mohl být navíc po první etapě v lehkém poklidu, neboť jeho nejbližší pronásledovatel Aghini měl distanc čtvrt minuty. A ten vítězstvími na prvních dvou sobotních testech o dalších třináct sekund místní rodák vylepšil. Mezitím na druhé pozici Aghiniho vystřídal Scandola a na čtvrtou se propracoval Longhi. Časové rozdíly se mezi první čtveřicí až do RZ 13 nijak významně neměnily, Navarra zvítězil ve čtyřech, Scandola ve třech a Longhi ve dvou zkouškách. Jen na posledním testu málem o třetí příčku přišel, po ránu problémy s pneumatikami zbržděný, Aghini. V cíli se naplno mohli radovat u Mitsubishi, neboť jejich nový vůz v soutěži obstál na jedničku a hned při svém italském debutu zaznamenal vítězství! Škoda jen, že se cíle nedočkal i řecký pilot Aris Vovos. Smůlu si vybral i dobře jedoucí Broccoli, který se ze šesté příčky propadl vinou problémů s převodovkou v samotném závěru soutěže. Pěknou sedmou pozici si z Itálie odvezl syn slavného Markku Alena Anton.

V kategorii Super 1600 se po Sanremu ani tentokrát nedařilo nejlepší posádce Andreucci – Andreussi. Po defektu na druhém testu dost ztratili a se soutěží se rozloučili havárií na RZ 6. Na stejném testu skončil i vítěz Sanrema Perico a o největší přísun bodů se tak popral Bizzarri s Dallavillou. Po první etapě byl o osm sekund rychlejší Dallavilla, avšak během soboty svůj náskok dokonale promarnil a v cíli již ztrácel 23 vteřin.

Pořadí v cíli:

1.Andrea Navarra – Simona Girelli Mitsubishi Lancer EVO IX
2. Umberto Scandola – Cristiana Biondi Subaru Impreza WRX Sti + 35,5
3. Andrea Aghini – Massimiliano Cerrai Subaru Impreza WRX Sti spec. C + 51,3
4. Piero Longhi – Maurizio Imerito Subaru Impreza WRX Sti spec. C + 52,9
5. Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX Sti spec. C + 1:03,8
6. Alex Fiorio – Enrico Cantoni Mitsubishi Lancer EVO VIII + 2:16,1
7. Anton Alen – Jussi Aariainen Subaru Impreza WRX Sti + 2:23,3
8. Sergio Pianezzola – Dino Zanatta Mitsubishi Lancer EVO VIII + 2:30,4
9. Sandro Sottile – Marco Nari Mitsubishi Lancer EVO VIII + 2:39,3
10. Gianfranco Cunico – Luigi Pirollo Subaru Impreza WRX Sti spec. C + 3:12,4

Stav C.I.R. před posledním podnikem:
Absolutně: 1. Longhi 130, 2. Navarra 91, 3. Cantamessa 70, 4. Andreucci 58, 5. Aghini 55 Super 1600: 1. Andreucci 127, 2. Bizzarri 113, 3. Travaglia 92

Komentářů celkem: 3
29. 11. 2005 00:311
0 0
Najdu někde fotky Lancera Evo IX?
29. 11. 2005 11:322
0 0
to by mě taky zajímalo!a Andreucci je vynikající jezdec!
29. 11. 2005 11:343
0 0
to by mě taky zajímalo!a Andreucci je vynikající jezdec!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!