Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
6. 4. 2013 19:15 − 2587× − 17

Malé Monte Carlo na Vrchovině vyhrál Malyszczycki

Vzhledem k panujícím povětrnostním podmínkám připomínal první letošní spint úvodní soutěž MS a přinesl skutečně zajímavá jména v TOP 10.

Při pohledu na podmínky, které panovaly na tratích úvodního podniku MČR sprintrally a Poháru ČR Rally Vrchovina se musely mnoha lidem vybavit Rally Vysočina Okříšky či Rallyshow Blovice, které se jezdily v minulém desetiletí a při kterých panovaly podobné podmínky, avšak termín jejich konání byl mnohem dříve. Letošní velikonoční počasí však přineslo sníh a ten zase s sebou přinesl mnoho omluvenek, zejména z čela startovní listiny. Dalším negativním aspektem sněhu bylo zrušení RZ3/7 pro nesjízdnost.

Na startu tak chyběl největší favorit a obhájce prvenství Kostka, stejně tak pořadatelům dorazila omluvenka od Odložilíka. Když ještě před první zkouškou odstoupil ze zdravotních důvodů Dohnal a Sýkoru zradila elektrika jeho Lanceru R4, byl naráz boj o vítězství otevřen dalším adeptům, kteří jindy nemají příliš mnoho příležitostí o absolutní čelo bojovat. Navíc podmínky slibovaly, že se svými výkony můžou blýsknout i jezdci s výkonově slabšími speciály.

Že to bude pravda potvrdily hned první dvě zkoušky, kde se do čela dostal Polák Malyszczycki s Lancerem, který je však registrován do sprintů a po havárii Tomaštíka jej na stupních doplnili další dva Lanceristi Jakeš a Kořistka. Co však stojí za vyzdvihnutí je však výkon Vopatřila, který na šestém místě držel za svými zády Plíhala s WRC a výkon z říše snů předvedl na úvodních zkouškách Šimurda, jemuž patřilo se Škodu 130LR vynikající 9. místo absolutně.

Druhá sekce začínala zrušenou RZ3 a závodit se počalo až následujícím testem. V něm všem vypálil rybník nováček v Lanceru Kořistka, jehož zajetý čas jej posunul do čela soutěže. Avšak v čele vydržel pouhou jednu zkoušku, penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly jej odsunula na druhou příčku a na průběžných stupních doplnil dvojici Malyszczycki a Jakeš. Na pořadí se nic nezměnilo ani při příjezdu do druhého servisu, nejlepší trojici doplňoval na čtvrtém místě Štajf premiérově s Imprezou ve specifikaci R4 a nejrychlejší pětici uzavíral Plíhal, který potvrzoval, že s Octavií WRC našel společnou řeč.

Ve třetí, poslední sekci soutěže byla RZ7 zrušená a soutěžilo se na dvou měřených testech. Zrušení zkoušek mohl litovat Jakeš, který vyhrál obě závěrečné RZ a v úspěšném dokončení ataku na první příčku Malyszczyckeho mu nakonec chybělo 12,2 sekundy. Přeskočil však Kořistku, který soutěž dokončil na vynikajícím třetím místě. Je nutno však dodat, že nebýt všech penalizací, právě nováček v Lanceru Kořistka by byl tím, kdo by soutěž vyhrál. V RZ9 trefil Štajf retardér a následná penalizace jej posunula dolů, takže jeho čtvrtá příčka připadla Plíhalovi, který měl Octavii příznačně vyvedenou v zimním desingu. Páté místo o nicotnou jednu desetinu uhájil Firla.

Šesté místo připadlo již zmíněnému Štajfovi, dvě vteřiny za pražským jezdcem dokončil Pešl. Minutu a půl za valašským jezdcem dokončil na osmém místě absolutně(!!) Šimurda se Škodou 130 LR, který zároveň vyhrál v rámci Poháru ČR, kterému se budeme věnovat v samostatném článku později. Za Šimurdou dokončila další Škodovka, avšak jiné koncepce, protože devátý byl v cíli Adolf premiérově s Fabií S2000. Elitní desítku uzavírala další Škodovka, tentokráte Fabia R2, která byla nejrychlejší dvoukolkou a pilotoval ji Vopatřil.

Ve dvoukolkách zvítězil již zmíněný Vopatřil, druhé místo a 11. absolutně bral Kobliha premiérově startující s Citroenem C2R2. Třetím místem v 2WD se blýsknul Maxa, který výrazně vylepšil dosavadní nejlepší výsledek. Čtvrtou dvoukolkou byl Bisaha premiérově s Fabií R2 a pátý dokončil Čonka.

Konečné pořadí Rally Vrchovina
1.Mariusz MalyszczyckiMitsbubishi Lancer Evo IX36:56,4
2.Miroslav JakešMitsbubishi Lancer Evo IX+12,2
3.Robert KořistkaMitsbubishi Lancer Evo IX+31,8
4.Miroslav PlíhalŠkoda Octavia WRC+1:30,4
5.Lumír FirlaMitsbubishi Lancer Evo IX+1:44,1
6.Vojtěch ŠtajfSubaru Impreza R4+1:44,2
7.Jaroslav PešlMitsbubishi Lancer Evo IX+1:46,6
8.Petr ŠimurdaŠkoda 130 LR+3:25,4
9.Robert AdolfŠkoda Fabia S2000+3:33,3
10.Martin VopatřilŠkoda Fabia R2+3:38,9

Kompletní výsledky z Rally Vrchovina a nejen z ní, naleznete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 17
6. 4. 2013 19:34
0 0
Šimurda! smajlík
6. 4. 2013 19:56
0 0
Přesně tak - Šimurda ! Proč si pořizovat S2000 když stačí 130 LR...smajlík
6. 4. 2013 20:01
0 0
Někdo se může pozastavit nad: Fabia R2 nejrychlejší dvoukolkou. A Šimurda náhon na zadek nic? smajlík Ale je mi jasné, že to je bráno dle tříd smajlík
6. 4. 2013 20:04
0 0
Biggi, toto je článek věnovaný primárně sprintům a tam Šimurda neboduje, takže v 2WD klasifikaci(pokud ještě je) je první Vopatřil.
6. 4. 2013 20:26
0 0
Šimurda to je borecsmajlík
6. 4. 2013 20:27
0 0
Vyhrané RZ Jakeš 5, Kořistka 1, Malczynski 1.
6. 4. 2013 20:33
0 0
Skoda, tech penalizaci
6. 4. 2013 20:36
0 0
Bohužel tohle auto má se 130LR hodně málo společnýho....
6. 4. 2013 21:14
Upraveno 21:15
0 0
Všichni slyší ten krásný zvuk, motor z Kitu. Nádhera. Jede to jak z prakusmajlíksmajlík
6. 4. 2013 21:31
0 0
....také je potřeba mít šikovné ruce!Velká GRATULACE!!!smajlík
6. 4. 2013 22:30
0 0
Ty časy v článku ti nějak neštimujou se skutečností autore. Jakešovi nechybělo 7,8s, ale 3,2s.
6. 4. 2013 22:37
0 0
Speeder, dík, ono těch časů nesedělo víc v tabulce. Nevím jestli nedošlo k nějaké jejich úpravě.
6. 4. 2013 23:43
0 0
šimurda!!!!!at orgáný s čehokoli ta 130lr je pecka.nebo to nasazení?hlavně je na co koukat.raději trabanta po dvou kolech než wrc ve špatných rukách.
7. 4. 2013 07:43
0 0
Souhlas s poznámkou o časech-to člověk v případě prvních třech nevěděl na čem je!
7. 4. 2013 12:10
0 0
Když já měl Š-105 tak jsem řezal bavoráky na sněhu. To auto je na sněhu skvěle ovladatelné smajlík
Šimurdová 130 LR jde jak raketa a on taky umí. Gratrulují vyborný výkon.
8. 4. 2013 14:17
0 0
Šimurda s Dlouhým podali fantastický výkon smajlík gratulace
ukázali tím ovšem na "kvality" ostatních posádek
8. 4. 2013 16:32
0 0
jurisek: Já bych teda neřek, že je to na sněhu líp ovladatelný než klasická koncepce. Troufnu si tvrdit, že je to přesně naopak. Kontra u škodovky nemá zdaleka takovou účinnost jako u klasiky, protože neni hmotnost na řídící nápravě. Jakmile překročíš určitou mez, tak už to nejde vyrovnat. S BMW se nechá "placatit" víc a pořád se to dá srovnat (viz Glisič). Tim chci říct, že Šimurda má pozlacený ruce a ty teda taky, jestli si řezal bavoráky. A nebo se jen kasáš? smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama