Komentář k SOUTH OF ENGLAND TEMPEST RALLY
8. podnik Mistrovství Velké Británie (BRC)
4. – 5. listopadu, Rushmoor, šotolina, 16 RZ – 75 mil
posádky (start/cíl) – 23/17
Na jihu Anglie se odehrál poslední letošní podnik BRC. Vzhledem k již rozhodnutému mistrovství se na startu neobjevil nikdo z předních jezdců s vozy WRC. O vítězství se tak podle papírových předpokladů měla poprat zbylá auta WRC. Za volanty jedněch z nejstarších Imprez usedli Will Nicholls a Steve Fleck, do Octavie z ProSpeedu u nás letos s Fábií startující Simon Hughes, Focus 01 přivezl Jon Ingram a se třemi Accenty vyrazili do boje Richard Gower, Anthony Ward a Peter Egerton. Ze známějších jezdců je třeba uvést Davida Higginse, který s nejnovějším produkčním Mitsubishi rozhodně nebyl bez šance na vítězství.
A to také na nočních třech zkouškách první etapy potvrdil, byť se potýkal s nefunkční ruční brzdou. Na druhém místě se ztrátou čtvrt minuty překvapivě do nočního servisu dorazil jeho týmový kolega Rory Galligan. Až o necelých sedm sekund za jeho zády byl nejrychlejší vůz WRC Willa Nichollse. Simon Hughes byl klasifikován s Octávií na čtvrté pozici, za Higginsem zaostal o půl minuty. Ani dopoledních sedm zkoušek druhého dne, na kterých jezdce čekala vrstva bláta po nočních deštích, nepřineslo žádnou výraznější změnu na čele soutěže. Dave Higgins svůj náskok o deset sekund zvýšil, už za sebou ale neměl týmového kolegu, nýbrž Willa Nichollse. Rory Galligan totiž po ataku betonové zídky trochu poopravil zadek svého vozu a navíc jej zlobila převodovka. Za pilotem Subaru, kterého postihl také problém s převodovým ústrojím, ale zaostával v půli dne o pouhou desetinku sekundy. Simon Hughes si večer pohrál s nastavením Octávie, hlavně s diferenciály a odpružením, ale přesto jej ráno předstihl Jon Ingram, který vyhrál jeden z testů. Rychlostní zkouška 11 přichystala pro Mitsubishi nemilé překvapení, do té doby suverénně vedoucí Higgins odstoupil s poruchou zadního diferenciálu. Vedení se sice ujal Galligan, ale pokračující trable s převodovkou, ke kterým se přidal ještě problém s řízením, jej poslaly až na třetí místo za Nicholse a Ingrama. Před čtvrtým Hughsem však měl více než minutový náskok, neboť i u Octávie se rozhodla stávkovat převodovka. Pro vítězství a nejlepší výsledek kariéry si nakonec dojel Will Nicholls, po Ingramových potížích s transmisemi druhé místo získal Galligan.
Letošní BRC skončilo a spolu s ním skončila éra vozů WRC v rámci absolutní klasifikace na britských ostrovech. Příští rok se tyto vozu objeví jen v rámci Rally Masters série, která bude mít některé podniky společné s BRC. Britským mistrem se však s největší pravděpodobností stane některý z pilotů produkčních vozů.
Pořadí v cíli:
1. | Will Nicholls – Nick Broom | Subaru Impreza WRC |
2. | Rory Galligan – Greg Shinnors | Mitsubishi Lancer EVO 8 |
3. | Jon Ingram – Ian Allsop | Ford Focus WRC |
4. | Simon Hughes – Ieuan Thomas | Skoda Octavia WRC |
5. | Barry Clark – Neil Shanks | Subaru Impreza WRX |
6. | Robert Swann – Kenneth Bowman | Subaru Impreza WRX |
7. | Lorna Smith – Dave Robson | Subaru Impreza WRX |
8. | Stephen Pech – Michael Wilkinson | Subaru Impreza WRX |
9. | Peter Egerton – Andrew Bargery | Hyundai Accent WRC |
10. | James Wozencroft – Robert Fagg | Suzuki Ignis S1600 |
Konečný stav BRC:
Absolutně: 1. Mark Higgins 114, 2. Austin MacHale 90, 3. Rory Galligan 83, 4. Richard Gower 57, 5. Dave Higgins 57, 6. Seb Ling 48, 7. Matt Wilson 38
Produkční vozy: 1. Barry Clark 104, 2. Rory Galligan 100, 3. Lorna Smith 96 … 6. Dave Higgins 66
Národy: 1. Irové 294, 2. Angličané 290, 3. Skotové 237, 4. Velšané 223
Předběžný kalendář 2006:
Pirelli Rally 13. – 14. května
Jim Clark Memorial Rally 7. – 8. července
Manx Rally 3. – 5. srpna
Ulster Rally 1. – 2. září
Yorkshire Rally 7. října
Wales Rally GB 1. – 3. prosince
Grant