7. 4. 2013 18:18 − 2581× − 0

TAC Rally – komentář

Belgický šampionát během zimní přestávky opustil jeho úřadující mistr Pieter Tsjoen, což se stalo právě v tu nejméně vhodnou dobu.

Belgický šampionát během zimní přestávky opustil jeho úřadující mistr Pieter Tsjoen, což se stalo právě v tu nejméně vhodnou dobu. Pro letošek se totiž rozhodl v kompletním domácím mistrovství se špičkovým Fordem Focus WRC 08 startovat Freddy Loix. S Tsjoenem to mohl být skutečně atraktivní duel, bez něho, jak ostatně potvrdila úvodní soutěž, se letošní šampionát stane Loixovou jasnou záležitostí. Na startu se sice i v Tieltu objevily další speciály nejvyšší kategorie WRC, ovšem nejrychlejší z úvodu, Škoda Octavia WRC Stephane Lhonnaye mezi nimi chyběla. Největší atrakcí se měla stát premiéra Philipa Cracco za volantem nově pořízeného Fordu Fiesta WRC, ale ten na konkurenty elitní desítky vůbec nestačil.

Nejrychlejším ze zbytku světa za dominantním Loixem se tak stal někdo úplně jiný, Paul Lietaer se stařičkým Subaru Impreza WRC S6. Úvodní Rally van Haspengouw belgický matador nedokončil, ovšem tentokrát si chuť napravil dokonale. Ve druhé zkoušce se i přes potíže s motorem a elektronikou Lietaer vyhoupnul na druhou příčku a v těch dalších pak úspěšně odolával prvotnímu tlaku ze strany Berta Cornelise s obdobným Subaru Impreza WRC S5. Ten si však musel více hlídat svá záda, za kterými číhala smečka rychlých soupeřů s vozy různých kategorií. Na začátku se mezi nimi blýsknul Vincent Verschueren za volantem VW Polo Super 2000, který se po RZ 7 dokázal propracovat na třetí příčku právě před Cornelise.

Pilot Subaru se ovšem s porážkou od jezdce se slabším vozem nehodlal smířit a o dva testy později se na průběžné pódium dokázal vrátit. V jedenácté zkoušce ovšem Cornelis svou snahu přehnal, vylétl mimo trať a zůstal mimo hru. Tento test se ovšem nepovedl ani Verschuerenovi, kterého přeskočila Melissa Debackere s Peugeotem 207 Super 2000. Pilot postaršího Pola jejímu tempu nestíhal ani v následujících zkouškách a navíc musel svou pozornost směřovat k Hermenu Kobusovi, jehož Ford Fiesta Super 2000 se k němu pomalu začal přibližovat. Holandský pilot Fordu závěr soutěže zvládnul dokonalým způsobem a v úplně závěrečném testu nakonec vybojoval čtvrtou příčku.

Do soubojů o umístění na bedně se hodlal zapojit i Kris Princen, který v úvodním podniku mistrovství do cíle dojel na skvělém druhém místě. Za volantem Mitsubishi Lancer EVO X od začátku vévodil skupině N a celkově mu po pátém testu patřila sedmá příčka. V následující zkoušce ovšem u jeho Lanceru odešla převodovka a Princen musel ze soutěže odstoupit. Vedení mezi produkčními vozy od něho převzal a až do cíle si jej udržel Anthony Martin se starším Lancerem EVO IX. V celkovém hodnocení skončil Martin šestý a porazil tak i Škodu Fabia WRC s Davidem Bonjeanem za volantem. Tu sice výrazně přibrzdil defekt na RZ 10, ovšem v těch následujících během těsného duelu s pilotem Mitsubishi Bonjean stejně tahal za kratší konec. Kdo soutěži vládnul od začátku do konce, byl samozřejmě jasný favorit Loix. Pilot Fordu vyhrál všech šestnáct zkoušek, které se odjely během jediného dne, a i v druhé soutěži si připsal maximální bodový obnos.

Pořadí v cíli:
1. Freddy Loix/Frederic Miclotte (B) Ford Focus RS WRC 08 1:39.41,3
2. Paul Lietaer/Andy de Baeremaeker (B) Subaru Impreza WRC S6 +3.53,3
3. Melissa Debackere/Cindy Cokelaere (B) Peugeot 207 S2000 +4.35,0
4. Hermen Kobus/Erik de Wild (NL) Ford Fiesta S2000 +4.47,5
5. Vincent Verschueren/Gert Broekaert (B) Volkswagen Polo S2000 +4.48,0
6. Anthony Martin/Michael Louette (B) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.28,9
7. David Bonjean/Francois Geerlandt (B) Škoda Fabia WRC +5.32,6
8. Andy Lefevere/Marc Noppe (B) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +6.10,3
9. Timothy van Parijs/Kurt Heyndrickx (B) Porsche 996 GT3 +7.36,5
10. Claude Bal/Bjorn Deforche (B) Mitsubishi Lancer Evo X R4 +8.25,2

Výsledky tohoto podniku je možné prohlédnout na ewrc-results.com.

Stav belgického šampionátu: 1. Loix 40, 2. Debackere 26, 3. Verschueren 24, Martin 24, 5. Princen 18, 6. Lietaer 16

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!