7. 4. 2013 19:57 − 2479× − 6

Kořístka morálním vítězem Rally Vrchovina

Úvodní soutěž rallysprintového seriálu byla první startem posádky Robert Kořístka – Michal Drozd v týmu Orsák Rallysport.

Úvodní soutěž rallysprintového seriálu Rally Vrchovina ve Slavonicích byla první startem posádky Robert Kořístka – Michal Drozd v týmu Orsák Rallysport. Při premiéře za volantem týmového Mitsubishi Lanceru Evo 9 třídy 3 obsadila valašská dvojice bronzovou příčku. Debutant za volantem čtyřkolky Kořístka byl za extrémních podmínek nejrychlejším jezdcem soutěže. O vítězství ho připravila 40 sekundová penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly.

Vrchovině v okolí Slavonic se říká Česká Kanada. Jezdci by stejnojmennou soutěž po sobotě mohli směle přejmenovat na české Rallye Monte Carlo. Rally Vrchovina díky zimnímu počasí dokonale prověřila všechny posádky, které našly odvahu postavit se na start. Dvojice Kořístka – Drozd to měla o to těžší, že startovala poprvé s produkčním vozem skupiny N. „Před startem jsme absolvovali Rally kemp v Žiželicích, kde vedle mě seděl Jarek Orsák a pomáhal mi čtyřkolku zvládnout. Pomohlo mi také, že máme doma Subaru Imprezu a přes zimu jsem se s pohonem všech kol něco naučil. Podle Jarina jsme upravili náš rozpis. Jeho je podrobnější a přesnější,“ informoval o přípravách před startem Kořístka.

Úřadující rallysprintový mistr mezi dvoukolkami zahájil rally třetím časem na úvodní vložce. Na RZ4 Klenová, která byla téměř celá pod zledovatělým sněhem, exceloval suverénně nejrychlejším časem. Na 8,5 km dlouhém úseku byl o 12,5 s rychlejší než Štajf s vozem specifikace R4 a posunul se do čela celkové klasifikace. Ve shodném čase s Jakešem vyhrál i následující měřený úsek, ale pak do hry zasáhla penalizace. „Před pátou rychlostní zkouškou jsme měnili přední gumy, blbě jsme si spočítali čas a přijeli jsme o 4 minuty později do ČK,“ vysvětluje jezdec z Velkých Karlovic. „V závěru jsme už s Jakešem o druhé místo nezávodili. V servisu před poslední sekcí jsme dostali od Jarka Orsáka jasné instrukce, že je nejdůležitější dojet do cíle.“

„Z auta mám výborné pocity, poslouchá, jede tam, kam potřebuji. Navíc je perfektně připravené. Před sezonou jsme uvažovali opět o startech s dvoukolkou Super 1600, ale vůbec nelituji, že jsme se nakonec rozhodli na spolupráci s týmem Orsák Rallysport. Jsem maximálně spokojený nejen s autem, ale i s celým týmem. Všichni se o nás perfektně starali, dělali pro nás první poslední. Neměli jsme vůbec žádné starosti a mohli jsme se soustředit jen na závody. Chtěl bych týmu poděkovat za perfektní spolupráci a už se těším na další závody. Pojedeme Rally Lužické hory, ale tam se už budeme muset obejít bez přímé pomoci Jarka Orsáka, který bude v té době startovat na Azorských ostrovech.“

Kladně hodnotil soutěž i spolujezdec Michal Drozd: „S naším výkonem i zázemím Orsákova týmu jsme nadmíru spokojeni. Podmínky byly různorodé, ale pro všechny stejné. Hodně záleželo na nastavení vozu, zda podvozek přitvrdit nebo změkčit na sníh. Jarek zvolil výbornou variantu a Robert dokázal nastavení auta zúročit výbornými časy. Mrzí nás samozřejmě ta penalizace. Musíme lépe nacvičit výměnu kol, abychom to příště stihli dříve než Mira Jakeš, který dostal menší penalizaci,“ odlehčil rozhovor Drozd.

Loňský mistr třídy 3 Jaroslav Orsák se na Rally Vrchovina objevil v nové roli „ledového špiona“. Projel trať před startujícími posádkami a Kořístkovi radil, jaké pneumatiky zvolit. „Nejvíc ni na tom vadilo, že jsem musel ráno brzy vstávat,“ usmíval se v cíli spokojený Orsák. „Poznačil jsem mu do rozpisu, kde je led a kde si má dát pozor. Seděl jsem vedle Roberta v Žiželicích a tak jsem věděl, že má na to, aby bojoval o stupně vítězů ve třídě.“ „Absolvoval jsem s ním i seznamovací jízdy na Vrchovině, abych mu poradil s rozpisem. Když jsem viděl, jak vypadá trať a kolik je na ní sněhu i ledu, přestavěli jsme celý podvozek auta. Po zkušenostech z Jänneru jsme namontovali jiné tlumiče i diferenciál a změnili auta. Celý set-up měl ode mě. Soutěž se vyvíjela dobře. Věřil jsem, že by Kořístka mohl Jakeše porazit, ale přesto jsem mu před závěrečnou sekcí řekl, ať s ním o druhou příčku nezávodí. Přece jen jel s mitsubishi poprvé a na takový těsný souboj zatím nemá dostatek zkušeností.“

Komentářů celkem: 6
7. 4. 2013 20:26
0 0
Gratulace k výkonu,přeji výdrž,poradce taky skvělísmajlíksmajlíksmajlík
7. 4. 2013 23:23
0 0
Jenom malou radu, mám pocit, že při seznamovacích jízdách může být ve voze jenom posádka.Osobně, právě pro v článku zmíněné situace a potřebu i rady od zkušenějších si myslím, že je to hloupá novinka v pravidlech.
8. 4. 2013 00:08
0 0
Morálním vítězem bych byl i já, kdyby mi odečetli tu hodinu, co bych tam svou pomalou jízdou dostal...smajlík
8. 4. 2013 09:04
0 0
Morální vítěz jsem já, protože kdyby mi pořadatel odečetl to, že sem vůbec nejel....
8. 4. 2013 13:42
0 0
Také si myslím,že je ten název přehnaný. Kdyby.... Zbytečně to vrhá špatný stín na jinak vynikající výkon. Klobouk dolů,byl to křest ohněmsmajlík
8. 4. 2013 17:56
0 0
Kdybych věděl, že k morálnímu vítězství je dobré obouvat dlouho gumu, naučil bych se ji v mládí používat. To by bylo morálních výronů. Tedy pardon, výkonů.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama