9. 4. 2013 23:31 − 3699× − 0

JT Rocksteel Rally Team a rozporuplná Rally Vrchovina

Organizátoři letošního zahajovacího podniku Timeseal Mistrovství ČR ve Sprintrally, kterým byla Rally Vrchovina, neměli příliš štěstí.

Organizátoři letošního zahajovacího podniku Timeseal Mistrovství ČR ve Sprintrally, kterým byla Rally Vrchovina, neměli příliš štěstí. V duchu letošní neutichající dlouhé zimy se nesl právě i tento závod a na to doplatili jak pořadatelé, tak diváci. Jak se s krutými podmínkami Rally Vrchovina vyrovnaly posádky JT ROCKSTEEL Rally Teamu? Dá se říct, že počasí při nejmenším pár mini vrásek na čele posádkám přidělalo, ovšem obě dvojice vsetínského rally teamu se na startovní rampu postavily a pustily se tak do velkého dobrodružství. Sníh, led, mokro, bahno, bordel. To vše a ještě mnohem více se nacházelo na devíti, resp. sedmi rychlostních zkouškách. Dvě se pro nesjízdnost totiž rušily.

Nejvýše postavenou posádkou JT ROCKSTEEL Rally Teamu byla ta nejzkušenější, a sice Jaromír Tomaštík – Jaroslav Vrečka. Ti přeci jen nakonec ještě jednu sezónu setrvají v Subaru Impreza WRC S12 06, což je jistě pro fanoušky velmi příjemná zpráva. Začátek zřejmě poslední kompletní sezony však nebyl vůbec procházkou růžovým sadem.

„Už při tréninku jsme věděli, že tato rally bude spíš trápení a boj o přežití, než závod. Protože jsme si ale chtěli zazávodit, podali jsme žádost na ředitelství, aby organizátoři posypali trať RZ 3 a 4 nějakým přírodně nezávadným materiálem, např. pískem, štěrkem apod. Také jsme požádali, aby mezi RZ 4 a 5 a následně mezi RZ 8 a 9 byla zřízena dodatečná přezouvací zóna, protože dvě RZ měly vést po sněhu a dvě po mokrém asfaltu. To ale v podstatě nevzal nikdo v potaz, čemuž já osobně nerozumím. Především ve vztahu k bezpečnosti, o které se teď tak velmi mluví. Absolvovat RZ na sněhu a následně na asfaltu na jedněch pneumatikách, obzvláště na rallysprintech, vidím jako opravdu nepříliš šťastné,“ komentoval svou nevyslyšenou žádost na stranu pořadatele pro zvýšení bezpečnosti Jaromír Tomaštík.

Jak ale probíhal závod přímo za volantem? „Do první erzety jsme vyrazili na mokrých gumách a doufali jsme, že trať bude již od rána obměklá, protože sériové zimní pneumatiky, které jsme měli, jsme chtěli pošetřit především na další průjezdy. Rychlostku jsme zvládli sice bez ztráty kytičky, ale zato se ztrátou zpětného zrcátka :).

Následovala druhá rychlostní zkouška a do té jsem nastoupil s tím, že na mokré trati využiji potenciál svého auta. Zkusil jsem přidat, ale bohužel jsem nedobrzdil retardér asi kilometr po startu a naši JiTušku jsem položil na bříško na první rozkvetlou mez, kterou jsem poblíž uviděl. Bohužel, se jí z meze moc nechtělo, takže dál do obce Markvarec jsem musel jít pěšky po svých. Ale to až po tom, co jsme s Vrekym a dvěma ochotnými pořadateli postavili balíky slámy zpět na svá místa. Nikdy bych nevěřil, že práce se senem je fyzicky tak velmi namáhavá, povzdechl si s úsměvem odstoupivší Jarda Tomaštík, který po pěkném druhém čase na RZ 2 musel nedobrovolně odevzdat jízdní výkaz.

Naopak méně úsměvně hodnotí pilot i majitel JT ROCKSTEEL Raly Teamu pořadatelskou činnost, která byla pro světem rally protřelého závodníka při nejmenším povážení hodná. „Velkým zklamáním je ale pro mě přístup pořadatelů, kdy místo racionálního řešení prakticky nesjízdné trati raději rozdávali do půl 12 pokuty. Ač já jsem žádnou nedostal, přesto si myslím, že například pokuta Zdeňka Pokorného, který také startoval za JT Rocksteel Rally Team, byla při nejmenším více než tvrdá. Obdržel ji totiž za jízdu v protisměru erzety, mimochodem právě v obci Markvarec :), kdy jel na státní silnici s normálním běžným provozem asi jeden kilometr v protisměru RZ. Proto se mi pokuta ve výši 5.000 Kč z faktického hlediska zdá více než absurdní. Navíc, uvede-li pořadatel ve zvláštních ustanoveních, že bude trestat posádky na základě měření Policie ČR a pak tak činí pod nátlakem trestu odmítnutí připuštění ke startu na základě měření najaté soukromé firmy. Toto považuji toto za vrchol účelového jednání a snahu vytřískat prachy, kde se dá. Mohlo by mi to být jedno, protože tohoto rallysprintu se již nikdy nezúčastním, ale mrzí mě to za ostatní kluky do budoucna. Každopádně o to víc se těším na další rallysprinty sezóny, jako například na Lužičky, Kopnou a další a na jejich fajn pořadatelské skupiny,“ hledí s optimismem dopředu Jaromír Tomaštík.

Rally Vrchovina tedy příliš úspěšná pro šéfa jednoho z největších rally teamů v České republice nebyla, když musel po RZ 2 svůj ex-tovární vůz odstavit. Naštěstí však krásce s příznačným jménem JiTka nic nebylo, takže v malém rozčarování lze najít i kousek optimismu.

Druhou dvojicí, která se představila v přetěžké Rally Vrchovina, bylo duo baviče prokřehlých diváků Zdeňka Pokorného a zkušeného spolujezdce Josefa Krále. Ti se na start málem také nepostavili jako mnoho jejich kolegů, ale nakonec zvítězila bojovnost a odhodlání nad strachem a jak sám jezdec hodnotí, určitě to bylo rozhodnutí správné.

„Po počátečním váhání, zda se postavíme vůbec na start Rally Vrchovina, jsme nakonec moc rádi, že jsme se zúčastnili. Uvědomili jsme si, že toto je rally. Že její součástí prostě je sníh, led, mokrý asfalt a tak dál. A opravdu našeho rozhodnutí nelitujeme, protože pro nás to byla fantastická rally. Jen nám bylo líto lidí u trati v té zimě. Přijeli jsme na Vrchovinu vyzkoušet naše staro-nové subaru a musím říci, že 16. místo v absolutním pořadí v rámci mistrovství ČR ve Sprintrally je pro nás i vzhledem ke slabší konkurenci dobré umístění. Bavili jsme totiž především sebe i diváky a o to nám vždycky jde. Doufáme, že naše Sůbo divákům zůstalo v paměti,“ řekl za posádku Zdeněk Pokorný – Josef Král její pilot. Bílo-černo-oranžové Subaru Impreza WRX STi N12 se nakonec usadilo na 23. místě absolutně, šestnáctém v rámci MČR ve Sprintrally a šestém ve skupině 3.

JT ROCKSTEEL Rally Team se již nyní pilně připravuje na klatovskou Rally Šumava. Subaru Impreza WRX STI ve specifikaci N14 vsetínského týmu bude stejně jako vloni pilotovat Tomáš Růžička a noty mu bude číst velezkušený mitfára Jarda Novák. Početnější sestava JéTéčka se pak chystá na Rally Lužické Hory, která se koná o týden později.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama