11. 4. 2013 09:54 − 2438× − 0

Úspěšná premiéra Koblihy s Chodurou

První letošní klání rallysprintového šampionátu se odehrávalo v okolí města Slavonice, nedaleko našich rakouských sousedů.

První letošní klání osmidílného seriálu rallysprintového šampionátu se odehrávalo v okolí města Slavonice, nedaleko našich rakouských sousedů. Závod nesoucí označení Rally Vrchovina byl zároveň velkou premiérou posádky Adam Kobliha – Petr Chodura jun. se startovním číslem 29, která se zde představila s novou zbraní Citröenem C2 R2 Max, ve třídě 6. Nejen na tuto dvojici čekalo devět rychlostních zkoušek doplněné o velmi náročné podmínky. Sníh, led, bláto a mokro. Počasí se nad Vrchovinou neslitovalo a během víkendu se pro aktuální stav vžil trefný pojem „malé Monte Carlo“. Soutěžící si tak užili netradičních podmínek, které dokonale prověřily jejich dovednosti.

Adam Kobliha před startem avizoval, že se chce s autem především sžívat. Ovšem první rychlostní zkouška jakoby tohle tvrzení popírala, výsledkem byl druhý čas v „šestkách“, v závěsu za Martinem Vopatřilem se Škodou Fabia R2. Ten by měl letos odjet celý šampionát a již rally Vrchovina naznačila, že se bude jednat o velmi silného soupeře. Vopatřil zaujal v průběhu rally pozici lídra a kromě toho se zaskvěl několika skvělými časy v desítce absolutního pořadí. Další favorit Martin Vlček se svým Peugeotem skončil poněkud za očekáváním a po sérii nelichotivých časů zůstal po RZ 6 stát na přejezdu.

Ale zpět, Adam Kobliha se po první sekci čítající dvě rychlostní zkoušky usídlil na druhém místě. „Úvod nám naznačil, že to bude dobré. V autě jsem se cítil skvěle, nesnažil jsem se vůbec tlačit na pilu a spíše jsem jel opatrně. Musím přiznat, že mě druhé místo po prvních dvou zkouškách překvapilo. Víme, že s novým vozem potřebujeme hlavně najíždět kilometry a nechtěl jsem hned na úvod udělat chybu, proto jsme tomu podřídili vše a to, že nám Martin Vopatřil ujel, nehrálo žádnou roli," popsal úvod pilot Citröenu. RZ 3, 7 byla kvůli nesjízdnosti zrušena a RZ 4 a 5 sice Adam dokázal vyhrát, ale jen o nepatrný náskok. Vopatřil měl již náskok čtvrt minuty, který ještě potvrdil v RZ 6 a do druhého servisu si přivezl necelých 19 sec.

V závěrečné sekci se ještě Adam dokázal přiblížit na rozdíl 10 vteřin, ale poslední rychlostní zkouškou dokonal Martin svůj triumf a zaslouženě vyhrál. Po třetí místo si dojel Ondřej Bisaha, který taktéž nově přezbrojil na vůz kategorie R2. Konečné výsledky mají tedy tuto podobu: 1. Vopatřil – Kostka, 2. Kobliha – Chodura jun., 3. Bisaha – Zachar.

Adam Kobliha pak popsal průběh Rally Vrchovina: „Letošní podmínky byly velmi náročné, chvílemi jsem si připadal jak na Monte Carlu, jen s výjimkou toho, že jsme si nemohli moc vybírat z pneumatik. Ale to jsme nebyli sami. Měli jsme k dispozici jednu sadu závodních sněhových pneumatik, které však na mokrém asfaltu nebyly příliš ideální a pak sériové zimáky. Ty samé měl na svém autě Michal Srb a po rozhovoru sním, jsem usoudil, že nemá smysl je obouvat. Ve sněhových úsecích se nám ale díky sněhovému obutí podařilo něco málo vydělat. Na trati bylo i hodně černého ledu a bylo třeba jet uvážlivě. Měli jsme to vše dobře poznačené v rozpisu, takže zrádná místa jsme v klidu prodávali. Za celou soutěž nás potkaly jen takové dvě menší krizovky, ale nic vážného.“

Jak to fungovalo v autě? „S Peťou to bylo bez problémů, podařilo se nám napsat super rozpis a odhadli jsme, kde budou kritická místa. Snažíme se po každém závodě analyzovat naše nedostatky a mezery, zkrátka co je potřeba zlepšit tak, aby to bylo 100%. Zase jsme udělali kus práce a jsem velmi spokojený s naším výkonem. Vše se podařilo splnit do puntíku a lepší úvod bych si mohl těžko přát.“

Po testu si byl nadšený z auta, jak je tomu po závodě? „Jsem především rád, že jsme udělali krok vpřed. C2 je super auto, jeho ovladatelnost mě příjemně překvapila. V mé jízdě je ještě hodně rezerv, choval jsem se k autu možná až moc slušně a nedokázal využít jeho potenciál naplno. To ovšem nejde hned, musím do krve dostat trochu agresivnější styl a nechovat se tak, jako bych seděl v Hondě. S přibývajícími kilometry to ale bude lepší a lepší, nechtěl bych nic uspěchat třeba za cenu havárie. Ale musím říct, že s Citröenem mě to velmi baví a doufám, že v některých místech i diváky.“

Hovořil jsi o vaší taktice na Vrchovině, nemrzí tě přeci jen druhé místo? „Určitě ne. Vopatřil jel velmi hezky a vítězství si zasloužil, abych s ním dokázal závodit, tak to bude ještě nějakou dobu trvat.“


Foto: František Dušek

Jaký máte program v následujících týdnech? „Určitě chceme absolvovat ještě další poznávací test a trochu se posunout i v nastavení auta tak, abychom byli dobře připravení na další závod. Zda to budou již Lužické hory, zatím nevíme, jednáme o tom.“

Chtěl by si něco dodat k Rally Vrchovina? „Díky novému týmu, mechanikům Tomovi a Honzovi za péči o auto. Nastupujeme na novou cestu a vím, že sami to nezvládneme, proto děkuji všem lidem, co nám pomáhají ať už na rally nebo v zákulisí. Velké díky sponzorům a samozřejmě také našim super fanouškům,“ uzavřel rozhovor Adam Kobliha.

Muž na pravé sedačce Petr Chodura jun. nastoupil do své teprve druhé závodnické sezóny. Letos bude sedět výhradně vedle Adama Koblihy. Vrchovina za vámi, první závod po zimní přestávce, jak dlouho ses musel dostávat do své role? „Poslední asi měsíc před závodem jsme s Adamem každý víkend trénovali právě psaní rozpisu, takže se mi do role, co se rozpisu týče, dostávalo mnohem líp, než bych čekal. V některých jiných částech spolujezdcovy práce, hlavně administrativy kolem závodu, jsem však zimní přestávku pocítil."


Foto: František Dušek

Překvapily tě podmínky na rychlostních zkouškách? „Ztížené podmínky jsme čekali, ale bylo těžko odhadnutelné, v jaké míře to bude. Dá říct, že to skutečně bylo trochu překvapení. Myslím, že s rozpisem jsme se poprali dobře a to hlavně díky Adamovým zkušenostem.“

Jaká byla nálada během závodu, soustředili jste se skutečně jen na sebe nebo jste občas koukli na své soupeře? „Adam se snažil soustředit pouze na nás, já jsem to sem tam nevydržel a výsledky soupeřů jsem s napětím sledoval.“

S jakými pocity si odjížděl z Vrchoviny a co ti závod přinesl? „Pocity byly samozřejmě jenom pozitivní. Myslím, že na premiéru s novým autem je to výsledek více než dobrý, dlužno dodat, že Martin Vopatřil jel opravdu rychle a první místo jsem mu tak docela přál. Z Vrchoviny jsem si pak odnesl hlavně novou zkušenost se závodem v takovýchto podmínkách,“ svěřil se mladý spolujezdec.

Rally Vrchovina je tedy za námi a dalším podnikem MČR ve Sprintrally bude o posledním dubnovém víkendu Thermica Lužické hory. Doufejme, že už tam si budeme moci naplno užít jarního počasí.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama