Ondřej Plšek - eWRC.cz
11. 4. 2013 21:08 − 2413× − 4

První na trati bude Dennis Kuipers

Nejlepší jezdci kvalifikace pojedou až na konci startovního pole vozů WRC.

Nejrychleji zajel dnešní kvalifikaci Portugalské rally Dani Sordo a právě španělský jezdec měl tak právo první volby startovní pozice pro první etapu. "Nebyla to těžká volba. Trať bude suchá a třináctá startovní pozice bude prostě tou nejlepší," řekl Sordo wrc.com.

I ostatní jezdci smýšleli stejně, dvanáctý totiž pojede Sebastien Ogier a jedenáctý Jari-Matti Latvala. Takto pokračoval výběr startovních míst až k Dennisi Kuipersovi, na kterého zbyla "čest" čistit ostatním trať. Obtížnou pozici budou mít i druhý Michal Kosciuszko a třetí Martin Prokop.

Startovní pořadí do I. etapy Portugalské rally
1.Dennis Kuipers Ford Fiesta WRC
2.Michal Kosciuszko Mini Cooper WRC
3.Martin Prokop Ford Fiesta WRC
4.Khalid Al-Qassimi Citroen DS3 WRC
5.Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta WRC
6.Andreas Mikkelsen Volkswagen Polo R WRC
7.Thierry Neuville Ford Fiesta WRC
8.Jevgenij Novikov Ford Fiesta WRC
9.Mikko Hirvonen Citroen DS3 WRC
10.Mads OstbergFord Fiesta WRC
11.Jari-Matti Latvala Volkswagen Polo R WRC
12.Sébastien Ogier Volkswagen Polo R WRC
13.Dani Sordo Citroen DS3 WRC
Komentářů celkem: 4
11. 4. 2013 21:19
0 0
nemohu pořád té "kvalifikaci" přijít na chuť ... asi se mi zdálo lepší, když se startovalo podle pořadí v šampionátu!
11. 4. 2013 22:04 Upraveno 22:05
0 0
Je to spravedlivé - a pro všechny. Proč by měl mít nejhorší startovní pozici automaticky ten nejlepší jezdec v šampionátu- za trest?
Jen mám poznámku ke článku : čistit nebude jen první na trati, nebo první trojka, bude se to čistit postupně(tak, jako vždycky) a ideální stopa se také bude asi postupně měnit a čím dál víc zrychlovat... a bude záležet, kdo z toho dokáže víc vytřískat.
11. 4. 2013 23:30
0 0
Ale bylo na tom i něco dobrého. Jak říkal jeden z matadorů, nevim už jestli Sainz, Kankunen, nebo někdo takovej: Pokud bude ten nejrychlejší jezdec mít vždy tu nejlepší startovní pozici, tak bude zákonitě snadnějc vyhrávat a soupeřům stále odskakovat. Šampionát tak bude víc nevyrovnanej. Přece správnej mistr světa v rally se musí popasovat i s takovejma věcma, jako je čištění stopy, to starší Seb právě uměl, a proto byl i za starejch podmínek tolikrát mistrem.smajlík
12. 4. 2013 00:15
0 0
Však mi to vadilo i za Mistrových dob. Na těch - aktuálně 5-i kilometrech kvaldy se mohl každý předvést, co v něm je a může i zdravě zariskovat... A minulá rally nám to potvrdila- kluci od VW zvolili jiné obutí a startovali vzadějc... To není nějaké zvýhodňování někoho, ale spravedlivé pro všechny. A proč by ti horší měli mít výhodu-aby to bylo dramatičtější? A v čem? Tady konkrétně jede ta kvalita-která se nejspíš bude prát mezi sebou- od 7. To už bude celkem slušně vyčištěno. Navíc část jich má odlišný styl od těch druhých, takže si buď bude hledat trochu jinou stopu, nebo pojede tu hodně vymetenou, ale ne tu úplně nejlepší podle svého gusta, takže napínavé to bude určitě celé. Záleží také na typu nezpevněného povrchu-každý má svá specifika, počtu průjezdů... A to už nemluvím o riziku "náhodně vyhozených" kamenů do stopy..., nebo jiných náhodách, či nečekaných situacích.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!